تلویزیون 88 اینچی

ال جی اولین تلویزیون 88 اینچی OLED دارای رزولوشن 8K را معرفی کرد

شرکت ال جی در جریان نمایشگاه IFA 2018 اولین تلویزیون 88 اینچی OLED دارای رزولوشن 8K دنیا را معرفی کرد. در حالی که هنوز تلویزیون‌های مجهز به وضوح تصویر 8K باب نشده و بسیار کمیاب هستند، عرضه یک تلویزیون OLED دارای اندازه 88 اینچ و مجهز به این فناوری، بسیار هیجان‌انگیز است!

بر اساس یکی از مطالبی که حدود 9 ماه قبل منتشر کردیم، بعد از مدت‌ها انتظار، حالا بهترین زمان برای خرید تلویزیون 4K محسوب می‌شود، چرا که قیمت آن‌ها (در بازار جهانی و بر حسب دلار) به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. دلیل این امر را باید اشباع شدن بازار از نمایشگرها و تلویزیون‌های مجهز به رزولوشن 4K دانست، به طوری که هم سازندگان تلویزیون و هم تولیدکنندگان مانیتور روز به روز محصولات بیشتری مجهز به فناوری 4K عرضه می‌کنند. حال که این وضوح به یک استاندارد متداول تبدیل شده است، باید وارد مرحله بعد یعنی تبدیل کردن 8K به یک استاندارد عمومی شویم.

نخستین تلویزیون 88 اینچی 8K دنیا

نکته اینجاست که هر چه تعداد تلویزیون‌های 8K معرفی شده بیشتر می‌شود، باید بیشتر منتظر کاهش قیمت محصولات مجهز به رزولوشن 4K باشیم. بعد از این که سامسونگ در نمایشگاه IFA 2018 اولین تلویزیون QLED 4K خود را در قالب یک محصول تجاری معرفی کرد، نوبت به ال جی رسید تا یک تلویزیون مجهز به همین رزولوشن اما دارای پنل OLED را معرفی کند. ویژگی منحصر‌به‌فرد محصول ال جی ابعاد بسیار بزرگ آن تلقی می‌شود، به طوری که نخستین تلویزیون 88 اینچی OLED دارای رزولوشن 8K در دنیا تلقی می‌شود.

تلویزیون 88 اینچی

بر اساس گفته‌های رییس بخش لوازم خانگی ال جی، تلویزیون 88 اینچی 8K آن‌ها قله پیشرفت تکنولوژیک محسوب شده و یک قدم رو به جلوی اساسی و بسیار مهم در زمینه تکنولوژی‌های مربوط به نمایشگرها به شمار می‌رود. ال جی طی سال‌های اخیر از محل فروش لوازم خانگی سود بسیار خوبی به جیب زده است، اما بخش اعظم این موفقیت مدیون تولید تلویزیون‌های LED و LCD آن است. به عبارت دیگر، این شرکت کره‌ای طی چند سال اخیر، تمرکزش را بر روی بازار نمایشگرها قرار داده است.

پنل این تلویزیون 88 اینچی دارای رزولوشن 7680 در 4320 بوده و در مجموعه نزدیک به 33 میلیون پیکسل در آن وجود دارد. این برابر چهار مجموعه از تلویزیون‌های 4K است که به صورت یک شبکه دو در دو کنار هم قرار گرفته‌اند! متاسفانه همانند محصول سامسونگ، ال جی نیز قیمت این تلویزیون 88 اینچی 8K خود را اعلام نکرد. ال جی عقیده دارد فناوری 8K هنوز در دوران طفولیت به سر می‌برد، اما این وضعیت طی چهار سال آینده و زمانی که شرکت نزدیک به 5 میلیون تلویزیون مجهز به این رزولوشن عرضه کرد، به وضعیت خوبی خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تکنولوژی قدیمی کیولد سامسونگ آشغاله

  2. در برابر سامسونگ حرفی واسه گفتن نداشته و نداره
    12 سال پیاپی برترین و پرفروشترین تلویزیون ساز دنیا سامسونگ بوده و خواهد بود