شی مرموز فضایی ستاره شناسان سراسر دنیا را بهت زده کرد

یک شی مرموز فضایی با نمایان شدن در فضای کیهانی، ستاره شناسان را مبهوت خود ساخته و آنها را به گمانه زنی های متعدد واداشته است.

این شی مرموز فضایی در کهکشان همسایه مشاهده شده و منجمان را وادار به خیال پرازی و پرسیدن سوالات متعدد کرده است. این شی مرموز فضایی هفته گذشته و در آسمان هاوایی رصد شد. ستاره شناسان با مشاهده آن به محل اعزام شده اند که جملگی آنها درصدد فهم منبع نورهای متناوب و درخشان این شی هستند.

استفان اسمارت نخستین کسی بود که موفق به مشاهده این شی مرموز فضایی شد. اسمارت، اخترفیزیکدانی از دانشگاه کویینز و عضو ارشد اطلس سوروی در هاوایی است. وی در خصوص این شی مشکوک می گوید که تاکنون چنین پدیده ای را در فضا مشاهده نکرده است.

شی مرموز فضایی با رفتارهایی مشابه با یک سوپرنوا

گزارش مربوط به مشاهده این شی مرموز فضایی برای نخستین بار توسط “منجم تلگرام” که یک سرویس خدماتی آنلاین است منتشر شد. این سرویس به ستاره شناسان این امکان را می دهد تا مشاهدات خود را به سرعت مخابره کنند.

سایت ستاره شناسی که از طریق آن اسمارت موفق به مشاهده این شی شد AT2018cow نام دارد. بر این اساس شی مرموز فضایی را the cow نامیدند. بطور کلی در خصوص چنین پدیده ایی چند هفته طول می کشد تا نور ساطع شده به بالاترین حد درخشندگی برسد، اما در خصوص این شی شاهد بوده ایم که نور ساطع شده طی سه روز به ۱۰ برابر رسیده است و درخشندگی آن در حد یک سوپرنووای عادی است.

ویژگی های جالب این پدیده باعث شده تا تیم های مختلفی از قاره ها و کشورهای مختلف به مشاهده و رصد آن بپردازند که نشان از منحصر به فرد بودن این شی مرموز فضایی دارد.

شی مرموز فضایی متعلق به کهکشان همسایه است

در ابتدا تصور می شد که نور ساطع شده از داخل کهکشان خودمان باشد. اما پس از آنالیزهای مختلف مشخص شد نور از کهکشان CGCG 137-068 ساطع می شود که در صورت فلکی هرکول قرار دارد و به نظر می رسد دارای فاصله ای به طول ۲۰۰ میلیون سال نوری با زمین باشد که البته فاصله چندان دوری نیست.

هر چه مشاهدات تیم های مختلف افزایش می یابد بر موضوعات عجیب و غریب مطرح شده در خصوص این پدیده بیشتر دامن زده می شود. نور ساطع شده از این شی به طرز عجیبی درخشان است و تمامی طیف الکترومغناطیسی از اشعه ایکس تا امواج رادیویی را شامل می شود.

ستاره شناسان عقیده دارند رفتارهای این شی عجیب با رفتارهای سوپرنواها متفاوت است، با این وجود برخی از آنها احتمال می دهند که این شی گونه ای از سوپرنوا باشد که بر اثر فروپاشی یک ستاره عظیم بوجود آمده است؛ ستاره ای که قبلا هیدروژن و هلیوم خود را از دست داده است.

در حالیکه ستاره شناسان در خصوص منشا این نور سردرگم هستند، میزان آن بتدریج در حال کاهش است. به هر حال تاکنون تمامی حدس ها و گمانه زنی ها در خصوص این شی مرموز فضایی بر پیچیدگی های آن افزوده است. ستاره شناسان ترجیح می دهند تا قبل از دریافت اطلاعات دقیق تر از این پدیده در خصوص آن هیچ گونه اطلاعات رسمی منتشر نکنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. دادا ما زیادی درگیر همه چی هستیم بیخیال

  2. این شئ مرموز ۲۰۰ میلیون سال پیش اتفاق افتاده و تازه ستاره شناسان مشاهدش کردند