ماموریت آپولو 11

ناسا تصاویر دیده نشده‌ای از ماموریت آپولو 11 در کره ماه را منتشر کرد

پس از گذشت 49 سال از اجرای ماموریت آپولو 11 و اولین فرود بشر روی کره ماه، ناسا عکس‌های دیده نشده‌ای از مراحل مختلف این ماموریت را به طور عمومی منتشر کرده است که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

این تصاویر از آرشیو غنی انتشارات رسمی ماموریت آپولو 11 استخراج شده‌اند و دلیل اینکه پس از حدود نیم قرن تاخیر در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، این نیست که در آن‌ها نشانه‌هایی از سازه‌های عجیب و غریب یا اثری از یوفوها وجود داشته است.

در این تصاویر شواهدی دال بر وجود سازه‌های فرابشری در ماه دیده نمی‌شود، اما از آنجایی که بهترین عکس‌های گرفته شده در جریان ماموریت آپولو 11 نیستند؛ ناسا عجله‌ای برای انتشار عمومی آن‌ها نداشته است. در واقع این عکس‌ها به طور تصادفی یا بدون هدف مشخص توسط فضانوردان به ثبت رسیده‌اند و می‌توان گفت که پشت صحنه عملیات را به تصویر کشیده‌اند.

ماموریت آپولو 11 ناسا

ماموریت آپولو 11 با حضور سه فضانورد امریکایی به اسامی نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و فیل کالینز در حالی به تاریخ بیستم جولای سال 1969 اجرا شد، که بیش از 600 میلیون نفر در سراسر دنیا از طریق گیرنده‌های تلویزیونی نظاره‌گر آن بودند.

این سه فضانورد هنگام ترک کره ماه، علاوه بر پرچم ایالات متحده و برخی تجهیزات، یک لوح را نیز با این مضمون از خود به یادگار گذاشتند:

ما مردمانی از سیاره زمین، برای اولین بار در سال 1969 میلادی روی ماه قدم گذاشته‌ایم و پیام‌آور صلح از جانب تمام بشریت هستیم.

این لوح منقش به امضای فضانوردان و رئیس جمهور وقت امریکا «ریچارد نیکسون» نیز بود.

آلبوم عکس ماموریت آپولو 11 ناسا