گوگل پیکسل 3 ایکس ال

گوگل پیکسل 3 ایکس ال ؛ بررسی جامع پرچمدار گوگل پیش از معرفی!

به دنبال افشای عکس‌های گوگل پیکسل 3 ایکس ال (Google Pixel 3 XL)، حالا یک وب‌سایت روسی با انتشار بررسی جامع پیکسل ۳ ایکس ال، جای هیچ ابهامی را در مورد پرچمدار گوگل باقی نگذاشته است.

ظهر امروز مجموعه‌ای کامل از عکس‌های گوگل پیکسل 3 ایکس ال را منتشر کردیم که توسط یکی از وب‌سایت‌های روسی منتشر شده بود. پس از آن نیز 9to5Google در گزارشی مجزا مدعی سرقت این تلفن هوشمند و فروش آن در بازار سیاه شد. اما ظاهرا داستان به همینجا ختم نشده و “mobile-review” با انتشار یک بررسی جامع و کامل، بیش از پیش پرچمدار گوگل را در کانون توجه قرار داده است.

در این بررسی، ما علاوه بر آشنایی با ویژگی‌ها، امکانات و قابلیت‌های گوشی جدید آمریکایی‌ها، اطلاعاتی از محصولات آینده این شرکت و قیمت آنها را هم کسب خواهیم کرد.

پیش از شروع باید به یک نکته مهم اشاره کنیم؛ مولف این بررسی می‌گوید موبایلی که از آن استفاده کرده، یک واحد پیش‌تولید بوده است. به همین جهت قاب گوشی در لبه‌ها کمی ضخیم بوده و برخی از قابلیت‌های آن نیز به صورت کامل توسعه نیافته است. هرچند، او اطمینان می‌دهد که گوشی آخرین بیلد نرم افزاری و اپلیکیشن دوربین گوگل را دارد.

بررسی گوگل پیکسل 3 ایکس ال با جعبه‌گشایی گوشی آغاز شده و دستورالعمل‌های مورد نیاز برای استفاده از دستگاه، بیرون از دفتر گوگل را نشان می‌دهد. این یعنی دستگاه از یکی از افراد مشغول در تیم توسعه‌دهندگان گرفته شده است. سپس اطلاعاتی در مورد طراحی و ساخت این گوشی در اختیارمان قرار می‌گیرد. اگرچه برخی بخش‌ها هنوز نهایی نشده‌اند -مانند شکاف‌های مشخص در بخش کناری- طراحی کلی نسخه نهایی با چیزی که اینجا می‌بینیم یکسان خواهد بود. به علاوه، ناچ و حاشیه‌ بخش پایینی هم واقعا بزرگ هستند.

برای درک بهتر از ابعاد و طراحی، این سایت روسی چندین عکس از گوشی جدید گوگل در کنار هواوی پی 20 پرو و گلکسی نوت 9 منتشر کرده است. مطابق با این تصاویر، پرچمدار گوگل در مقایسه با پی 20 پرو و گلکسی نوت 9 اندازه چندان بزرگتری ندارد؛ در این صورت، احتمالا اطلاعات اولیه از صفحه نمایش 6.7 اینچی نادرست بوده‌اند؛ ولی به یقین می‌توان گفت ما در حال مشاهده پنلی بزرگتر از 6.4 اینچ هستیم.

در ادامه این بررسی، چندین اسکرین‌شات از تنظیمات گوشی می‌بینیم که اغلب آنها امکانات جدید را نشان نمی‌دهند. با این حال، یکی از این عکس‌ها به قابلیت Active Edge اشاره دارد. متاسفانه، هیچ صحبتی از تشخیص چهره در میان نیست و باعث می‌شود تا ما این سوال را مطرح کنیم: سنسورهای موجود در ناچ به چه منظور هستند؟ به هر صورت، این تصاویر عرضه نسخه پایه با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت را هم تایید می‌کنند.

مطابق با اسکرین‌شات‌های مربوط به اپلیکیشن دوربین، گوگل پیکسل 3 ایکس ال با دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی به دست کاربران خواهد رسید. این گوشی ویدیوهای 4K را در نرخ تنها 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند؛ موضوعی که کمی عجیب به نظر می‌رسد. دستگاه از کدک H.265/HEVC برای ضبط ویدیوها استفاده می‌کند. ما حدس می‌زنیم پیش از عرضه نهایی، این بخش به‌روز شود.

برای کامل کردن این بخش از بررسی، تعدادی از نمونه تصاویر ثبت‌شده با دوربین گوشی های پیکسل 3 ایکس ال، پی 20 پرو و گلکسی نوت 9 نیز برای شما داریم. شکی نیست که ترکیب بهینه‌سازی نرم افزاری گوگل با حالت +HDR و سنسور بزرگ در گوشی های پیکسل، همواره ثبت تصاویری باکیفیت را امکان‌پذیر می‌کنند.

نمونه تصاویر دوربین گوگل پیکسل 3 ایکس ال

ظاهرا کیفیت صفحه نمایش اولد پرچمدار گوگل نیز بسیار بالاست و به راحتی می‌توان محتوای صفحه آن زیر نور مستقیم خورشید مشاهده کرد. تصویر ضمیمه‌شده، این اسمارت فون را در کنار گلکسی نوت 9 نشان می‌دهد:

گوگل پیکسل 3 ایکس ال

از آنجایی که دستگاه پیش رو یک نسخه پیش‌تولید است، mobile-review به تست باتری و انتشار نتایج آن نپرداخته است. با این حال این وب‌سایت می‌گوید با یک بار شارژ به راحتی می‌توان برای یک روز کامل از پیکسل 3 ایکس ال استفاده کرد؛ در حالی باتری 3430 میلی‌آمپر ساعتی آن در مقایسه با باتری 3520 میلی‌آمپری نسل قبلی کوچکتر است.

مطابق با منبع منتشرکننده این اطلاعات، پیکسل 3 با قیمت 650 دلار و نسخه بزرگتر XL با قیمت 750 ارائه می‌شوند. هر دو این گوشی ها شامل پیکسل بادز می‌شوند؛ هدفون‌هایی که به تنهایی 150 دلار قیمت دارند.

این تمام اطلاعات ما نیست؛ در انتهای بررسی، این وب‌سایت روسی می‌گوید گوشی های سری پیکسل تنها 2 دستگاه از مجموع 7 دستگاهی هستند که گوگل روی آنها کار می‌کند. یکی دیگر از این گجت ها، اسمارت فون انعطاف پذیر گوگل است که سال 2020 معرفی می‌شود. این یعنی ممکن است مدیران با کوتاه کردن دوره آپدیت محصولات خود، گوشی های جدیدتری را با پردازنده سریع‌تر، سیستم تشخیص چهره، اسپیکرهای استریو بهتر و کلیدهای حساس به فشار عرضه کنند.

از آنجایی که نخستین تراشه‌های موبایل با پشتیبانی از شبکه 5G اوایل سال 2018 معرفی خواهند شد، این پیش‌بینی می‌تواند درست باشد. به هر صورت، ما از یک موضوع اطمینان داریم و آن، معرفی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال تا اوایل اکتبر (اواسط مهر) است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشی واقعا این گوشی ارزش این همه تبلیغ رو نداره

  2. رقیب سرسخت بزای پرچمدارا که میگن اینه؟ اصا در حد رقیب هست؟

  3. گوشی انقد پهن و گنده اخه؟ اصلا جالب نیس به نظر من