رییس سازمان فناوری اطلاعات : مشکلات اخير اينترنت در ايران ربطي به انتخابات ندارد

علیرغم اینکه کاربران ایرانی هنوز هم با مشکلات اینترنت گریبانگیر هستند، مسئولان می‌گویند این مشکلات موقتی است و ربطی به زمان و اتفاق خاصی ندارد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی شبهاتی که اختلالات اخیر اینترنت را به نزدیک شدن به زمان انتخابات ربط می‌دهند، تاکید کرد: پارامترهای متعددی در سرعت اینترنت دخیل است و نزدیک شدن زمان انتخابات هیچ نقشی در کاهش سرعت نخواهد داشت.

علی حکیم جوادی  اظهار کرد: در بررسی سرعت اینترنت لازم است پارامتراهای مختلفی مورد بررسی قرار گیرد و باید توجه داشت در گذشته هم گاه در ارائه سرویس‌ها و خدمات مشکلاتی از سوی ارائه کنندگان اینترنت ایجاد می‌شد و اکنون نمی‌توان نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات را دلیل این موضوع دانست.

معاون وزیر ICT همچنین با بیان این مطلب که در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت در کشور به سرعت در حال رشد است تصریح کرد: آمارهای جهانی هم رشد ایران در این زمینه را مورد تایید قرار می‌دهد. اکنون تعداد سایت‌های .ir که در دنیا ثبت می‌شوند، نسبت به سایر کشورها به مراتب بالاتر است و این موضوع گویای آن است که تعداد کاربران ما با رشد مواجه است.

حکیم جوادی همچنین عنوان کرد: اکنون سایت‌های .ir از مرز ۳۶۰ هزار سایت گذشته است و این موضوع گویای این است که تعداد متقاضیان اینترنت درحال افزایش است.

وی ادامه داد: اکنون خدمات فنی هم به نسبت بیشتر شده و اگر قرار باشد این موضوع مورد توجه قرار نگیرد، قطعا بر روی سرویسی که به مردم داده می‌شود اثر خواهد گذاشت.

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حقوق کاربران یادآور شد: در ماده ۴۶ نیز به تضمین سطح خدمات اشاره شده که باید حتما هرچه سریع‌تر این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا بدین ترتیب فردی که سرویسی می‌گیرد از تضمین ثبت خدمات برخوردار شود.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بخشی در مرکز متما به سنجش کیفیت خدمات شرکت‌های اینترنتی اختصاص داده شده است اظهار کرد: لازم است که این موارد مورد توجه بیشتری قرار گیرند چرا که اکنون به لحاظ زیرساختی آنچه به وزارت ارتباطات برمی‌گردد مشکلی ندارد و چه از نظر اینترنت و چه از نظر اینترانت، سرویس‌ها مرتب در حال بهبود است و به نوعی پهنای باند در حال گسترش محسوب می‌شود.

حکیم جوادی در پایان با تاکید مجدد بر این که لازم است به سطح خدماتی که ارائه می‌شوند توجه بیشتری صورت بگیرد، یادآور شد: در حال حاضر با توجه به تسلطی که در وزارت ارتباطات وجود دارد به خصوص زیرساخت‌ها، از نظر علمی و فنی از وضعیت خوبی برخوردار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*