اپل کار

اپل کار ، محصول انقلابی بعدی اپل خواهد بود

اپل کار (Apple Car) یا همان پروژه مربوط به خودرو هوشمند اپل، بین سال‌های 2023 تا 2025 وارد خیابان‌ها شده و می‌تواند انقلابی تازه در صنعت اتومبیل‌ها ایجاد کند.

چند روز پیش، مینگ چی کو به عنوان یکی از بهترین تحلیل‌گرانی که از محصولات اپل اطلاع دارد، از عرضه عینک هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده این شرکت در سال 2020 خبر داد. به علاوه، این‌بار آقای کو در مورد یک محصول جدید انقلابی یعنی خودرو هوشمند اپل نیز صحبت کرد.

برای چندین سال، اپل کار یکی از پروژه‌های محرمانه اهالی کوپرتینو بوده است و مدیران چندان در مورد آن صحبت نمی‌کنند. اما گزارش‌های متعدد تایید کرده‌اند که ده‌ها یا حتی صدها نفر در حال کار بر روی این پروژه هستند و اخیرا یکی از مهندسان رده‌بالای شرکت تسلا نیز به اپل بازگشته است.

در همین حال، مینگ چی کو کمی جدی‌تر در مورد پیش‌بینی‌های خود سخن گفته و اطلاعات جالبی را در مورد این محصول انقلابی فاش کرده است. شاید صحبت در مورد این‌باره کمی زود باشد، اما آقای کو چنین نظری ندارد:

ما انتظار داریم اپل کار که احتمالا بین سال‌های 2023 تا 2025 معرفی خواهد شد، محصول ستاره بعدی [اپل] باشد. این‌ها دلایل این موضوع هستند:

  1. درخواست‌های جایگزین بسیار بزرگ به صورت بالقوه در حال ظهور در صنعت خودرو هستند چون این [صنعت] با تکنولوژی های جدید، مجددا در حال تعریف شدن است. این موضوع همانند موضوع مربوط به تلفن های هوشمند در 10 سال پیش است.
  2. فناوری های پیش‌گامانه اپل، خودروها را بازطراحی و اپل کار را از محصولات همتایان آن متمایز خواهد کرد.
  3. سرویس اپل با ورود [شرکت] به بازار بزرگ مالی خودرو به وسیله اپل کار، به شکل قابل توجهی رشد خواهد داشت.
  4. اپل می‌تواند ادغام بهتری از سخت افزار، نرم افزار و سرویس را در مقایسه با رقبا در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی انجام دهد.

در این میان، جزئیات کوچک و بسیار جالبی وجود دارند که می‌خواهیم آنها را برجسته کنیم: در درجه نخست، آقای کو به وضوح از اپل کار به عنوان یک محصول «ستاره» یاد می‌کند و ما نباید منتظر چیزهای سرگرم‌کننده‌ای مثل اپل تی وی باشیم.

دوم، او به درستی به پختگی صنعت خودرو و امکان تغییر آن توسط کمپانی پیشرفته‌ای همچون اپل اشاره می‌کند. خودروهای مدرن، زمانی که در مورد ارتباط آنها با دنیای بیرون صحبت می‌کنیم، هم‌چنان منسوخ‌شده به نظر می‌رسند و رابط‌های داخلی و سیستم ناوبری آنها به شکل وحشتناکی قدیمی هستند؛ زمینه‌هایی که اپل کار می‌تواند آن را همانند کاری که آیفون با گوشی های دکمه‌ای انجام داد، متحول کند.

اپل کار

گزارش‌های اولیه در مورد “Project Titan”، اسم رمز تیم اپل کار، به وضعیت آشفته این تیم و صدها کارمندی که به کار خود پایان داده بودند، اشاره داشتند؛ اما داستان با انتشار گزارش‌هایی تازه در سال 2014 تغییر کرد. به هر صورت، نحوه به‌کارگیری فناوری های واقعیت افزوده در خودروهای آینده بسیار جذاب خواهد بود.

در پایان، یک بار دیگر می‌گوییم که این گزارش اولیه در مورد خودرو هوشمند اپل بوده و علی‌رغم اعلام آن توسط یکی از بهترین تحلیل‌گران اپل، فعلا نمی‌توان با قطعیت آن را پذیرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. آرمش که یه سیب دهنیه ( گاز خورده )
    گوشیشم که از دنیا عقبه
    ماشینشم که مثل منگلاس
    همین ماشینرو کم داشتیم
    فکرشو بکن دختره با لبای پروتزی ناخون کاشته 1 متر گوشیشم آیفونه xxx ماشینشم این منگلیاس
    حالا ماشینش گوشه خیابون خراب شده میگی این چه آشالیه میگه کلاس داره

  2. حداقل یکم قشنگ تر درستش میکرد ادم دلش بیاد نگاش کنه

  3. واقعا دیگ موندم چی باید بگم اخه اینا چجوری به ذهنشون میرسه

  4. این تا ده قرن دیگه لایتستکشم به ایران نمیاد

  5. بجان خودم جای تسلا و بقیه شرکتا رو هم میخاد بگیره

  6. دیگه ماشینم اپل میزنه

  7. دیگه چی مونده که نساخته