کاربران ترکیه‌‌ای بعد از تحریم آمریکا در حال شکستن گوشی های آیفون خود هستند + ویدیو

شکستن گوشی های آیفون توسط کاربران ترکیه‌ای تبدیل به خبری داغ در سراسر دنیا شده است. آن‌ها بعد از صحبت‌های دونالد ترامپ، اعمال برخی تحریم‌ها علیه ترکیه و تغییر دادن برخی تعرفه‌های صادرات و واردات، تصمیم به شکستن گوشی های آیفون خود گرفته‌اند.

امروز در ترکیه، یکی از داغ‌ترین چالش‌ها شکستن گوشی های آیفون محسوب می‌شود. کاربران گوشی های هوشمند اپل تصمیم دارند با این کار، از صحبت‌های رییس جمهورشان حمایت کنند، چرا که وی بعد از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا از مردم خواسته است استفاده از محصولات شرکت آمریکایی اپل را کنار بگذارند.

بعد از صدور این درخواست، در یوتیوب، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدیوهای مختلفی از کاربران ترکیه‌ای دیده شد که در حال شکستن گوشی های آیفون خود بودند.

چالش شکستن گوشی های آیفون از کجا ریشه می‌گیرد؟

رییس جمهور ترکیه مدتی پیش، درخواست آمریکا به منظور آزادی اندرو برانسون (Andrew Brunson) را نپذیرفت و دونالد ترامپ نیز در پاسخ، تعرفه‌های آلومینیوم و فولاد وارداتی را دو برابر کرد. اندرو برانسون در اکتبر سال 2016، به اتهام همکاری با سازمان گولن و دست داشتن در کودتای بدون نتیجه این کشور، توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شده است. آمریکا با رد این ادعا عقیده دارد اندرو برانسون به دلایل سیاسی دیگری در ترکیه زندانی شده و دست داشتن وی در کودتا صحت ندارد.

رجب طیب اردوغان به مردم کشورش گفت برای کاربران کنونی محصولات اپل، گوشی های سامسونگ به منظور مهاجرت کردند وجود دارند. آن‌ها همچنین می‌توانند از محصولات داخلی همچون Vestel Venus خریداری کنند. رییس جمهور ترکیه مدعی شد قرار است تولیدات برند Vestel Venus به اندازه‌ای برسد که نیاز همه مردم ترکیه را جواب بدهد. وی معتقد است مردم ترکیه، سزاوار استفاده از محصولاتی باکیفیت‌تر در مقایسه با کالاهای وارد شده از آمریکا هستند.

گوشی Vestel Venus

به نظر شما، وقتی کشوری اقدام به تحریم کشور دیگری می‌کند، مردم کشور تحریم شده باید چه عکس‌العملی نشان بدهند؟ آیا باید همچنان محصولات کشور تحریم‌کننده را خریداری کرده و یا به نشانه زیر پا گذاشته شدن حقوق و تحقیر شدنشان، آن‌ها نیز کالاهایی را تحریم کرده و آن‌ها را خریداری نکنند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

25 دیدگاه

  1. اره شما شکوندین تحریم هاتون هم برداشته شد آمریکا هم ترسید … اپل هم ورشکست شد…. تو رو به خدا این کامنت ها رو بخونین خندتون میگیره….. ایرانیا از قیرت وو.افتادگی و… مظلوم بودن کم نذاشتن چطور وقتی چیزی میشه..میگیم ما شهید دادیم… بعد الان مردم ایران باید از اینا یاد بگیرن….. 😁

  2. خفت طلب ها،حقارت طلب ها ومصرف گراهای بیخاصیت ازاین ترکیه ای ها یاد بگیرند به این میگن غیرت وزیر بار تحقیر وحقارت یه مشت یانکی سرپوزی نخورده، نرفتن!یه مشت خوش نشین بی تعصب و بی وطن هم از اینجا رفتند ترکیه شهرک سازی راه انداختند بنام شهرک ایرانی ها که البته باید اسمشو بگذارند شهرک خائن ها!کسی که نمد خودشو رهاکنه و روی فرش خوش رنگ غریبه هابشینه بلاخره بلندش میکنندبعدازمصادره پول واملاکشون دقیقا مثل داستان دبی واملاک نیلی در امارات تابفهمندآب و خاک سرزمین ایران بود که مثل چترمحافظ بالای سر امثال ما بود

  3. بعضی ها چرا اینقدر ذلیل هستن؟؟؟؟؟؟؟
    انتظار دارید امریکا تحریمشون کنه و بهشون توهین کنه بعد اینا برن دست ترامپ رو هم ببوسن؟؟؟؟؟؟
    خیلی هم مردم با غیرتی هستن و واسه خودشون ارزش و احترام قائلن.
    عین ما نیستن که ترامپ برمیگرده میگه مردم ایران وحشی ان و اخیلی توهین های دیگه و تحریم و … بعد یه عده سینه چاک میکنن واسه امریکا

  4. 1. دقت کنید به ویدیو باز آخرش یه آیفون زنگ میخوره.
    2. این حرکت بسیار افراطی و بسیجی وار بود دوستانی که علامت گرگ خاکسری (که در تصویر با دستهاشون نشون میدن) آشنایی دارن میفهمن من چی میگم.

    3. منم با سیاستهای قیمتگذاری و اخلاقی اپل مشکل دارم، اما شکستن گوشی های این کمپانی بهترین کار نیست تحریم خرید و استفاده ازشون صحیح تره.

  5. کاری به درست و غلط بودن کارشون ندارم ببینید رئیس جمهورشون چقدر هواشون رو داشته که با یه درخواست ساده مردمش باهاش متحد میشن

  6. این بدبختها هم بازیچه سیاست مدارها شدن

  7. فقط برای خودشیرینی گوشی های خرابشون رو شکوندن.

  8. ترکیه فاحشه خانه آمریکا و اروپاس . کثیف ترین کشور آسیائیه .

  9. داغن
    بعدا میفهمن چی به چی بوده

  10. خاک تو سرشون ترکیه اگه اینجوری ادامه بده از روی نقشه محو میشه

  11. واقعا وقتی از اتحاد و گرفتن حق حرف میزنن منظور اینه .همین کارا رو میکنن که مملکتشون روز به روز مردمی تر و پیشرفته تر شده

  12. یا خدا چ دلی دارن اونا حیف پووووول احمقا بدینش ب من

  13. مرگ بر آمریکا و آیفون و تمام محصولات آشغال آمریکایی

  14. الان مردم ترکیه رفتار مردم ایران ۵۷ رو دارن بعدش میفهمن چیکار کردن

  15. جالب اونجاس آخرش صدای زنگ خوردن آیفون میاد، وای خدا هخخخخخخ

  16. مردم عقب افتاده جهان دارن زیاد میشن

  17. واقعا درست ترین کارو کردن، کاش ما ایرانی ها هم همین کارو بکنیم

  18. پولش قبلا توسط دیکتاتور اردغان داده شده