کالبدشکافی گلکسی نوت 9 اسرار نهفته در دل آن را آشکار کرد

در کالبدشکافی گلکسی نوت 9 سامسونگ، آنچه که بیشتر جلب توجه می‌کند؛ باتری بسیار بزرگ تعبیه شده در دل این پرچمدار و تسهیل امکان تعمیر آن است.

در حالی که تنها چند ساعت از برگزاری مراسم رونمایی از محصولات تازه‌ی سامسونگ در نیویورک می‌گذرد، دست‌اندرکاران یک وب‌سایت روسی با کالبدشکافی گلکسی نوت 9 اقدام به مقایسه‌ی قطعات و سخت افزار داخلی آن با گلکسی نوت 8 کرده‌اند. پس اگر با وجود انتشار گزارش‌های فراوان از پرچمدار تازه‌ی سامسونگ، هنوز به دنبال کسب اطلاعات بیشتری درباره آن هستید؛ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

کالبدشکافی گلکسی نوت 9 سامسونگ

باتری گلکسی نوت 9 در قیاس با نوت 8 بزرگ‌تر است (4000 میلی‌آمپر ساعت در برابر 3300 میلی‌آمپر ساعت)، اما تراکم سلولی مشابهی با آن دارد تا از تکرار فاجعه‌ی انفجار گلکسی نوت 7، جلوگیری به عمل آید. باتری پرچمدار جدید، حجم زیادی از فضای داخلی دستگاه را گرفته و این در حالی است که گلکسی نوت 9 و نوت 8 از حیث طول، عرض و ضخامت؛ تفاوت چندانی با هم ندارند. در واقع مهندسان سامسونگ با تردستی خود، مداربندی دستگاه و سایر قطعات را به گونه‌ای کوچک کرده‌اند که فضای کافی برای گنجاندن این باتری بزرگ فراهم شود.

محل قرارگیری قلم S Pen، این بار از استحکام بیشتری برخوردار است و بعید به نظر می‌رسد که به راحتی دچار شکستگی شود. درگاه USB تایپ C دستگاه را هم در صورت خرابی، ساده‌تر و البته ارزان‌تر از قبل می‌توان تعویض کرد؛ زیرا برای این کار نیاز به خارج کردن کل مادربرد نیست. برد گلکسی نوت 9 نسبت به پرچمدار سابق، اندکی کوچکتر و اسپیکر آن اندکی بزرگتر شده است که به صورت تئوری باید کیفیت صدای بهتر و بلندتری را به همراه داشته باشد.

اما در  کالبدشکافی گلکسی نوت 9 ، صفحه بزرگ مسی تعبیه شده در آن نیز جلب توجه می‌کند که در خنک نگه داشتن دستگاه کاربرد دارد. در حالی که امروزه استفاده از تیوب‌های مسی در گوشی های هوشمند رواج یافته است؛ سایز بزرگ این ورقه‌ی مسی، می‌تواند کارایی بیشتری در دفع حرارت تولید شده از تراشه داشته باشد و روی عملکرد دستگاه تاثیر مثبت بگذارد.

کالبدشکافی گلکسی نوت 9

مجرای مسی در نوت 8 (سمت چپ) و صفحه بزرگ مسی در نوت 9 (سمت راست)

در مجموع باید گفت که علی‌رغم شباهت ظاهری گلکسی نوت 9 و نوت 8، اجزای داخلی این دو فبلت تفاوت‌های آشکاری با یکدیگر دارند؛ تفاوت‌هایی که سبب شده است امکان تعمیر پرچمدار جدید، ساده‌تر و هزینه‌ی تعویض برخی از قطعات آن، کمتر باشد. نمایشگر خمیده‌ی دستگاه اما، قسمت آسیب‌پذیر و گران‌قیمت آن است که البته با توجه به کیفیت این پنل، شاید بتوان گفت که علاقه‌مندان ریسک استفاده از آن را به جان خواهند خرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. همچینم کالبد شکافی کامل نشده ها بیشترش داره از خنک کننده ای که توش کار گرفتن حرف زده میشه

  2. آخ اره واقعا فکر خوبی کردن توی این گرمای طاقت فرسا گوشی لعنتی دیگ نباید داغ کنه بفهمه دیگ گرمه گرممم