هواوی

کاهش فروش تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند همزمان با رشد هواوی

بر اساس تازه‌ترین آمارها، تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2018 نسبت به دوره مشابه سال گذشته، کاهش 7 درصدی فروش محصول در بازار چین را تجربه کردند؛ البته هواوی داستان متفاوتی دارد.


هرچند که بازار اسمارت فون چین در دوران بدی به سر نمی‌برد، اما مدتی است که فروش گوشی در این کشور با کاهش روبه‌رو شده؛ به بیان دقیق‌تر این سیر نزولی از سه ماهه سوم سال 2017 آغاز شده است و همچنان هم ادامه دارد. بر اساس برآورد موسسه Counterpoint، از بین برترین تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2018، هواوی تنها برندی است که آمار مثبتی از خود بر جای گذاشت و موفق به افزایش فروش 22 درصدی محصول نسبت به دوره مشابه سال گذشته شد.

فروش تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند
سهم بازار کمپانی نیز از 20 درصد در سه ماهه دوم سال 2017، به 26 درصد در سال جاری رسید. اخیرا آمار مشابهی از سوی موسسه Canalys هم ارائه شده بود که از سهم بازار 27 درصدی هواوی در این بازه زمانی حکایت داشت. کارشناسان Counterpoint، نقش برند جانبی هواوی، یعنی «آنر» را در این دستاورد بسیار تاثیرگذار ارزیابی کرده‌اند؛ چرا که در حال حاضر، بیش از نیمی از محصولات عرضه شده‌ی این کمپانی به بازار چین، نام برند آنر را یدک می‌کشند و هواوی از این طریق سلطه‌ی شیائومی در بازار گوشی های میان رده و مقرون به صرفه را به چالش کشیده است.

کارشناسان این رکورد نسبی در بازار کشور چین را ناشی از روند کند نوآوری‌ کمپانی‌ها می‌دانند که سبب می‌شود کاربران عجله‌ای برای تعویض تلفن همراه خود نداشته باشند. البته تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند با افزایش امکانات رابط کاربری خود، گنجاندن قابلیت فیس آنلاک در محصولات خود و ارائه آپشن‌های رنگی متمایز به مشتریان، سعی در جلب نظر آن‌ها داشتند اما هیچ‌یک از این موارد به پای انقلابی که پیدایش تکنولوژی 4G یا ظهور صفحه نمایش‌های مدرن با نسبت تصویر 19 به 9 ایجاد کردند، نمی‌رسد و انگیزه لازم برای خرید یک گوشی جدید را به مشتریان بلقوه نمی‌دهد.

تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند
در عرصه‌ی فروش آنلاین نیز هواوی با تکیه بر برند آنر و آمار 40 درصدی، دست بالا را دارد. شیائومی هم 28 درصد از آمار فروش آنلاین محصول توسط تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داد و در جایگاه دوم ایستاد.

گوشی های پرفروش در چین

با این حال، پرفروش‌ترین محصولات به BBK Electronics (کمپانی مادر ویوو و اوپو) تعلق داشت؛ به طوری که نام گوشی های اوپو R15 و ویوو ایکس 21 در صدر فهرست فروش دیده می‌شود و آیفون 10 و آیفون 8 پلاس هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. هواوی آنر 7 سی نیز به دلیل قیمت رقابتی خود، پنجمین گوشی پرفروش بازار چین در سه ماهه دوم سال 2018 بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اتفاقا کمترین سهم توی موفقیت اپل یا هر شرکت دیگ ای رو ایرانی ها دارن

  2. روشون نمیاد بگن ایرانی ها موثر بودن اپلو محدود کردن

  3. بازارو گرفته خخخخ

  4. اصلا چینی غیر چینی نمیشناسه همه رو داغون کرد