باتری سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

نتایج تست طول عمر باتری سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

نتایج تست طول عمر باتری سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم (Sony Xperia XZ2 Premium) منتشر شد. آیا باتری پرچمدار سونی هم به اندازه پردازنده آن قوی هست؟

گوشی جدید سونی به صفحه نمایش 5.8 اینچی 4K، تراشه اسنپدراگون 845 و دوربین دوگانه مجهز شده و پیشرفته‌ترین محصول این شرکت ژاپنی محسوب می‌شود. در کنار قابلیت‌های فوق‌العاده، بسیاری از کاربران برای طول عمر مناسب باتری و شارژدهی بالا نیز اهمیت زیادی قائل هستند. سازندگان یک باتری 3540 میلی‌آمپر ساعتی را برای این موبایل در نظر گرفته‌اند که ظرفیت آن با توجه به اندازه دستگاه قابل قبول است. اما این تنها اندازه باتری نیست که اهمیت دارد؛ سیستم مدیریت برق نمایشگر و بهینه‌سازی‌های نرم افزاری هم نقش پررنگی را ایفا خواهند کرد.

برای اینکه عملکرد باتری این گوشی در دنیای واقعی هم مشخص شود، وب‌سایت “PhoneArena” همانند سایر پرچمداران، تست‌های اختصاصی خود را روی این تلفن هوشمند انجام داده است که در ادامه می‌توانید نتایج آن را در کنار میزان شارژدهی گوشی های نسل قبلی و برخی از موبایل های پرچمدار دیگر مشاهده کنید:

باتری سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

همان‌طور که می‌بینید، اکسپریا XZ2 پریمیوم امتیازی به مراتب پایین‌تر از سایر گوشی های سونی دریافت کرده است و هم‌چنان با موبایل های دیگر هم فاصله دارد. شاید بتوان دلیل اصلی این موضوع را افزایش وضوح صفحه عنوان کرد.

در تجربه ما، شارژدهی دستگاه به اندازه‌ای بود که برای یک روز کامل، با خیال راحت بتوانید از موبایل خود استفاده کنید؛ اما نه بیشتر از آن.

زمان مورد نیاز برای شارژ باتری سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

در سوی دیگر، 172 دقیقه طول می‌کشد که باتری سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم از 0 به 100 درصد برسد.

این زمان قطعا بسیار زیاد است و ما کنجکاویم با استفاده از شارژرهای دیگر، زمان شارژ دستگاه را مجددا بررسی کنیم.

تصویر ضمیمه‌شده، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ برخی از پرچمداران موجود در بازار را نشان می‌دهد:

باتری سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

خوشبختانه، این اسمارت فون از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و خریداران بدون نگرانی در مورد کابل‌های آزاردهنده، می‌توانند آن را روی شارژرهای وایرلس Qi قرار دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*