افزایش قیمت خودرو

وزارت صنعت مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر کرد + میزان افزایش قیمت

میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی اعلام شد. وزیر صنعت و معدن و تجارت ضمن اعلام حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری ماشین، از تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت خودرو خبر داد.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن و تجارت پس از نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خبرهای مهمی را در مورد قیمت‌گذاری خودروهای داخلی بیان کرد. وی از حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت از این به بعد ستاد تنظیم بازار به همراه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مسئولیت نظارت بر بازار خودرو را بر عهده می‌گیرند.

در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مجوز افزایش قیمت خودرو نیز صادر شد. در حالی که شورای رقابت با برگزاری جلسه‌ای، صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را به دلیل عدم ارائه مستندات و استعلام‌های مربوطه از سوی بانک مرکزی و کافی نبودن ادله خودروسازان به تعویق انداخته بود، حالا وزارت صنعت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست اخیر خود میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی را مشخص کرده است.

میزان افزایش قیمت خودرو

وزیر صنعت در این باره گفت بر اساس تصمیم گرفته شده، خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان افزایش قیمت 7.5 میلیون تومانی خواهند داشت و قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان نیز 9.5 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. همچنین به گفته شریعتمداری، خط تولید خودروهای پرتیراژ در حال حاضر هیچ مشکل خاصی ندارد و به محض دریافت قطعه، خودروهای ناقص تکمیل شده و به بازار عرضه می‌شوند.