شرایط فروش جدید ایران خودرو و سایپا

بخشی از شرایط فروش جدید ایران خودرو و سایپا در شهریور 97 مشخص شد

بخشی از جزئیات شرایط فروش جدید ایران خودرو و سایپا در شهریور 1397 مشخص شد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد عرضه 40 هزار دستگاه خودرو به مشتریان توسط خودروسازان گفت خریداران خودروهای جدید تا یک سال حق فروختن ماشین خود را نخواهند داشت.

سعید باستانی، نماینده مردم تربت حیدریه و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را در مورد شرایط فروش جدید ایران خودرو و سایپا و نحوه عرضه 40 هزار خودرو به بازار ارائه کرد. وی از بررسی آخرین وضعیت بازار خودرو در نشست اخیر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن و تجارت خبر داد و گفت در حال حاضر ایران خودرو 24 هزار خودرو و سایپا 16 هزار خودرو دارد که برخی از قطعات آن‌ها کامل نیست. با توجه به جمع‌بندی جلسه مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزارت صنعت، قرار شد قطعات وارداتی مربوط به خودروهای مذکور به سرعت از گمرک ترخیص شوند تا خودروها آماده شده و به دست مشتریان برسند.

زمان آغاز شرایط فروش جدید ایران خودرو و سایپا

سعید باستانی اعلام کرد شرایط فروش جدید ایران خودرو و سایپا از روز شنبه آینده آغاز می‌شود و متقاضیان و مصرف‌کنندگان نهایی خودرو می‌توانند با کارت ملی اقدام به ثبت نام کنند. به گفته این نماینده مجلس و بر اساس تدابیر انجام شده، به منظور حذف دلالی کاذب در بازار خودرو، خریداران خودروهای جدید تا یک سال حق صلح یا فروش خودروی خریداری شده به شخص دیگری را نخواهند داشت. به این ترتیب انتظار می‌رود در این طرح فروش، فقط مشتریان واقعی و مصرف‌کننده اقدام به ثبت نام کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین پیش‌بینی کرد که با عرضه این 40 هزار خودرو به بازار با قیمت فعلی و رسیدن این خودروها به دست مصرف کنندگان واقعی، از دلالی کاذب در بازار خودرو جلوگیری شود و البته انجام این مهم باید تداوم داشته باشد.

به‌روزرسانی 1 مهر 1397