عکس های ماهواره ای

چگونه و از کجا عکس های ماهواره ای را با کیفیت بالا دانلود کنیم؟

اگر علاقه‌مند به تماشا و دانلود عکس های ماهواره ای باکیفیت هستید، در این مقاله به معرفی سه منبع عالی برای آن‌ها می‌پردازیم که اگر عاشق نجوم هستید، می‌توانید به صورت رایگان این کار را انجام دهید.

هیچ چیز مانند عکس های ماهواره ای باکیفیت، زیبایی کره زمین را نشان نمی­‌دهد. همچنین آنها ابزار آموزشی بسیار خوبی برای کشف تغییرات جغرافیایی سیاره­‌ی ما هستند.

اما در کجا می­‌توانید آنها را بیابید؟ و اگر آنها را پیدا کردید، آیا می­‌توانید این عکس های ماهواره ­ای را دانلود کنید؟ قطعا، بله! چندین سایت جغرافیایی وجود دارند که می‌­توانند به ما کمک کنند. این 3 راه حل رایگان را امتحان کنید.

دانلود عکس های ماهواره ای باکیفیت

1 – Earth Explorer

عکس های ماهواره ای

Earth Explorer توسط سرویسزمین شناسی ایالت متحده اداره می‌شودنقشه‌های باکیفیت و مجموعه داده‌ها مختص هر کشور هستند اما مفصل و حاوی اطلاعات مفیدی هستند. این اطلاعات از طریق منابعی مانند برنامه سنجش از راه دور ماهواره‌ی تحقیقاتی و همچنین داده‌های محصولی و خدماتی ناسا جمع آوری شده است. شما می‌توانید با جستجو در آرشیو خدمات زمین شناسی ایالات متحده USGS)) از ترکیبی از گزینه‌هایپرسشی استفاده کرده و مجموعه داده‌ها را دانلود کنید.

2 – Copernicus

عکس های ماهواره ای

کمیسیون اروپا به همراه آژانس فضایی اروپا بزرگ‌ترینبرنامه‌ی جهانی مشاهده زمین را راه اندازی کردند. داده‌های ماهواره‌ای سنتینل بدون هزینه از طریق یک هاب دسترسی باز در سایت، ارائه می‌شوند. لازم است برای دانلود تصاویرماهواره‌های ثبت نام کنید.

عکس های ماهواره ای باکیفیت تحت لیسانس Creative Commons IGO در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرند. کیفیت آن‌ها بهتر از کیفیت تصاویری است که در آرشیو USGS قرار دارد. همچنین بد نیست نگاهی به سایت Sentinel Hub Playground نیز بی‌اندازید که به شما کمک می‌کنند از یک رابط کاربری GIS استفاده کرده و تصاویر باکیفیت ماهواره سنینتل 2 را جستجو و دانلود کنید.

3 – NASA Worldview

عکس های ماهواره ای

Worldview یک برنامه قوی است که به شما اجازه می‌دهد تا عکس های ماهواره ای با کیفیت را بی وقفه جستجو کنید. همان‌طور که تصویر بالا نشان می‌دهد، می‌توانید از ویژگی‌های سایت برای تنظیم یک جدول زمانی و دانلود نقشه با مجموعه داده‌های آن استفاده کنید.

همچنین لایه منحصر به فرد شبانه (Earth at Night) را آزمایش کنید تا زمین بعد از غروب خورشید را نیز ببینید. سپس یک عکس از صفحه تهیه کرده و تصاویر را به کامپیوتر خود انتقال دهید.

در اینجا گوگل ارث (گوگل مپس) نیز وجود دارد. امروزه می‌توانید Google Earth را در یک مرورگر بارگیری کنید و بیشتر در مورد دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم بدانید. اما این ابزار عکس های ماهواره ای به شما اطلاعات اضافه جالبی برای کشف می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. تصاویر ماهواره ای با کیفیت و رزولوشن بالا و بسیار بالا (با دقت زیر 1 متر) تجاری هستند و آرشیو کامل به صورت رایگان در اختیار عموم قرار نگرفته اند. و جز کالاهای تحریمی می باشند. برای تهیه می توانید به شرکت مدیریت و پردازش اطلاعات مکانی آرکا مراجعه نمایید. شرکت آرکا نماینده فروش چندین ماهواره مطرح دنیاست.

  2. بدردمون نمیخوره اخه

  3. داشتن مجلات و نسخه های فیزیکی از این چیزای نجومی و فضایی لذت دیگ ای داره .کسانی که شیفته این حوزه از مطالب هستن میدونن چی میگم

  4. چه جالب تاحالا اسمشم نشنیده بودم .خیلی سپاسگزارم بخاطر این مطلبی که گذاشتید توی سایت

  5. ممنون دنبال همچین چیزی بودم.

  6. درود بسیار ممنون آقاى کریمى بابت این مقاله
    :-*