خودروهای غیر استاندارد

خودروهای غیر استاندارد از اول دی 1397 دیگر تولید نمی‌شوند

تولید خودروهای غیر استاندارد از اول دی ماه 1397 متوقف می‌شود. رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد استانداردهای 85گانه از زمستان امسال اجباری می‌شود و از آن به بعد اجازه تولید به خودروهای ناایمن داده نخواهد شد.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد از اجرایی شدن استانداردهای 85گانه خودرویی و توقف تولید خودروهای غیر استاندارد از اول دی‌ماه 1397 خبر داد. پیروزبخت اظهار کرد هیچ تغییری در برنامه اجرایی کردن استانداردهای 85گانه خودرو به وجود نیامده و ما آمادگی داریم تا به خودروسازان و واحدهای تولیدی برای ارتقای سطح کیفی محصولاتشان مشاوره بدهیم. وی تاکید کرد ما راضی نیستیم صنعت خودروسازی آسیب ببیند، اما سلامت و ایمنی مردم در درجه اول برای ما اهمیت دارد و به همین دلیل از اول دی‌ماه امسال، استانداردهای 85گانه را اجرایی می‌کنیم.

بازرسی برای شناسایی خودروهای غیر استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه افزود:

با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین خودروسازان در حال هماهنگی هستیم تا از اول دی‌ماه که بازرسی‌ها در راستای استانداردهای 85گانه خودرویی آغاز می‌شود، توقف تولید خودروهایی را که به یقین برسیم نمی‌توانند این استانداردها را رعایت کنند و ایمنی مناسبی را برای مردم فراهم نمی‌کنند، اعلام کنیم.

به گفته پیروزبخت، این رویه زمان‌بر است. امکان دارد خودروهایی از همین الان این استانداردها را پاس کنند و ممکن است خودرویی یک ماهه استاندارد را پاس کند، اما خودروی دیگر همان واحد یک سال بعد پاس کند، ولی اگر پس از مدتی مشخص شود شرایط آن خودرو اجازه پاس کردن استانداردهای 85گانه را نمی‌دهد، آن موقع فهرست خودروهای غیر استاندارد و ناایمن اعلام و تولیدشان متوقف می‌شود. وی در پایان تاکید کرد تا زمانی که سازمان استاندارد در حال بررسی است، تولید خودروها ادامه دارد، اما خودروهای تولیدی پس از گذراندن استانداردهای 85گانه وارد بازار می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. خجالت نمیکشن. سالی. 30 هزار کشته. و. 250 هزار زخمی میدن. این خودرو های غیر استاندارد. اندازه. یه جنگ جهانی در سال. ایرانخودرو. و سایپا. ادم میکشن. چرا. چرا. چرا. چرا.
    بعد یه کلاسی هم میذارن میگن. ما خودرو سازیم.
    مثل سپاه کار کنید. موشکاشون تو دنیا اوله.
    برای خدا کار کنید. بخدا تمام دنیا. به عقب ماندگی ما در صنعت خودرو میخندن. .فقط از لحاظ موشک و اقتدار نظام و رهبری از ما میترسن. .
    نمایندگان ایران خودرو و سایپا بترسید از روز قیامتی که با دست خالی. و یک کفن سفید میرین اونجا. خودتون میدونید. در بین 190 کشور جهان. 189 هستین. پس برای خدا کار کنید. برای رضایت مردم. و خشنودی خدا. . تورو خدا بفهمید. درک. کنید.
    چرا باید این همه فوش و نفرین. بوخورید. بذار مثل شرکت تویوتا بنز و رنو. و … براتون رحمت بفرستن.
    دین و مسلمانی. با عمله. نه صحبت. و گفتار.
    شما اگه خودرو استاندارد درست کنید کسی توی تصادف داخلش فلج نشه. انگار هزار بار رفتین خانه خدا. درک کنید . تورا به خدا درک کنید .

  2. تو گفتیو ما هم اور کردیم

  3. بابا دیگه مواد اولیه همین اشغالارو هم ندارن میخوان ماشین با کیفیت بزنن

  4. آره راست میگن. قراره آب و برق هم مجانی بشه

  5. دروغ میگن . هر ماه از این حرفا میزنن

  6. هه کدومش استاندارده!!!!!!!!!!!؟؟؟؟
    پراید و چن خودرو دیگه قرار بود دی ماه 96توقف تولید بشن همش حرفه اگه حرف ها راست بودن الان وضعمون این نبود