پروژه کنترل ذهن CIA

اسناد محرمانه‌‌ی پروژه کنترل ذهن CIA در آستانه‌ی انتشار عمومی

بیش از 4350 سند طبقه‌بندی شده درباره پروژه کنترل ذهن CIA موسوم به ام کی اولترا (MK-ULTRA) به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. سازمان سیا در اواسط قرن گذشته روی این پروژه کار می‌کرد.

یکی از اهداف اصلی پروژه MK-ULTRA که شامل مجموعه آزمایش‌هایی روی انسان می‌شد، شناسایی داروها و توسعه روش‌هایی بود که بتوان آن‌ها را در جلسات بازجویی مورد استفاده قرار داد؛ به این صورت که از طریق کنترل ذهن و با سست کردن اراده‌ی افراد دربند، اعتراف‌گیری از آن‌ها ممکن شود. این پروژه کنترل ذهن از سوی «اداره‌ی اطلاعات علمی سیا» سازمان‌دهی و با همکاری «آزمایشگاه جنگ افزارهای بیولوژیکی ارتش امریکا» اجرا شد.

پیش‌تر و در سال 2004 «جان گرینوالد» موسس وب‌سایت The Black Vault که فردی خبره در به دست آوردن اسناد محرمانه دولتی است، هزاران صفحه در ارتباط با MK-ULTRA را خروجی روی سایت خود قرار داده بود.

آن‌طور که این وب‌سایت ادعا کرده است:

MK-ULTRA یک پروژه فراسازمانی بود و 80 نهاد مختلف در انجام تحقیقات مربوطه مشارکت داشتند؛ از جمله 44 دانشگاه و برخی از بیمارستان‌ها، زندان‌ها و کمپانی‌های داروسازی. البته CIA به طور مستقیم با این 80 نهاد در ارتباط نبود اما در پاره‌ای از مواقع، سران نهادهای مورد اشاره از اینکه سازمان سیا پشت چنین آزمایش‌هایی است اطلاع داشتند.

دیوان عالی ایالات متحده نیز بعدها به این موضوع پرداخت و MK-ULTRA را برنامه‌ای تحقیقاتی برای توسعه‌ی مواد شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی قابل استفاده در عملیات‌های سری، برای کنترل رفتار انسان‌ها توصیف کرد.

این پروژه کنترل ذهن ، دربرگیرنده‌ی 149 برنامه جانبی می‌شد و CIA قراردادهایی را در همین رابطه با برخی از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و نهادهای مشابه به امضا رسانده بود. حداقل 80 نهاد و 185 محقق مستقل در این طرح مشارکت داشتند؛ اما از آنجایی که سازمان سیا MK-ULTRA را به شکل غیر مستقیم هدایت می‌کرد، بسیاری از این افراد نمی‌دانستند که کارفرمای اصلی آن‌ها چه سازمانی است.

با این حال، اسناد منتشر شده تا به امروز، تنها بخش کوچکی از مدارک مکتوبی هستند که از این طرح جنجالی سازمان جاسوسی امریکا بر جای مانده است.

پروژه کنترل ذهن MK-ULTRA، بین سال‌های 1953 تا 1973 در حال اجرا بود

در سال 2016، یکی از کاربران سایت The Black Vault با نام «اسکار دیگز» متوجه شد که در اطلاعات ارائه شده از سوی CIA به گرینوالد، قسمت‌های از قلم افتاده‌ای وجود دارد. بنابراین او بر اساس عناوین موجود در فهرست مطالب، اقدام به تهیه لیستی از اسناد و صفحات گمشده کرد.

در آن مقطع، سیا اعلام کرد که کلیه اسناد درخواستی مربوط به پروژه کنترل ذهن را ارائه داده و با این توجیه که صفحات جا افتاده، مربوط به «اصلاح رفتار افراد» بوده است، از انتشار آن‌ها سر باز زد. اما با اصرار گرینوالد، این سازمان چاپ صفحات باقیمانده را به دریافت هزینه 425 دلاری این کار منوط کرد. حالا او با راه‌اندازی یک کمپین مردمی، مبلغ مورد نیاز را جمع‌آوری کرده است و قصد دارد با پرداخت آن، CIA را مجاب به چاپ و ارائه‌ی اسناد نماید.

گرینوالد در مصاحبه‌ای عنوان داشت: ما نباید از طرح چنین درخواست‌هایی وحشت داشته باشیم؛ چرا که اگر دولت‌ها دروغ بگویند، اسناد دروغ نمی‌گویند.

پروژه کنترل ذهن

گفته می‌شود یکی دیگر از اهداف پروژه MK-ULTRA، آزمایش‌های روانشناختی و دارویی روی افراد بوده است به نحوی که قدرت‌های فراحسی ذهن آن‌ها به سطوح تازه‌ای ارتقا یابد و بتوان از افراد تحت کنترل، به عنوان نوعی ربات برای انجام ماموریت‌های ویژه استفاده کرد. از جمله داروهایی که در این آزمایشات مورد استفاده قرار گرفتند باید به آمفتامین‌ها، MDMA، اسکوپولامین، ماری‌جوانای طبی، ساژ (عصاره مریم گلی)، تیوپنتات سدیم، سیلوسایبین و LSD اشاره کرد.

همان‌طور که گفته شد پروژه کنترل ذهن سیا در مجموع حدود 150 برنامه جانبی را شامل می‌شد که اهداف بسیاری از آن‌ها همچنان یک راز سر به مهر باقی مانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. آقا منتشر نکنید ما رو بدبخت میکنید

  2. آره بابا دوستان راست میگن اصلا آمریکایی تو نقشه وجود نداره همش توطئه اسرائیله.دونالد ترامپ هم اهل گواتمالاست و اصلا رئیس جمهور نیست.تازه با درشکه و اسب و قاطر رفت و آمد میکنن .ما حیلی خوبیم.قویترین و مرفه ترین کشور دنیاایم زیر نظر روسیه و چین عزیز تر ازجان.تازشم کی گفته تورم داریم؟مگه کوچکترین مشکلی داریم؟نه خدا رو شکر همش توطئه دشمنه

  3. دولت آمریکا پروژه های مخفی زیادی رو به سر انجام رسونده ک رو نمیکنه، نمونش هارپ هستش ک اونقد مخفی کاری کرده ک خیلیا قبولش ندارن، ولی همونایی ک قبولش ندارن، قطعا چند سال دیگه می‌فهمن ک اشتباه میکردن، وهزاران پروژه دیگه ک قطعا مخوف تر هستن

  4. دولت آمریکا پروژه های مخفی زیادی رو به سر انجام رسونده ک رو نمیکنه، نمونش هارپ هستش ک اونقد مخفی کاری کرده ک خیلیا قبولش ندارن، ولی همونایی ک قبولش ندارن، قطعا چند سال دیگه می‌فهمن ک اشتباه میکردن، وهزاران پروژه دیگه ک قطعا مخوف تر هستن

  5. فک نمیکنم راست باشه

  6. CIA وجود نداره . این نقشه های غرب هست برای منحرف کردن مغز جوانان ایران اسلامی . جوانان ما بازیچه این قصه های غرب نخواهند شد

  7. با این حساب قرار بوده از همه انیشتین بسازن