بنچمارک سامسونگ گلکسی نوت 9

نتایج بنچمارک سامسونگ گلکسی نوت 9 از برتری آیفون ایکس حکایت دارد

با وجود اینکه تنها چند روز از معرفی فبلت جدید سامسونگ می‌گذرد، اما نتایجی از بنچمارک سامسونگ گلکسی نوت 9 منتشر شده که در آن‌ها آیفون ایکس پرچمدار جدید سامسونگ را شکست می‌دهد.

درحالی که تنها چند روز از رونمایی فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9 می‌گذرد، اما بنچمارک‌های گرافیکی و پردازشی این پرچمدا جدید سامسونگ در فضای مجازی منتشر شده است. این بنچمارک سامسونگ گلکسی نوت 9 توسط وب‌سایت Tom’s guide (وب‌سایت خواهر Tom’s Hardware) انجام شده است. ناگفته نماند فبلت استفاده شده برای دست‌یابی به امتیازات بنچمارک‌های Geekbench 4 و 3DMark Slingshot Extreme 3.1، نسخه مجهز به چیپست اسنپدراگون 485 و 6 گیگیابایت رم بوده، در حالی که این فبلت، یک نسخه‌ی مجهز به 8 گیگابایت رم نیز دارد.

نتایج بنچمارک سامسونگ گلکسی نوت 9 در بنچمارک Geekbench 4

مدل گوشی هوشمند

امتیاز چند هسته‌ای

اپل آیفون ایکس

10357

وان پلاس 6

9088

سامسونگ گلکسی نوت 9

8876

ال جی جی 7 تینکیو

8566

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

8295

سامسونگ گلکسی نوت 8

6564

گوگل پیکسل 2 ایکس ال

6282

همانطور که از اسم Geekbench 4 نیز برمی‌آید، این بنچمارک کارایی پردازنده به هنگام بیشترین بار کاری در حالت چندهسته‌ای را بررسی می‌کند. امتیاز بنچمارک سامسونگ گلکسی نوت 9 در این زمینه 8876 است و اختلاف قابل توجهی با آیفون ایکس هزار دلاری دارد. همچنین اختلاف کمی با پرچمدار فعلی کمپانی چینی وان پلاس موسوم به وان پلاس 6 دارد. با این حال شاهد بهبود کارایی 35 درصدی نسبت به نسل قبلی (گلکسی نوت 8) هستیم. پرچمدار ال جی نیز جایگاه خوبی دارد نسبت به رقیب خود،‌ یعنی سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس، امتیاز بیشتری کسب کرده؛ پرچمدار گوگل نیز با کسب امتیاز 6282 در جایگاه آخر ایستاده است.

نتایج بنچمارک گلکسی نوت ۹ در بنچمارک 3DMark Slingshot Extreme 3.1

مدل گوشی هوشمند

مدل گوشی هوشمند

وان پلاس 6

5124

اپل آیفون ایکس

4994

سامسونگ گلکسی نوت 9

4639

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس

4634

ال جی جی 7 تینکیو

4201

سامسونگ گلکسی نوت 8

3710

گوگل پیکسل 2 ایکس ال

3679

این تست نیز پردازشگر گرافیکی را در بیشترین بار کاری زیر فشار می‌گذارد تا توانمندی آن را بررسی کند. با وجود اینکه سامسونگ گلکسی نوت 9 موفق به کسب امتیاز بالایی در این رقابت شد، اما همچنان بعد از اپل آیفون ایکس و وان پلاس 6 قرار دارد. در این زمینه نتایج بنچمارک سامسونگ گلکسی نوت 9 مشابه گلکسی اس 9 پلاس است و  امتیاز یکسانی دارند.

بیان این نکته خالی از لطف نیست که وان پلاس 6 استفاده شده برای این نتایج دارای 8 گیگابایت رم است، درحالی که دیگر گوشی‌های موجود در لیست حداکثر 6 گیگابایت رم دارند. همچنین ناگفته نماند که این گوشی‌ها (بجز گلکسی نوت 8 و پیکسل 2 ایکس ال) همگی از پرچمداران 2018 هستند، درحالی که آیفون ایکس متعلق به سال 2017 است و پرچمدار اصلی 2018 اپل چند ماه دیگر وارد میدان رقابت خواهد شد.

البته بنچمارک‌ها نشانگر کارایی گوشی‌های هوشمند در استفاده روزمره نیستند. با این حال اطلاعاتی برای مقایسه توانمندی آن‌ها فراهم می‌کنند. فراموش نکنید نتایج بنچمارک‌ها کاملا قابل اعتماد نیست و برخی سازندگان با دادن پول به بنچمارک‌ها و یا استفاده از دستگاهی بهینه شده برای ثبت امتیاز بنچمارک که متفاوت از دستگاه موجود در بازار است،‌ سعی در افزایش امتیاز خود دارند؛ هرچند این آزمون توسط Tom’s guide صورت گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. پس وان پلاس چرا توی لبست نیست

  2. ینی تا این حد خار شدیم

  3. دم وان پلاس گرم انصافا ببین چ کرده از ایفون سبقت گرفته

  4. هیچ گوشی رو دست اپل پیدا نمیشه .دیگ سامسونگ جای خود دارد

  5. باید ببینیم امتیازش از 260 هزار بالاتر میره یا نه اپل x که 224 هزار هست باید ببینیم نوت 9 چند میشه و اپل های جدید هم موندن

  6. باید ببینیم امتیاز کلی چند میشه بیشتر از s9 پلاس میشه یا نه

  7. اینا همش واسه اینه که بازار گرمی کنن هموشون دستشون توی یه کاسه س

  8. بابا ایفون در حد اینا نیست

  9. اینم گوشی جدید سام بازم برتری اپل تو سرعت تازه گوشی مال پارسال اپل دست خوش