آیفون های سال 2018

هرآنچه باید از آیفون های سال 2018 شرکت اپل بدانید

در این مقاله پیرامون آیفون های سال 2018 شرکت اپل و مشخصات احتمالی این محصولات از قبیل نام، طراحی، امکانات و قیمت خواهیم پرداخت.

شرکت اپل سال گذشته با معرفی محصولی انقلابی با نام آیفون ایکس (Apple iPhone X) از امکانات و ویژگی‌های جدیدی همچون امنیت بیومتریکی بالا با Face ID رونمایی کرد تا دیگر دکمه هوم را از پرچمدار اصلی خود حذف کند و کاربران با قابلیت تشخیص چهره گوشی خود را آنلاک کنند. اما آیا آیفون های سال 2018 این شرکت هم با امکانات ویژه و منحصر به فرد همراه خواهند بود؟‌ در این مقاله هرآنچه که پیرامون پرچمداران سال جاری اهالی کوپرتینو می‌دانیم را جمع‌بندی خواهیم کرد.

پس از حذف دکمه هوم از آیفون پرچمدار اپل، جسچرهای حرکتی جدیدی برای استفاده از آیفون‌ ها معرفی شدند که به گفته جانی آیو، حداقل برای 10 سال از همین جسچرهای حرکتی در گوشی های اپل استفاده خواهیم کرد.

در سال گذشته، به جز آیفون ایکس، دو گوشی دیگر با نام آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با طراحی مشابه سال‌های قبل و دکمه هوم فیزیکی همراه بودند. بنابراین اپل در سال 2017 به جای دو گوشی، از سه پرچمدار جدید رونمایی کرد.

به نظر می‌رسد آیفون های سال 2018 نیز در سه نسخه مختلف طراحی و رونمایی شوند و دکمه هوم در هیچ کدام از این محصولات قرار نمی‌گیرد.

به آیفون های سال 2018 سلام کنید!

آیفون های سال 2018

در تصویر بالا سعی کردیم به کمک تمامی شایعات و گزارش‌های منتشر شده پیرامون آیفون های سال 2018 اپل، مشخصات احتمالی سه گوشی جدید این شرکت را حدس بزنیم. اما اینکه چقدر اطلاعات موجود در تصویر بالا درست است هنوز مشخص نیست و فقط با گذشت زمان می‌توانیم آنها را تایید یا رد کنیم. اما در ادامه مقاله به شکل ریز و دقیق پیرامون مشخصات آیفون های امسال اهالی کوپرتینو بحث می‌کنیم.

نام

اولین موضوعی که در اینجا باید به آن بپردازیم، نام محصولات جدید سری آیفون ها است. البته تجربه نشان داده که هنوز برای رسیدن به جمع‌بندی در این زمینه باید منتظر باشیم و اپل معمولا نام نهایی را خیلی دیر انتخاب می‌کند. اما باز هم زدن حدس و گمان در این زمینه جذاب است و نمی‌خواهیم در ادامه مقاله آیفون ها را با اندازه صفحه نمایش هر یک نام ببریم!

اپل معمولا از پسوند S در محصولات خود استفاده می‌کند، اما برای آیفون های پلاستیکی خود از پسوند C نیز استفاده کرده است. از طرفی آیفون‌های 9.7 اینچی این شرکت پسوند خاصی ندارند و نام آنها فقط آیپد است و البته نسخه بزرگتر آنها آیپد پرو نام دارد. یک احتمال کوچک وجود دارد که اپل کماکان بخواهد از پسوند X استفاده کند.

پیش‌بینی ما برای نام دو مدل 5.8 و 6.5 اینچی آیفون های امسال مواردی همچون آیفون 11 (آیفون 11 پلاس)، آیفون (و آیفون پلاس)، آیفون (و آیفون پرو)، آیفون ایکس (و آیفون ایکس پلاس)، آیفون ایکس اس (و آیفون ایکس اس پلاس) هستند.

اگر بخواهیم منطقی به نام‌های بالا نگاه کنیم، احتمال استفاده از پسوند 11 یا عدم استفاده از هیچ پسوندی همچون آیپد بسیار بیشتر از موارد دیگر است. اما در این پست از نام‌های آیفون 11 و آیفون 11 پلاس استفاده خواهیم کرد. اما نام آیفون ویژه 6.1 اینچی چه خواهد بود؟

گفته می‌شود مدل 6.1 اینچی به نسبت دو دیگر آیفون های سال 2018 اپل قیمت کمتری خواهد داشت، درست مثل آیفون SE. اصلا نمی‌توان انتظار این را داشت که آیفون 6.1 اینچی امسال جایگزین آیفون SE شود، چرا که این گوشی هم از نظر اندازه و هم از لحاظ رده قیمتی، یک محصول منحصر به فرد بود. با این حال شاید اپل بخواهد این مدل مقرون به صرفه را به خانواده SE بیاورد و از نام آیفون SE پلاس برای آن استفاده کند.

مدل‌ها

نسخه جدیدتر از آیفون ایکس کنونی اپل از همان صفحه نمایش 5.8 اینچی با تراکم پیکسلی 458 بهره خواهد برد و یک نسخه پلاس با صفحه 6.5 اینچی و تراکم پیکسلی 480 الی 500 به خانواده X اضافه می‌شود. این آیفون های سال 2018 در واقع پرچمداران جدید اپل خواهند بود و از صفحه نمایش OLED با قابلیت لمس همزمان، HDR و لمس سه بعدی بهره می‌برند. شرکت اپل در تبلیغ خود از این پنل‌های جدید از عبارت سوپر رتینا اچ دی (Super Retina HD) استفاده کرده است.

این پرچمداران 2018 اپل به همراه یک گوشی با اندازه متوسط 6.1 اینچی صفحه نمایش و تراکم پیکسلی 320-330 عرضه می‌شوند که کماکان از پنل LCD بهره خواهد گرفت. اپل نام این صفحات را رتینا HD قرار داده است. این پنل که احتمالا از HDR پشتیبانی دارد، احتمالا به همراه فناوری لمس سه‌بعدی همراه می‌شود.

خبرگزاری DigiTimes اعلام کرده است که اپل برای اینکه آیفون جدید خانواده خود با پنل LCD شبیه به دو برادر پرچمدار خود شود، همکاری جدیدی با شرکت ژاپنی Nichia آغاز کرده است. این شرکت در حال کار بر روی یک تکنولوژی نوری LED جدید است که از اتصال‌دهنده‌های کوچکتری استفاده می‌کند. در واقع همین اتصال‌دهنده‌ها هستند که میزان حاشیه صفحه گوشی های همراه با پنل LCD را مشخص می‌کنند. بدین ترتیب آیفون 6.1 اینچی اپل نیز با حاشیه‌های کمی در اطراف همراه می‌شود.

قلم اپل و صفحه نمایش 120 هرتزی

آیفون های سال 2018

با توجه به اینکه آیپدهای 2018 اپل با پشتیبانی از قلم این شرکت طراحی و معرفی شدند، به نظرتان پشتیبانی آیفون های سال 2018 این شرکت از Apple Pencil منطقی است؟ اگر این اتفاق رخ دهد، شاهد رقابت شدید و جذابی بین آیفون 6.5 اینچی اپل و گلکسی نوت 9 سامسونگ خواهیم بود.

با این حال طبق تجربه ما، کاربرد قلم اپل زمانی به اوج خود می‌رسد که همراه با صفحه نمایش بزرگ و 120 هرتزی آیپد پرو باشد. حتی آیپدهای معمولی با صفحه نمایش 60 هرتزی نیز به اندازه آیپد پرو سازگاری روان و جذابی با قلم اپل ندارند. اما حالا که فناوری True Tone از آیپد به آیفون‌های اپل رسیده است آیا این شرکت صفحات 120 هرتزی آیپد پرو را نیز به آیفون های سال 2018 خود می‌آورد؟ اگر پاسخ این سوال مثبت باشد شاهد تغییرات چشمگیری در زمینه گیمینگ و واقعیت افزوده خواهیم بود. حتی شاید اپل چنین چیزی را منحصر به آیفون 11 پلاس خود کند تا تفاوت چشمگیری با دیگر مدل‌ها داشته باشد.

طراحی، ساخت و جنس بدنه

تمامی آیفون های سال 2018 این شرکت از زبان طراحی جدیدی که سال گذشته توسط آیفون ایکس معرفی شد، پیروی خواهند کرد و ساختاری مشابه با پرچمدار سال گذشته اهالی کوپرتینو خواهند داشت. تکنولوژی تشخیص چهره یا همان Face ID در تمامی پرچمداران امسال اپل قرار می‌گیرد و کیفیت آن نیز بهبود خواهد یافت. علاوه بر این در برخی گزارش‌ها آمده است که اندازه بریدگی بالای صفحه در محصولات امسال کمتر خواهد شد.

از آنجایی که شرکت اپل علاقه زیادی به تکنولوژی شارژ بی‌سیم دارد، گوشی های امسال این شرکت قطعا با بدنه پشتی از جنس شیشه طراحی و تولید می‌شوند. همچنین از فولاد ضدزنگ بین دو لایه شیشه‌ای در پنل پشت بهره گرفته خواهد شد.

اگر آیفون 6.1 اینچی امسال با بدنه پشتی از جنس شیشه از راه برسد، احتمال می‌رود از فلز آلومینیوم برای اتصال دو پنل شیشه‌ای عقب و جلو استفاده شود.

یکی از روش‌هایی که رقبای بزرگ اپل جهت برتری یافتن مورد استفاده قرار داده‌اند، استفاده از رنگ در پروسه تولید شیشه بدنه محصولاتشان بوده است که در نتیجه رنگ‌بندی زیبایی به گوشی ها می‌دهد. در حالی که آیفون ایکس همچنان فقط در دو رنگ‌بندی نقره‌ای و خاکستری در دسترس است و خبری از نسخه قرمز رنگ آن نیست. حتی مدل گلد از آیفون X که در سرویس FCC رویت شده بود هرگز رونمایی و عرضه نشد. ما هم‌اکنون می‌دانیم که اپل توانایی ایجاد رنگ‌بندی جذاب و متنوع را به لطف پروسه رنگ 7 لایه‌ای خود دارد و به همین خاطر نیز شاهد تولید نسخه قرمز و گلد برای آیفون 8 و آیفون 8 پلاس این شرکت بودیم. احتمال دارد اپل برای رنگ دادن به فولاد ضد زنگ با مشکلاتی مواجه شده باشد.

دوربین

آیفون های سال 2018

در بخش دوربین انتظار می‌رود همچون آیفون ایکس، گوشی های امسال با دوربین دوگانه همراه باشند؛ ترکیبی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشادگی لنز f/1.8 به همراه یک سنسور telephoto با گشادگی لنز f/2.4. همچنین سیستم تثبیت‌گر دوگانه اپتیکال تصاویر نیز کماکان در این مجموعه قرار خواهد داشت. در نهایت فلاش ال ای دی چهارگانه با فناوری True Tone نور را برای دوربین دوگانه دستگاه فراهم می‌کند.

علاوه بر این، احتمال می‌رود برای کاهش قیمت آیفون 6.1 اینچی، در این محصول از دوربین دوگانه استفاده نشود و همچون آیفون 8 از یک لنز دوربین در بخش پشتی بهره گرفته شود.

اما خبرگزاری Forbes بر طبق طرح‌های منتشر شده در Ghostek پیش‌بینی کرده است که در آیفون 6.5 اینچی اپل از سه سنسور دوربین بهره گرفته می‌شود. اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد، یک نقطه تمایز بزرگ دیگر برای پرچمدار پلاس اپل در 2018 وجود خواهد داشت؛ با اضافه شدن یک سنسور مونوکروم (تک رنگ) به دوربین، شاهد کاهش نویز تصاویر و بهبود محدوده داینامیک خواهیم بود. همانطور که می‌دانید، شرکت هواوی چندی پیش از چنین ترکیبی در گوشی پی 20 پرو بهره گرفت و نتیجه نیز رضایت بخش بود، ما نیز امیدوار هستیم چنین اتفاقی برای پرچمدار اصلی اپل در سال 2018 رخ دهد.

اپل همیشه در زمینه تعداد پیکسل‌های دوربین محصولات خود از افراط کردن اجتناب کرده است و از زمان معرفی آیفون 6 اس کماکان دوربین محصولاتش 12 مگاپیکسلی هستند. سونی به عنوان تامین‌کننده لنز دوربین‌های آیفون اخیرا از سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 رونمایی کرده است. این سنسور معمولا چهار پیکسل را به همراه هم منتشر می‌کند و بدین ترتیب مشابه سنسور 12 مگاپیکسلی است. این سنسور در واقع نسل جدیدی از مدل 40 مگاپیکسلی قبلی است که در هواوی پی 20 پرو از آن استفاده شده بود. شرکت سونی اعلام کرده است که این سنسور از ماه سپتامبر 2018 در گوشی های هشمند معرفی می‌شود. بنابراین این احتمال وجود دارد که از سنسور IMX586 در آیفون های سال 2018 شرکت اپل بهره گرفته شود.

پردازنده A12 اپل با 4 گیگابایت رم

آیفون های سال 2018

شاید یکی دیگر از مواردی که به راحتی بتوان آن را برای آیفون های امسال پیش‌بینی کرد، رونمایی از نسل جدید تراشه‌های سری A اپل در آنها باشد. استفاده از تراشه A12 در حداقل دو آیفون سال جاری تقریبا نهایی شده است.

اما اپل برای آیفون 6.1 اینچی خود از چه تراشه‌ای استفاده می‌کند؟ با توجه به اینکه چیپست A11 سال گذشته هنوز هم عملکرد خوبی دارد، شاید شرکت اپل کماکان از همین سیستم پردازنده در آیفون مقرون به صرفه خود بهره گیرد.

اخیرا نتایج تست یک آیفون جدید با iOS 12 در Geekbench منتشر شد. با اینکه نمی‌توان از صحیح بودن اطلاعات این گزارش اطمینان حاصل کرد، اما به هر حال میزان پیشرفت نتایج بنچمارک در آن قابل توجه بود. همچنین قدرت 2.49 گیگاهرتزی به عنوان فرکانس پایه این پردازنده ذکر شده است.

پیش‌بینی می‌شود در پردازنده جدید A12 از نسل دوم پردازنده گرافیکی داخلی اپل بهره گرفته شود. اگر اطلاعات سرویس Geekbench در این زمینه نیز حقیقت داشته باشد، شاهد عملکرد قابل توجه و سطح بالایی در این بخش خواهیم بود.

ما همیشه از اپل می‌خواهیم میزان حافظه رم محصولات خود را بالاتر از چیزی که هست ببرد، اما می‌توان امیدوار بود آیفون های سال 2018 با چهار گیگابایت حافظه رم از راه برسند. بدین ترتیب ماکسیموم حافظه داخلی این محصولات از 256 به 512 گیگابایت ارتقا خواهد یافت.

باتری و شارژ

آیفون های سال 2018

به احتمال زیاد شاهد به کارگیری دو باتری برای پرچمداران امسال باشیم، چیزی که سال گذشته برای اولین بار در آیفون ایکس اتفاق افتاد. اما آیفون 6.1 اینچی اپل تنها از یک باتری بهره می‌برد. چیپست‌های جدید اپل اگر به آیفون 5.8 و 6.5 اینچی امسال برسند، شاهد بهبود عملکرد در بخش مدیریت باتری، شارژ شدن و مصرف انرژی در پرچمداران خواهیم بود. علاوه بر این در iOS 12 نیز مشخصات و اطلاعات مربوط به بخش باتری دقیق و با جزئیات بیشتری به نمایش در می‌آیند.

در نهایت انتظار می‌رود اپل بالاخره از AirPower رونمایی کند. اگر این مهم رخ دهد خواهیم توانست چند محصول مختلف را به صورت همزمان شارژ‌ کنیم.

قیمت

آقای مینگ چی کو در ماه آوریل از سیاست‌های جدید اپل برای قیمت‌گذاری آیفون های سال 2018 خود خبر داده بود. در ادامه قیمت‌هایی که وی برای این محصولات پیش‌بینی کرده بود را با هم بررسی می‌کنیم:

  • آیفون 5.8 اینچی با قیمت حدودی 800 الی 900 دلار
  • آیفون 6.5 اینچی با قیمت حدودی 900 الی 1000 دلار
  • آیفون 6.1 اینچی با صفحه LCD با قیمت 600 الی 700 دلار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. رنگای خاصشو معمولا جدا معرفی میکنه یه مدت بعد از این احتمالا

  2. رنگ قرمز و گذاشته کنار فک کنم