گوشی هوشمند

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال؛ هواوی بالاتر از اپل

در تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی گارتنر که روی فروش گوشی های هوشمند به مصرف کننده‌ی نهایی متمرکز شده، هواوی بالاتر از اپل ایستاده است و سامسونگ همچنان در صدر قرار دارد.

گارتنر آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2018 را در حالی ارائه داده است که چندی پیش موسسه IDC نیز با تاکید روی تعداد اسمارت فون تولیدی توسط کمپانی‌ها و عرضه محصول به بازار، گزارشی را منتشر کرد و هواوی را در این بازه زمانی بالاتر از اپل قرار داد.

بر اساس این آمار تازه، هواوی در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 38.6 درصدی فروش گوشی های هوشمند به مصرف کننده‎ی نهایی را تجربه کرد. کمپانی چینی این دستاورد را تا حد زیادی مدیون محصولات برند جانبی خود، یعنی آنر (Honor) است که در حال حاضر در 70 کشور دنیا به فروش می‌رسند.

آمار فروش گوشی های هوشمند

در عوض اپل، تفاوت چندانی را رقم نزد و اختلاف آمار فروش این کمپانی در سال جاری نسبت به پارسال، کمتر از یک درصد تخمین زده شد. یکی از دلایل عدم موفقیت اپل، این بود که تب خرید آیفون 10 نسبت به پرچمداران پیشین، بسیار زودتر فروکش کرد. از طرفی  آیفون 8 و 8 پلاس نیز نتوانستند خیل خریداران را به سوی خود جذب کنند.

سامسونگ نیز در آمار فروش گوشی های هوشمند به مصرف کننده‌ی نهایی، کاهش 12.6 درصدی را نسبت سال گذشته تجربه کرد، اما جایگاه اول را از دست نداد. تقاضای کمتر از حد انتظار برای گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، ضربه سنگینی به سامسونگ وارد آورد و اکنون سران کمپانی کره‌ای برای جبران مافات به گلکسی نوت 9 امید بسته‌اند.

شیائومی هم به لطف رشد 55 درصدی فروش محصولات خود، بالاتر از اوپو در جایگاه چهارم قرار گرفت. البته در این آمار، هم فروش فیزیکی و هم فروش آنلاین گوشی های هوشمند این برند لحاظ شده است.

سیستم عامل

در مورد عمده‌ترین پلتفرم‌های مورد استفاده نیز باید به اندروید و آی او اس اشاره کرد که البته سیستم عامل گوگل، کاربران به مراتب بیشتری از سیستم عامل اپل دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. تعجب نداره گوشی ارزون روو همه خریدن دیگه.این از محبوبیت گوشیهای دیگه کم نمی کنه

  2. خدایی روی اپلو کم کرد

  3. به نظر من که گوشی اوپو به زودی جای هواوی رو میگیره

  4. سود خوب توی فروش خوبه

  5. اپل ته جدولم قرار بگیره بازم سودش بیشتره از بقیه برندهاس!