ربات های انگلیسی زبان در مدارس ژاپن

به کارگیری ربات های انگلیسی زبان در مدارس ژاپن برای اهداف آموزشی

دولت ژاپن برای تقویت مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان و معلمان، به ربات های انگلیسی زبان و فناوری هوش مصنوعی متوسل خواهد شد.

از آنجایی که دانش‌آموزان ژاپنی به طور کلی از مهارت‌های گفتاری و نوشتاری قابل قبولی در حوزه زبان انگلیسی برخوردار نیستند، وزارت آموزش و پرورش این کشور قصد دارد از آوریل سال آینده با تجهیز 500 مدرسه به ربات های انگلیسی زبان ، یک برنامه آموزشی جدید را به آزمایش بگذارد.

ربات های انگلیسی زبان در مدارس ژاپن

حضور ربات های انگلیسی زبان در 500 مدرسه ژاپن

طرح مورد اشاره دو سال به طول خواهد انجامید و امید می‌رود این ربات‌ها با تکیه بر هوش مصنوعی خود بتوانند در تقویت زبان انگلیسی دانش‌آموزان و حتی معلمان آن‌ها، مفید واقع شوند؛ چرا که گفته می‌شود به دلیل کمبود بودجه برای استخدام مدرسینی که زبان مادری‌شان انگلیسی است، وزارت آموزش و پرورش ژاپن تحت فشار قرار دارد و راهکار را در این یافته که دانش معلمان مقطع ابتدایی را در زمینه زبان‌های خارجه ارتقا دهد.

به نقل از سرویس خبری NHK، این وزراتخانه به ربات ها بسنده نکرده است و همزمان روی توسعه‌ی اپلیکیشن‌های آموزشی و راه‌اندازی جلسات مکالمه آنلاین با افراد انگلیسی زبان نیز کار می‌کند تا به عنوان متولی آموزش محصلین، وظیفه دشوار خود در تقویت زبان انگلیسی آن‌ها را به سرانجام برساند.

البته ژاپنی‌ها با حضور ربات در کلاس‌های درس بیگانه نیستند و پیش‌تر نیز برای کمک به رشد تحصیلی دانش‌آموزان، طرح‌های مشابه در این کشور به اجرا درآمده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. همین کارا رو میکنن از هرکدوم از بچه هاشون در اینده یه عجوبه در میاد

  2. یعنی برای پیشرفت و اموزش از هیچ چیزی دریغ نمیکنن ها