گوشی های زد تی ای و هواوی

استفاده از گوشی های زد تی ای و هواوی در آمریکا ممنوع شد!

تا پیش از آغاز تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی، زد تی ای یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی هوشمند در این کشور به شمار می‌رفت. بعد از وضع قوانینی برای جلوگیری از واردات گوشی های زد تی ای و هواوی به ایالات متحده آمریکا، اکنون استفاده از گوشی های این دو شرکت چینی نیز ممنوع اعلام شد.

رییس جمهور ایالات متحده آمریکا به تازگی زیر پای قانون جدیدی را امضا کرده که باز هم به افزایش تنش‌ها میان این کشور و بزرگترین کشور تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا دامن می‌زند. بر اساس آن، مسئولان دستگاه‌های مختلف آمریکا دیگر حق استفاده از گوشی های زد تی ای و هواوی را ندارند. این قانون به طور کلی شامل تمامی انواع گجت‌هایی که قادر به نگه داشتن داده‌های کاربران هستند می‌شود، به همین دلیل استفاده از ساعت‌های هوشمند و دیگر انواع گجت‌های هوشمند ساخت دست دو شرکت نام برده ممنوع خواهد بود.

گوشی های زد تی ای و هواوی را دور بیندازید!

بر اساس اسنادی که به تازگی به تایید رییس جمهور آمریکا رسیده‌اند، کارمندان، شرکت‌ها، آژانس‌ها و پیمان‌کارانی که هم‌اکنون از گوشی های زد تی ای و هواوی استفاده می‌کنند باید ‌آن‌ها را کنار گذاشته و به فکر تهیه محصولاتی جایگزین باشند.

این قانون مدتی بعد از توافق بین زد تی ای و وزارت بازرگانی آمریکا وضع شده است. این شرکت به وسیله برخی جابه‌جایی‌ها در اعضای هیئت مدیره آن و پرداخت جریمه‌های سنگین همچنان در بازار آمریکا باقی ماند، اما همچنان برخی اعضای کنگره آمریکا مخالف قرارداد جدید بوده و اعتقاد داشتند زد تی ای هنوز یک تهدید تلقی می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتند قانون جدیدی وضع کنند.

در این قانون، ممنوعیت استفاده از گوشی های زد تی ای و هواوی بیش از همه جلب توجه می‌کند، اما این تنها تبصره‌های آن نیست. از این به بعد استفاده از سخت افزارهای ارتباطی و دوربین‌های مدار بسته شرکت‌های چینی Hytera Communications و Dahua Technology نیز ممنوع خواهد بود.

به نظر شما، آیا سیاست منزوی‌ کردن کشور با هدف کمک به شرکت‌های داخلی امر پسندیده‌ای تلقی می‌شود؟ از این به بعد، کاربران بیشتر به خرید گوشی های آیفون مجبور می‌شوند، چرا که حق انتخابشان کاهش پیدا کرده است. آیا بهتر نبود به جای این کار، بر روی افزایش کیفیت محصولات اپل و مخصوص کاهش قیمت‌های آیفون‌ها سرمایه‌گذاری می‌شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. درست یا غلط مهم اینه که هر کاری برا رونق اقتصادی مردم و کشورشان میکنن، در ضمن گوشیهای آیفون با کیفیت ترین و پیشروترین موبایلها هستن و اینکه میگید برن به فکر کیفیت آیفون باشن بی معنیه، بالشخصه هیچ وقت حاضر نیستم گوشیمو با گوشی های اندرویدی عوض کنم

    • آیفون داره کم کم کیفیتش رو از دست میده الان با یک پله سقوط جاشو به هواوی داد باطری ضعیف دیر شارژ شدن قیمت بالا محدودیت های کلافه کننده و کارایی سخت باعث میشه مردم دل زده بشن ازش مشخصات پرچمدار هاشونو مقایسه کن میت آر اس خفنترین گوشی تاریخ بالاترین نمره دوربین هوش مصنوعی… بعدشم میت 20 میاد با فناوری 5 جی سامسونگ هم خوب داره میاد جلو و رطبه اول فروشو داره ولی فعلا هوای پرچمدارش فول ترین و بهترینه از هر نظر

  2. واقعا کی این هوآوی رو غول کرد اصا .هیچ بدرد نمیخوره

  3. بهتر اصا کلا استفاده از هوآوی باید ممنوع شه

  4. ما هر چی بگیم شعره … قدرت داره و زور میگه … حالا مابیایم بگیم آیا بهتر نبود به جای این کار، بر روی افزایش کیفیت محصولات اپل و مخصوص کاهش قیمت‌های آیفون‌ها سرمایه‌گذاری می‌شد؟
    چه فایده …!!!