رویداد معرفی آیفون های 2018

از رویداد معرفی آیفون های 2018 چه انتظاراتی داریم؟

رویداد معرفی آیفون های 2018 به زودی برگزار می‌شود. به همین بهانه، در ادامه نگاهی به محصولات در نظر گرفته شده برای این کنفرانس مهم خواهیم داشت.

بعد از معرفی آیفون ایکس، احتمالا تصور کنید که رویداد “Gather Round” اپل که در تاریخ 12 سپتامبر (21 شهریور) برگزار خواهد شد، چندان غافلگیرکننده نخواهد بود. اما باید بگوییم که رویداد معرفی آیفون های 2018 می‌تواند یکی از بزرگترین کنفرانس‌های سال‌های اخیر اهالی کوپرتینو باشید. گفته می‌شود اپل سه آیفون جدید را پیش روی علاقه‌مندان قرار خواهد داد. علاوه بر این، نسل جدید اپل واچ نیز با طراحی کاملا جدید (برای نخستین بار از سال 2015 تا به امروز) در انتظار کاربران خواهد بود. به این موارد باید محصولاتی همچون آیپد پرو جدید با طراحی مشابه آیفون ایکس، شارژر AirPower که مدت زمان زیادی در انتظار آن بوده‌ایم و AirPods را هم اضافه کرد.

یقینا با اطمینان کامل نمی‌توان در مورد محصولات جدید اپل اظهار نظر کرد؛ خصوصا اینکه شایعات چندانی در مورد آنها به بیرون درز نکرده است. با این حال قصد داریم با مروری بر دانسته‌های خود، به پیش‌بینی برنامه‌های Tim Cook و تیم توانمندش بپردازیم.

رویداد معرفی آیفون های 2018

انتظارات ما از رویداد معرفی آیفون های 2018

سه آیفون جدید

اگر سال گذشته، اپل در مورد عرضه یک گوشی موبایل بازطراحی‌شده محتاط بود، امسال این اتفاق نخواهد افتاد چرا که مدیران قصد دارند با استفاده از زبان طراحی آیفون X، سه اسمارت فون را در اختیار کاربران قرار دهند.

در این میان، دو گوشی به عنوان محصولات ارزشمندتر و با امکانات بیشتر به فروش می‌رسند؛ در حالی که مدل سوم مقرون به صرفه خواهد بود. یکی از این گوشی ها احتمالا به عنوان جایگزین مستقیم آیفون ایکس (با نام احتمالی iPhone XS) به صفحه نمایش 5.8 اینچی اولد تجهیز و با قابلیت‌هایی همچون دوربین دوگانه پشتی، دوربین سلفی قدرتمند با توانایی سنجش عمق و دیگر ویژگی‌های معمول روانه بازار خواهد شد. مدل دیگر، یک آیفون ایکس کاملا جدید با پنل 6.5 اینچی اولد است. این گوشی امکاناتی مشابه نسخه 5.8 اینچی خواهد داشت، اما به لطف صفحه نمایش و احتمالا باتری بزرگتر، می‌تواند توجه کاربران بیشتری را به خود جلب کند. به نظر می‌رسد کاربران می‌توانند همانند آیفون 8 پلاس، اپلیکیشن ها را در حالت چشم‌انداز در کنار یکدیگر اجاره کنند.

از طرفی، این‌ها می‌توانند امکاناتی تازه و تکراری برای پالایش فرمول آیفون ایکس باشند. شما می‌توانید از همین حالا خود را برای پردازنده جدید A12 با فناوری ساخت 7 نانومتری آماده کنید. مینگ چی کو در یکی از پیش‌بینی‌های خود به احتمال استفاده از 4 گیگابایت رم (به جای 3 گیگابایت در آیفون 8 پلاس) در این دو مدل جدید اشاره کرده است. علاوه بر این، احتمال بهتر شدن سیستم دوربین هم وجود دارد. بهینه‌سازی‌های محسوس‌تر هم شامل سرعت بالاتر شبکه LTE به واسطه چیپ‌های اینتل (خبری از کوالکام نخواهد بود) و شارژ سریع‌تر به واسطه آداپتور 18 وات USB-C می‌شوند.

رویداد معرفی آیفون های 2018

در رابطه با سایر تغییرات با قطعیت نمی‌توان سخن گفت و به احتمال زیاد خبری از اضافه شدن پشتیبانی از قلم هوشمند Apple Pencil و فناوری شارژ بی سیم سریع‌تر نخواهد بود. با این حال، کدهای iOS 12 به احتمال عرضه آیفون با پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان اشاره داشتند. این موضوع می‌تواند در کشورهایی همچون هند و چین که استفاده از گوشی های دو سیم‌کارته در آنها مرسوم است، با استقبال بسیار خوب کاربران رو به رو شود.

ستاره رویداد معرفی آیفون های 2018 ، نسخه ارزان‌تر 6.1 اینچی این تلفن های هوشمند با نمایشگر ناچ، دوربین سنجش عمق و تراشه قدرتمند A12 است که احتمالا سایر مشخصه‌های فنی آن یک درجه پایین‌تر از برادرانش باشد. استفاده از پنل LCD به جای OLED، بارزترین تفاوت نسخه 6.1 اینچی با سایر آیفون های 2018 بوده و سازندگان از دوربین تکی، 3 گیگابایت رم و بدنه آلومینیومی به جای فلز ضد زنگ استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، خریداران این گوشی باید قید استفاده از فناوری هایی مثل 3D Touch و شارژ وایرلس را هم بزنند. در عوض، سفارش دستگاه در رنگ‌هایی همچون نارنجی، قرمز و آبی امکان‌پذیر خواهد بود. برای درک بهتر، می‌توان این گوشی را در موقعیت آیفون 8 که سال گذشته عرضه شد، در نظر گرفت.

رویداد معرفی آیفون های 2018

متاسفانه قیمت و زمان عرضه آیفون های 2018 اپل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. آیفون 6.1 اینچی احتمالا مثل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، با قیمتی بین 699 تا 799 دلار ارائه خواهد شد. اما آیا اپل قیمت آیفون 5.8 اینچی را به منظور قیمت‌گذاری راحت‌تر مدل 6.5 اینچی کاهش خواهد داد یا سازندگان برای نسخه بزرگتر، پول بیشتری را درخواست خواهند کرد؟ متاسفانه تا زمان معرفی آیفون های 2018 نمی‌توان به این سوال پاسخ داد. شایعات از احتمال عرضه مدل‌های مجهز به صفحه نمایش اولد در اواخر سپتامبر (همچون 21 سپتامبر یا 30 شهریور) خبر دارند، در حالی که گفته می‌شود عرضه مدل LCD به خاطر تاخیر در شروع تولید، کمی دیرتر آغاز خواهد شد.

اپل واچ سری 4

رویداد معرفی آیفون های 2018 تنها به معرفی چند گوشی جدید محدود نبوده و مدیران احتمالا نسل جدید ساعت هوشمند خود را با نام اپل واچ سری 4 معرفی خواهند کرد. فارغ از اینکه هنوز این نام تایید نشده است، ظاهرا محصول جدیدی که امسال به دست کاربران خواهد رسید، با تغییرات برجسته‌تری در مقایسه با قبل همراه می‌شود.

آشکارترین تغییر، استفاده از صفحه نمایش بزرگتر است. مطابق با گزارش جدید 9to5Mac و با تکیه بر پیش‌بینی‌های مینگ چی کو، نمایشگر ساعت هوشمند اپل تقریبا 15 درصد بزرگتر از قبل خواهد بود. اگرچه لزوما این موضوع به معنی افزایش اندازه دستگاه و استفاده از قاب بزرگتر نیست (ممکن است حاشیه‌های صفحه کاهش پیدا کند)، اما مینگ چی کو می‌گوید اندازه‌های 38 و 42 میلی‌متری اپل واچ به 40 و 45 میلی‌متری تغییر خواهد کرد. از طرفی، ممکن است ظرفیت باتری بدون در نظر گرفتن اندازه قاب ساعت افزایش پیدا کند. شاید حتی با این کار، شارژدهی باتری همانند گلکسی واچ به بیش از 4 روز افزایش پیدا نکند، ولی در پایان روز هم نیازی به شارژ مجدد آن نخواهد بود.

رویداد معرفی آیفون های 2018

این‌ها تنها تغییرات نسل جدید ساعت هوشمند اپل نیست و کاربران احتمالا متوجه تغییرات دیگر نیز خواهند شد. منابع “Fast Company” می‌گویند در نسل جدید، اجزای حالت جامد جایگزین کلیدهای مرسوم (تاج و دکمه کناری) می‌شوند؛ همانند دکمه هوم در آیفون 7 و آیفون 8 که به جای حرکت فیزیکی، از بازخورد لمسی در آنها استفاده شده است. نبود بخش‌های متحرک، برخی از مشکلات کوچک اما مهم لمسی را از بین خواهد برد. علاوه بر این، چنین حالتی می‌تواند به به‌کارگیری باتری بزرگتر، بهبود قابلیت اتکا و حتی استفاده از سنسورهای ضربان قلب کمک کند.

سایر تغییرات مثبت چندان مشخص نیستند. بهره‌مندی از پردازنده سریع‌تر سری S در کنار اضافه شدن پشتیبانی از بلوتوث 5 هم منطقی به نظر می‌رسند. ما نمی‌گوییم که اپل واچ 4 با پشتیبانی از شبکه سریع‌تر LTE و حافظه داخلی بیشتر از 16 گیگابایت عرضه نمی‌شود، اما نباید روی اضافه شدن قابلیت مانیتور EKG (ضبط تغییرات پتانسیل الکتریکی ناشی از تحریک عضله قلب) یا دیگر ویژگی‌های مرتبط با تناسب اندام حساب باز کنید. آنها قابلیت‌های آزمایشی هستند که به این زودی‌ها به کار گرفته نمی‌شوند.

به این موارد باید به کاهش تنوع مدل‌های ساعت هوشمند اپل نیز اشاره کرد. وب‌سایت “Consomac” در گزارشی اعلام کرد که امسال به جای 8 مدل، 6 مدل مختلف از اپل واچ سری 4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ظاهرا مدیران با این کار قصد تمرکز بیشتر روی مدل‌های محبوب‌تر را دارند.

یک آیپد پرو جدید؟

اگرچه اپل در حال توسعه نسل جدید آپید پرو است، ولی احتمال دارد مدیران آن را در رویداد معرفی آیفون های 2018 نمایش ندهند. در این صورت، ممکن است نسل جدید شانه به شانه مک های جدید پیش روی علاقه‌مندان قرار گیرد.

رویداد معرفی آیفون های 2018

در صورت معرفی آپید پرو، کاربران باید خود را برای تبلتی با نمایشگر کم‌حاشیه و سیستم تشخیص چهره موجود در آیفون ایکس، بدون بریدگی بالای صفحه، آماده کنند. در حالی که نمایشگرهای 10.5 و 12.9 اینچی تغییرات چندانی نخواهند داشت، احتمالا دستگاهی کوچک‌تر پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. عرضه آیپد پرو با نمایشگر اولد چندان منطقی نیست چرا که طراحی و تولید پنل‌هایی بزرگ با قیمت و تعدادی که اپل می‌خواهد، دشوار خواهد بود.

سایر اطلاعات مربوط به این تبلت در هاله‌ای از ابهام هستند. ممکن است اپل از پردازنده‌ای سریع‌تر همچون A12X در کنار حافظه داخلی بیشتر و دوربین پشتی جدیدتر استفاده کند. “Mac Otakara” حتی به احتمال حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا اشاره کرده است؛ چیزی که با توجه به فضای موجود در بدنه این تبلت، بعید به نظر می‌رسد.

ایرپاور و ایرپاد

رویداد معرفی آیفون های 2018 می‌تواند غافلگیرکننده‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کنید. بعد از چندین ماه دست و پنجه نرم کردن با چالش‌های فنی، ممکن است امسال چیزی که اپل در رویداد سال گذشته نوید آن را داده بود، پیش روی علاقه‌مندان قرار گیرد: شارژر بی سیم AirPower و قاب شارژ وایرلس AirPod. البته، ما هیچ تغییر قابل توجهی را در عملکرد این گجت ها پیش‌بینی نمی‌کنیم.

رویداد معرفی آیفون های 2018

هدفون های بی سیم اپل احتمالا تغییر چندانی با گذشته نخواهند داشت و تنها قابلیت‌هایی همچون چیپ وایرلس بهینه‌شده و دستیار صوتی Siri به آن اضافه می‌شود. ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر نفوذ آب و لغو نویز هم زودتر از سال 2019 به این هدفون ها اضافه نخواهد شد. اگر از ایربادهای فعلی اپل راضی هستید، دلیل خاصی برای خرید نسخه جدید وجود ندارد.

مک بوک جدید، نسل جدید آیفون SE و بیشتر

برخی از کاربران در انتظار به‌روز شدن مک های اپل هستند و شما نمی‌توانید آنها را سرزنش کنید. حالا بیش از یک سال از عرضه برخی از مدل‌ها می‌گذرد و برخی کامپیوترها (مک بوک ایر و مک مینی) هم چندین سال است که به‌روز نشده‌اند. اما آیا احتمال نمایش نسل جدید آنها در رویداد معرفی آیفون های 2018 وجود دارد؟ احتمالا نه.

در حال حاضر، گزارش‌هایی در مورد عرضه مدل جدید MacBook Air با صفحه نمایش رتینا و نسخه حرفه‌ای‌تر MacBook mini در پاییز امسال وجود دارد. با این حال، “Bloomberg” در مورد معرفی آنها در کنفرانس سپتامبر اپل سخن نگفته است. این احتمال وجود دارد که اکتبر (آبان)، اپل بخواهد سیستم‌های جدید خود را کنار یک آپید پرو جدید معرفی کند.

رویداد معرفی آیفون های 2018

یک احتمال بسیار ضعیف هم حاکی از معرفی مدل 2018 آیفون SE است. پیش‌تر شایعاتی در مورد بازطراحی آیفون SE منتشر شده بود، اما این گزارش‌ها متناقض بودند. برخی از احتمال عرضه آن با طراحی مشابه آیفون ایکس سخن می‌گفتند، در حالی که سایرین مدعی ارائه دستگاهی جدید شده بودند. در این میان، مینگ چی کو می‌گوید سال 2019 زمان معقول‌تری برای عرضه نسل جدید خواهد بود.

ما واقعا انتظار بیشتری از رویداد معرفی آیفون های 2018 اپل نداریم چرا که اغلب محصولات این شرکت، برای سال 2019 یا بعد از آن در نظر گرفته شده‌اند. به هر صورت، باید منتظر ماند و دید که آیا اهالی کوپرتینو باز هم می‌توانند کاربران را با نسل جدید گوشی های خود غافلگیر کنند یا نه.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*