کارت گرافیک RTX 2080 Ti

جزئیات تازه‌ای از کارت گرافیک RTX 2080 Ti انویدیا منتشر شد

جزئیات تازه‌ای از کارت گرافیک RTX 2080 Ti و نسخه پایه آن یعنی RTX 2080 منتشر شد. ظاهرا محصولات جدید انویدیا با قدرتی بسیار بالاتر از نسل قبلی در راه هستند.

کمپانی انویدیا قرار است فردا رویدادی مهم را به منظور تمرکز روی محصولات سری GeForce برگزار کند. چند وقتی هست که انتظار می‌رود این شرکت از کارت‌های سری RTX 2080 پرده بردارد و حالا نیز جدیدترین سر نخ‌ها در مورد این محصولات آینده و قدرتمند انویدیا منتشر شده است. موضوع جالب، احتمال معرفی هم‌زمان نسخه پایه و نسخه تیتانیوم این کارت گرافیک است؛ در حالی که پیش‌تر مدیران، نسخه معمولی و Ti را با فاصله‌ای چندماهه معرفی می‌کردند.

تجهیز کارت گرافیک RTX 2080 Ti به 11 گیگابایت حافظه GDDR6

مطابق با اطلاعات منتشرشده توسط وب‌سایت “VideoCardz”، محصولات سری RTX 2080 جانشین کارت‌های سری GTX 1080 بوده و با قدرت پردازشی بسیار بالاتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. کارت گرافیک RTX 2080 Ti با 11 گیگابایت حافظه GDDR6 و 4352 هسته CUDA توسعه پیدا خواهد کرد و این یعنی کاربران باید در انتظار 20 درصد قدرت بالاتر در مقایسه با GTX 1080 Ti و 70 درصد قدرت بیشتر در مقایسه با GTX 1080 باشند. اگرچه GTX 1080 Ti هم با 11 گیگابایت حافظه به فروش می‌رسد، اما پهنای باند آن به دلیل حافظه بهره‌گیری از GDDR5x در مقایسه با حافظه GDDR6 کارت گرافیک RTX 2080 Ti پایین‌تر خواهد بود.

مدل پایه کارت گرافیک جدید انویدیا نیز بیش از پیش تقویت شده و قرار است با 8 گیگابایت حافظه GDDR6 و 2944 هسته CUDA در اختیار کاربران قرار گیرد. در این صورت، RTX 2080 حدود 15 درصد قوی‌تر از GTX 1080 خواهد بود. کلاک هسته این محصولات جدید هنوز مشخص نشده است، ولی امیدواریم انویدیا در مراسم فردا جزئیات بیشتری را اعلام کند.

از دیگر ویژگی‌های مهم در مورد این کارت‌های گرافیک می‌توان به توسعه آنها بر پایه معماری Turing و پشتیبانی از تکنیک پیشرفته رهگیری پرتو اشاره کرد. شاید با استفاده از این تکنیک در بازی‌های رایانه‌ای هنوز چند سالی فاصله داشته باشیم، اما انویدیا پیش‌تر ویدیویی منتشر کرده بود که عملکرد آن را نشان می‌داد. در ادامه می‌توانید ویدیویی رسمی را که با استفاده از کارت‌های گرافیک RTX ساخته شده است، تماشا کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. برا فردا پوشش خبری دارین؟