ایکر کاسیاس

ایکر کاسیاس سفر انسان به کره ماه را ساختگی و دروغ می‌داند!

ایکر کاسیاس دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال اسپانیا با به اشتراک گذاشتن پستی در توییتر، نسبت به واقعیت داشتن سفر انسان به کره ماه در جریان ماموریت آپولو 11 ناسا، اظهار تردید کرده است.

در حالی که تنها یک سال به پنجاهمین سالگرد اجرای ماموریت آپولو 11 باقی مانده، ایکر کاسیاس هم به جمع افرادی پیوسته است که سفر انسان به کره ماه را ساختگی می‌پندارند. این دروازه‌بان سابق باشگاه رئال مادرید که با تیم ملی اسپانیا فاتح یورو 2008، جام جهانی 2010 و یورو 2012 شده و هم‌اکنون در باشگاه پورتو پرتغال عضویت دارد، با انتشار پستی در توییتر از مخاطبان خود در این مورد نظر خواهی کرده است.

ایکر کاسیاس

سال آینده (گویا) از قدم گذاشتن بشر در کره ماه 50 سال خواهد گذشت. من سر میز شام در حال بحث با دوستان خود در این مورد هستم. حالا این سوال را به طور عمومی مطرح می‌کنم. به نظر شما سفر به ماه واقعیت دارد؟ من که اینطور فکر نمی‌کنم.

در این نظرسنجی تاکنون بیش از 310 هزار نفر شرکت کرده‌اند و برخلاف عقیده‌ی کاسیاس، 58 درصد از آن‌ها به واقعیت داشتن این ماجرا باور دارند.

تازه‌ترین فرد مشهوری که منکر سفر انسان به کره ماه شده، ایکر کاسیاس است

سه فضانورد امریکایی به اسامی نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز اعضای پروژه بلندپروازانه‌ی آپولو 11 بودند. این ماموریت در تاریخ 21 جولای سال 1969 با فرود آرمسترانگ و آلدرین روی سطح ماه به انجام رسید. این دو به عنوان اولین انسان‌هایی که در کره ماه قدم نهادند، اکتشافات فضایی را وارد عصر تازه‌ای کردند.

از آن زمان تاکنون، همواره برخی افراد با دیده‌ی تردید به واقعیت داشتن این ماموریت و ماموریت‌های بعدی سفر به ماه نگریسته‌اند. حتی عده‌ای، فیلم‌های موجود از حضور فضانوردان در کره ماه را ساخته و پرداخته‌ی کارگردان سرشناس «استنلی کوبریک» می‌دانند.

ایکر کاسیاس

کارتون عمر مومنی در واکنش به اظهار نظر ایکر کاسیاس

طرفداران تئوری توطئه دلایلی را نیز برای موجه دانستن دیدگاه خود ذکر کرده‌اند از جمله: عدم وجود ستارگان در عکس‌های انتشار یافته از ماموریت آپولو 11 ناسا و همین‌طور برافراشته بودن پرچم امریکا در ماه؛ زیرا در کره‌ای که فاقد اتمسفر است، قاعدتا نباید باد در حال وزش باشد.

البته پاسخ‌هایی نیز برای این ابهامات ارائه شده است و همانطور که نتایج نظرسنجی کاسیاس نشان داد، به نظر می‌رسد طرفداران چنین تئوری‌هایی در اقلیت باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. این احمقو چ به این حرفا

  2. اصا ملت از بیکاری میشینن فکر میکنن چی بگن که همه توجه هارو سمت خودشون جلب کنن اصلا هم مهم نیس چی میگن فقط یه چیزی باشه که جو بندازه

  3. این تخصص تو چیز دیگه س توی این چیزا چرا اظهار نظر میکنه

  4. براچی الکی جو میدن تو هدفشون چیه
    اصا چیزی از علم هوافضا چیزی میدونن چرت و پرت میگن

  5. این دیگ جه احمقیه که این موضوع رو انکار میکنه .چیزی که کاملا واضح و شدنیه جای شک و ابهامی نداره