سیستم تشخیص چهره Q Technology

سیستم تشخیص چهره Q Technology قدرت‌بخش گوشی های چینی خواهد بود

سیستم تشخیص چهره Q Technology می‌تواند قدرت‌بخش برخی از گوشی های چینی باشد. هم‌اکنون برخی از تولیدکنندگان در حال سفارش این ماژول‌ها برای محصولات خود هستند.

Q Technology، شرکتی که در حال توسعه ماژول‌های اسکن سه‌بعدی نور ساختاریافته برای تلفن های هوشمند است، از دست‌یابی به دستاوردی بزرگ در توسعه و آغاز تولید یک میلیون ماژول برای تلفن های هوشمند، به سفارش یکی از سازندگان چینی، خبر داده است. اگرچه این فناوری ما را چندان هیجان‌زده نمی‌کند، اما بد نیست نگاهی به ساختار این ماژول‌ها و عملکرد آنها داشته باشیم.

استفاده از این تکنولوژی شما را غافلگیر نخواهد کرد چرا که در صنعت اسمارت فون ها، اسکن سه‌بعدی معمولا به معنی باز کردن قفل دستگاه با تشخیص چهره است. با این تفاسیر، چه چیزی سیستم تشخیص چهره Q Technology را از Face ID اپل یا سایر فناوری های مشابه متمایز می‌کند؟

روش اسکن Structured-light 3D چیز جدیدی نیست و حتی در فضای مجازی می‌توان راهنمای درست کردن اسکنری با این ساختار را هم پیدا کرد.

همانند دیگر اسکنرها، این تکنولوژی به دو بخش کلی برای کار کردن نیاز دارد: سخت افزار برای جمع‌آوری داده‌ها و نرم افزار برای القای احساس به آن. انواع مختلفی از این اسکنرها وجود دارد، اما این‌ها اجزای پایه هستند:

  1. منبع نوری
  2. یک یا چند دوربین
  3. نرم افزار

منبع نوری، یک یا چند الگوی متوالی را هنگام ثبت محتوا توسط دوربین، به سوی شی مورد نظر پرتاب می‌کند. این الگوها می‌توانند به سادگی خطوط موازی یا متقاطع باشند. نرم افزار می‌داند که خطوط پراجکت‌شده روی یک سطح صاف چگونه هستند و از اطلاعات ثبت‌شده مربوط به این الگوهای ناهموار برای ساخت سطحی سه‌بعدی که با الگوهای ناهموار هم‌خوانی داشته باشد، استفاده می‌کند.

سیستم Face ID اپل با پراجکت شدن هزاران نقطه مادون قرمز کوچک به صورت شما، محاسبه موقعیت آنها در فضا و ساخت شبکه مش با اتصال نقطه‌های کنار یکدیگر کار می‌کند.

فایده اسکن در روش Structured-light این است که مدل سه‌بعدی نهایی بسیار دقیق‌تر خواهد بود. نرم افزار نه‌تنها نقطه‌ها را به یکدیگر وصل می‌کند، بلکه با محاسبه انحنای سطوح مختلف، مدل‌هایی بسیار واقعی را پدید می‌آورد. مدل زیر، یکی از این نمونه‌ها است:

https://skfb.ly/FvYA

این مدل با استفاده از یک اسکنر دستی که اندازه بسیار بزرگ‌تری از یک اسمارت فون دارد، ساخته شده است؛ ولی ما تصور می‌کنیم دستاورد جدید Q Technology به سازندگان اجازه می‌دهد از این پروسه با سرعت و دقتی بالا بتوان در تلفن های هوشمند نیز استفاده کرد.

این کمپانی همچنین از بهبود عملکرد اسکنر اثر انگشت زیر صفحه خود و دریافت سفارش تولید 7 میلیون نسخه توسط یکی دیگر از شرکت‌های چینی خبر داده است.

هنوز قضاوت در مورد سیستم تشخیص چهره Q Technology و مقایسه آن با سایر فناوری های موجود زود است، اما اگر پیش‌بینی‌های ما درست باشد، در آینده شاهد انتشار اطلاعات بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. گوشی های چینی عالین

  2. باز بگید چینی بده

  3. ما که حسرت داشتن یه همچین گوشیایی رو باید با خودمون به گور ببریم

  4. همشون سر و ته یه گندی ان .هرکدوم از اونیکی بدتر

  5. لابد اینم با یه عکس فیک راحت باز میشه