چند غواص یک اختاپوس عظیم را در ساحل نیوزیلند پیدا کردند!

چند غواص یک اختاپوس عظیم را در ساحل نیوزیلند پیدا کردند!

اختاپوس عظیم و غول‌آسایی که به تازگی توسط چند غواص در ساحلی در کشور نیوزیلند کشف شده، توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است؛ در بررسی این اتفاق با گجت نیوز همراه باشید.

اختاپوس عظیم و سفید رنگی به تازگی در یکی از سواحل ولینگتون (Wellington)، در جنوب کشور نیوزیلند کشف شده است؛ جسد سالم این موجود غول‌پیکر توسط غواصانی که برای ماهیگیری با نیزه به آن قسمت از کشور رفته بودند، در صبح روز 25 آگوست پیدا شد و اندازه‌گیری‌های اولیه این غواصان نشان داد که موجود بیشتر از 4.2 متر طول دارد.

آبزیانی مانند این اختاپوس عظیم می‌توانند تا چندین متر رشد کنند!

کارشناسان محلی بلافاصله پس از این اتفاق اعلام کردند که اختاپوس عظیم ولینگتون به احتمال قوی از نوع ماهی مرکب غول‌آسا بوده است؛ این موجودات در برخی موارد تا طول 5 متر رشد می‌کنند. از طرف دیگر به این دلیل که چنین ماهی‌های مرکبی در اعماق دریا هستند، دانشمندان فرصت زیادی برای بررسی دقیق آناتومی و وضعیت بدنی آن‌ها پیدا نمی‌کنند و تنها در مواردی این چنین که لاشه یک اختاپوس عظیم به ساحل می‌رسد و یا ماهیگیران تصادفا یک ماهی مرکب را صید می‌کنند، امکان تحقیق در مورد این جانداران فراهم می‌شود.

چند غواص یک اختاپوس عظیم را در ساحل نیوزیلند پیدا کردند!

هنوز علت دقیق مرگ این آبزی غول‌پیکر مشخص نیست و از آنجایی که هیچ جای زخم و یا جراحتی بر روی بدن آن وجود ندارد، احتمال شکار شدن و یا آسیب دیدن جاندار توسط موجودات دیگر چندان قوی نیست. دنیل اپلین (Daniel Aplin)، یکی از غواصانی که این اختاپوس را پیدا کرد، پس از دیدن لاشه با موسسه تحقیقاتی ملی آب و هوایی نیوزیلند تماس گرفت و پس از مدت کوتاهی این جانور از ساحل به مکان دیگری منتقل شد.

اپلین که خود در شرکتی مربوط به غواصی و ماهیگیری با نیزه کار می‌کند پس از این اتفاق تصاویر ماهی مرکب را بر روی صفحه فیس ‌بوک شرکتش گذاشت و در ظرف مدت کوتاهی در سطح جهانی خبرساز شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چه چیزایی پیدا میشه

  2. یا این فیلم ترسناکا میافته ادم

  3. سلام
    دمت گرم عجب چیزی گفتی

  4. جای اون اسکول خالیه که بیاد یه نظر چرت و بی ربط بده و توش پاچه مسلمونا و ایرانیا به طور معکوس بگیره