گوشی اوپو آر 17 پرو

گوشی اوپو آر 17 پرو معرفی شد؛ دوربین سه گانه و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه

گوشی اوپو آر 17 پرو (Oppo R17 Pro) مجهز به تراشه اسنپدراگون 710، دوربین سه گانه و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت گوشی موبایل اوپو آر ۱۷ پرو بیشتر آشنا شوید.

شرکت اوپو سرانجام از جدیدترین گوشی خود به نام اوپو آر 17 پرو همراه با قابلیت‌های بالارده و جذاب پرده برداری کرد. آن اساسا یک آلترناتیو برای گوشی اوپو فایند ایکس همراه با تراشه‌ای کم قدرت‌تر، اما دوربین‌های بیشتر و پشتیبانی تمام عیار از فناوری شارژ سریع SuperVOOC است. اوپو آر 17 پرو به تراشه اسنپدراگون 710 مجهز شده است که 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز آن را همراهی می‌کنند. در اینجا از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌شود.

گوشی اوپو آر 17 پرو

یک نمایشگر آمولد 6.4 اینچی 1080 در 2340 پیکسلی با قسمت بریده شده‌ی بالایی به سبک قطره‌ی آب که در ابتدا با گوشی های اوپو F9 و F9 Pro معرفی شده بود، بر روی قاب جلویی گوشی جای گرفته است. این نمایشگر توسط گوریلا گلس 6 شرکت کورنینگ محافظت می‌شود و به گفته‌ی اوپو، نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی آن این دیوایس نیز 91.5 درصد است.

اوپو آر 17 پرو در بخش دوربین بسیار جذاب است. شما یک دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 را می‌توانی در قسمت بریده شده‌ی نمایشگر بیابید، این درحالیست که دوربین سه گانه ای بر روی قاب پشتی گوشی جای خوش کرده است. در مرکز این دوربین سه گانه یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.5-f/2.4 قرار گرفته است که برای نخستین بار سامسونگ آن را در دوربین دوگانه گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 9 خود استفاده کرده بود.

گوشی اوپو آر 17 پرو

مشخصات دوربین ثانویه 20 مگاپیکسلی این گوشی مشخص نیست، اما دوربین سوم آن در اصل یک سنسور عمق 3D TOF است. تا به امروز ما این سنسور عمق را بر روی قاب جلویی گوشی ها و برای استفاده از قابلیت تشخیص چهره سه بعدی دیده بودیم. اما در این مورد، اوپو می‌گوید که از آن می‌توان برای تهیه عکس های سه بعدی یا حتی اتصال آن به یک تلویزیون و تبدیل گوشی به یک کنسول بازی نیز استفاده کرد.

گوشی اوپو آر 17 پرو

انرژی مورد نیاز گوشی اوپو آر 17 پرو توسط پکیج باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که به دو باتری 1850 میلی‌آمپر ساعتی تقسیم شده است. این می‌تواند فناوری شارژ سریع SuperVOOC 50W را به ارمغان بیاورد که اوپو آن را در مدل لامبورگینی ادیشن گوشی Find X خود استفاده کرده بود. این فناوری 40 درصد شارژ در تنها 10 دقیقه را تضمین می‌کند. اما یکی دیگر از قابلیت‌های کلیدی این گوشی جذاب چیتی، پشتیبانی آن از فناوری اسکنر اثر انگشت زیر صفحه است.

گوشی اوپو آر 17 پرو

اندروید 8.1 اوریو در راس بخش نرم افزاری این گوشی قرار داشته و به صورت پیشفرض رابط کاربری ColorOS 5.1 بر روی آن نصب است. همانند اغلب گوشی های جدید کمپانی اوپو، گوشی اوپو R17 پرو نیز از قاب پشتی شیشه‌ای با طیف رنگی جذاب بهره می‌برد که اوپو نام آن را “Fog gradient” نامیده است.

قیمت اوپو آر 17 پرو

گوشی جدید اوپو قرار است با قیمت 625 دلار روانه‌ی بازار چین شود. قیمت و زمان عرضه آن در دیگر بازارهای جهانی در حال حاضر مشخص نیست.