واردات کولر گازی

واردات کولر گازی و دستگاه‌های خنک کننده ممنوع شده است

واردات کولر گازی و دستگاه های خنک کننده به داخل ایران ممنوع شده است. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی از ممنوعیت واردات این دستگاه‌ها به دلیل تولید آن در داخل کشور خبر داد.

علی جمالی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی اعلام کرد واردات کولر گازی و دستگاه‌های برودتی یا خنک کننده به دلیل تولید داخلی این محصولات در داخل کشور ممنوع شده است. در ماه‌های اخیر به دلیل نوسان نرخ ارز و همچنین حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از خروج ارز، واردات برخی کالاهای خارجی که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، ممنوع اعلام شده است و حالا کولر گازی و دستگاه‌های خنک کننده نیز در این لیست ممنوعه قرار گرفته‌اند.

ممنوعیت واردات کولر گازی منطقی است؟

ممنوعیت واردات کولر گازی و دستگاه‌های برودتی در حالی اجرا می‌شود که این روزها هوا در سراسر کشور بسیار گرم بوده و تقاضا برای خرید کولر بسیار زیاد شده و تولید داخلی قادر به پاسخگویی این حجم از نیاز را ندارد. علی جمالی اعتقاد دارد تولید داخلی می‌تواند به نیاز بازار پاسخ بگوید، اما با توجه به این که رشد نرخ ارز باعث گرانی محصولات داخلی شده و در شرایط فعلی که تولید و تعمیر به قطعات یدکی نیاز دارد، ممنوعیت واردات منطقی نیست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی در ادامه افزود:

باید در مدیریت واردات، فرایند واردات در اختیار افرادی قرار داده شود که سابقه فعالیت در این حوزه را دارند و به دنبال دلالی و کسب درآمدهای یک شبه نیستند. اگر واردات کالا توسط افراد خبره صورت بگیرد از اجاره کارت بازرگانی جلوگیری می‌شود و در نهایت حفظ حقوق دولت را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر کالا با شرایط و قیمت مناسب به دست مشتریان خواهد رسید.

وی اضافه کرد باید مواد اولیه هر کشور در اولویت واردات قرار بگیرد. در فرایند واردات مواد اولیه با توجه به کیفیت مواد اولیه باید کشور مبدا واردات در اولویت واردات قرار بگیرد و در شرایط فعلی، کیفیت مواد اولیه اروپایی و آسیایی پیشرفته بر کیفیت مواد اولیه سایر کشورها اولویت دارد. کیفیت مواد اولیه تاثیر زیادی بر کیفیت تولید و محصول نهایی دارد.

به گفته جمالی، زمان خرید و نصب کولر گازی در سه ماهه آغاز سال به خصوص خردادماه است و اکنون از زمان اوج خرید فاصله گرفته‌ایم. در حال حاضر بازار به دلیل افت خرید و تامین نیاز در بهار، کمبودی را احساس نمی‌کند و خریدهای فعلی در راستای ساخت و ساز ساختمان‌های جدید صورت می‌گیرد. وی در خصوص عرضه برخی از محصولات از طریق شهرهای مرزی نیز بیان کرد برخی از محصولات در شهرهای مرزی به واسطه پیله وران تامین می‌شود و برخی دیگر به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود. در مجموع، کالاهای عرضه شده در شهرهای مرزی کارت گارانتی معتبر ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خخخخخخخ میخوان با LG و samsung رقابت کنن اونم با کولر ابی های مذخرفشون !

  2. والا من بچه اهوازم، گرما و خاک هم هست. ام با این حال حاضرم کل تابستون رو بدون کولر بگذرونم بجاش 4 تا کارخونه پدر مادر دار کشور چرخش بچرخه. اما اینطور نمشه.
    از این دست طرح ها همیشه بوده و همیشه محکوم به شکست بودن. حاضرم شرط ببندم اونی که این طرح رو ارئه داد از خودش نپرسید کارخونه های داخلی سالی چندتا کولر و امثالهم می سازن و مردم سالی چندتا میخرن. اصلا توان عرضه در مقابل تقاضا رو دارن یا باز مثله گذشته هم چیز گرون میشه

  3. 😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐یعنی فقط الان این ایموجی میتونه حس منو بروز بده
    آخه چرااااااااااا

  4. به زودی تو ایران نفس کشیدن ممنوع میشه چون دیگ هوا هم نخواهیم داشت ب نظر من چند تا نایلون فریزر بیارید پر توشو هوا کنید گره بزنید برا چند ماه دیگ

  5. اره واقعا دیگ از این به بعد چیزایی که ممنوع نشده رو بزارید تو سایت حدتقل تعدادش کمتره بهتر میشه به حافظه بسپاریم

  6. تو گرمای 60 درجه جنوب ، بجاش از باد بزن آغشته به آب ساخت وطن استفاده میکنیم . تازه نیاز به برق هم نداره

  7. هی گفتن این ممنوع شد اون ممنوع شد دیگه تکراری شده چی ممنوع نشده یه حرف جدید بزنن😕