گوگل مپس

گوگل مپس حالا کره زمین را به صورت سه بعدی نشان می‌دهد

آپدیت جدید گوگل مپس با اضافه کردن حالت جدید 3D Globe Mode، کره زمین را به صورت سه بعدی نمایش می‌دهد. این در حالی‌ست که پیش‌تر زمین به صورت دوبعدی نمایش داده می‌شد.

گوگل سرانجام نحوه نمایش کره زمین را در اپلیکیشن نقشه خود تغییر داد. مهندسان به جای استفاده از سیستم تصویر مرکاتور برای ترسیم کره زمین، از حالتی جدید با نام 3D Globe Mode استفاده کرده‌اند که زمین را به صورت سه‌بعدی نشان می‌دهد.

کاربران هنگام ورود به نرم افزار متوجه هیچ تغییری نمی‌‌شوند، اما در صورت کوچک‌نمایی، ناگهان چشم‌اندازی متفاوت از زمین پیش روی شما قرار خواهد گرفت. به بیان دیگر، حالا زمین به شکلی واقعی نمایش داده می‌شود. گوگل در توییتی جدید می‌گوید با حالت 3D Globe در نسخه دسکتاپی گوگل مپس ، گرینلند دیگر با آفریقا هم‌اندازه نیست.

گوگل می‌گوید با استفاده از سیستم ترسیم تخت، نمایش محل دقیق مناطق مختلف بر روی کره زمین غیر ممکن است. آنها معتقدند سیستم تصویر مرکاتور اندازه کشورها را به درستی نشان می‌دهد، اما مناطق مختلف را با دور شدن از استوا بزرگتر می‌کند. در نتیجه همین موضوع، گرینلند به اندازه قاره آفریقا به نظر می‌رسید، در حالی که بسیار کوچکتر است؛ 836 هزار و 300 مایل بر مربع در مقایسه با 11.73 میلیون مایل بر مربع. اما حالا تغییرات جدید، زمانی که کره زمین را با نشانگر ماوس می‌چرخانید، به وضوح مشخص است.

به‌روزرسانی Globe Mode تنها در دسترس کاربران دسکتاپ بوده و به لطف WebGL، روی مرورگرهای اصلی مثل کروم، فایرفاکس و اج کار می‌کند. این تغییر باعث شده تا Google Maps بیشتر از قبل با Google Earth در یک راستا قرار گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. جاسوسی بیشتر میکنن

  2. پس با این حساب برای ما قابل استفاده نیست دیگ

  3. تو مسیر یابی که تغییری ایجاد نمیکنه درسته؟

  4. کار شاخی نکرده بخدا

  5. ایول گوگل از مپش تا گوگل ترنسلیتش