جیک و پیک

تکذیب حمایت از اپلیکیشن‌های لنزور و جیک و پیک توسط وزیر ارتباطات

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد حمایت از شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری عکس مانند لنزور و جیک و پیک که باعث به وجود آمدن شایعه فیلترینگ اینستاگرام شد، توضیح داده است.

وزیر ارتباطات در مورد انتشار خبر حمایت از اپلیکیشن های بومی مشابه اینستاگرام مانند لنزور و جیک و پیک و شائبه‌ی به وجود آمده در خصوص فیلتر شدن اینستاگرام توضیح داد. به تازگی، صادق عباسی شاهکوه، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ از اعطای وام 5 میلیاردی و امکانات و زیرساخت‌های رایگان به 9 پیام رسان و شبکه اجتماعی بومی خبر داد.

طبق گفته‌ی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، اپلیکیشن‌های به اشتراک گذاری عکس مانند لنزور و جیک و پیک نیز جزو شبکه های اجتماعی هستند که این امکانات رایگان را دریافت کرده‌اند و همین مساله باعث شد تا این شائبه به وجود بیاید که دلیل حمایت از لنزور و جیک و پیک، حرکت به سمت فیلترینگ اینستاگرام و جایگزینی آن با اپلیکیشن‌های مشابه داخلی است.

جیک و پیک درخواست وام نداده است

حالا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی در این باره توضیح داده است. وی در این خصوص اعلام کرد تاکنون از بین پیام رسان‌های معرفی شده توسط مرکز ملی فضای مجازی، پنج پیام رسان درخواست وام داده‌اند و پیام رسان جیک و پیک تاکنون درخواست وام نداده و امکاناتی نیز دریافت نکرده است. آذری جهرمی تاکید کرد که اظهار نظر مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت دقیق نبوده است.

به این ترتیب، وزیر ارتباطات علاوه بر تکذیب کردن قرار دادن امکانات رایگان در اختیار این اپلیکیشن‌های بومی، به نوعی شایعه فیلتر شدن اینستاگرام را نیز رد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اینم کارش فقط تکذیبه

  2. خوش حالم که الان سروش داره شصت میلیون نفری میشه و همه مردم ایران عاشق مسنجرای ایرانی شدن و از وزیر ارتباطات میخوان شبکه فساد و فحشای اینستاگرام و اینترنت که ساخت غرب هست رو فیلتر کنن

    • بله خب برای امثال شما که اصا چیزی به اسم حریم خصوصی ندارن و فرقی نمیکنه زندگیشون با بقیه در اشتراک بزارن سروش گزینه مناسبی میتونه باشه

  3. اره شما گفتین و ماهم باور کردیم .این پولا پس کجا میره