استفاده از گوشی در مدرسه

استفاده از گوشی موبایل در مدرسه های فرانسه ممنوع شد

استفاده از گوشی در مدرسه های کشور فرانسه ممنوع اعلام شد. پیشتر دانش آموزان آزادانه از گوشی هوشمند خود در مدارس کشور فرانسه استفاده می‌کردند، اما از این پس امکان استفاده از گوشی در مدرسه برای دانش آموزان فرانسوی وجود ندارد.

قوه مسئول قانون‌گذاری در کشور فرانسه اعلام کرد استفاده از گوشی در مدرسه های این کشور از این پس ممنوع خواهد بود. پیش از این دانش آموزان قادر بودند به راحتی طی ساعات حضور در مدرسه، از گوشی موبایل خود استفاده کنند، اما از این پس باید قید این کار را زده و یا به استفاده پنهانی از گوشی روی بیاورند!

تبصره‌های استفاده از گوشی در مدرسه

بر اساس این قانون، دانش آموزان دارای سن کمتر از 15 سال از این پس می‌بایست گوشی های موبایلشان را در خانه گذاشته و مجاز به حمل آن به مدرسه نیستند. البته این قانون بسیار منعطف عمل کرده است، به این معنی که بر اساس یک تبصره آن، در صورت خاموش نگه داشتن گوشی طی کل ساعت‌های حضور در مدرسه، همراه داشتن آن حتی برای دانش آموزان زیر 15 سال منعی ندارد.

استفاده از گوشی در مدرسه

دست مدارس برای تصمیم‌گیری‌های بیشتری باز گذاشته شده است. آن‌ها می‌توانند ممنوع بودن یا نبودن استفاده از گوشی در کلاس‌های درس را مشخص کنند.

قانون جدید فقط شامل گوشی موبایل نبوده و تبلت، کامپیوترهای قابل حمل و دیگر وسایل و گجت‌های دارای قابلیت اتصال به اینترنت را نیز شامل می‌شود. البته قانون جدید شامل دانش آموزان معلول و مجبور به استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی نیست. همچنین در صورت نیاز به برگزاری کلاس‌های اضافی و احتیاج به استفاده از لوازم الکترونیکی طی این ساعت‌ها، همراه داشتن گوشی، تبلت و یا لپ تاپ بلامانع است. قانون جدید یکی از اهداف کمپین تبلیغاتی امانوئل مکرون بود و اکنون به ثمر نشسته است.

استفاده از گوشی در مدرسه

پیشتر و در سال 2010 نیز استفاده از گوشی موبایل حین انجام امور آموزشی (برای معلمان) در فرانسه ممنوع اعلام شده بود. در سال جاری، قانون دیگری پیرامون نحوه استفاده از گوشی وضع شد. طبق آن، ارسال پیام با استفاده از گوشی موبایل حتی در زمان متوقف بودن خودرو در کنار خیابان ممنوع است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بهترین کارو میکنن. چرا همیشه بهترین مغز ها و نخبه ها ایرانین؟ چون همیشه از تکنولوژی دور بودن