سامسونگ

تغییر بزرگ در استراتژی سامسونگ : قابلیت‌های جدید ابتدا در گوشی های میان رده

سامسونگ از این پس قصد دارد ویژگی‌های جدید را به جای سری گلکسی اس و گلکسی نوت، ابتدا به همراه محصولات میان رده معرفی کند. اما هدف کره‌ای‌ها از این تصمیم چیست؟

رییس بخش موبایل سامسونگ، دی جی کوه (DJ Koh)، در گفتگویی که هفته گذشته با CNBC داشت، در مورد برنامه‌های جامع خود پیرامون موبایل های میان رده شرکت صحبت کرد. این مدیر اجرایی اعلام کرد که نوآوری‌ها و قابلیت‌های جدید، پیش از آنکه به همراه گوشی های پرچمدار خانواده گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 معرفی شوند، ابتدا در محصولات میان رده به کار گرفته خواهند شد. به نظر می‌رسد هدف از این ایده، جذب مخاطبان جوان‌تر است.

فارغ از اینکه سامسونگ مدت زمان زیادی‌ست که به عنوان بزرگترین تولیدکننده تلفن های همراه شناخته می‌شود، اما گزارش‌های مالی اخیر این شرکت از کاهش فروش 20 درصدی در مقایسه با سال گذشته خبر داشتند. ظاهرا علت این موضوع، فروش پایین‌تر از حد انتظار دو گوشی گلکسی S9 و +S9 بوده است. سال گذشته، این کمپانی گوشی قدرتمند و پرچمدار گلکسی نوت 9 را معرفی کرد و هنوز خیلی زود است بخواهیم در مورد آن قضاوت کنیم.

در همین حال، هواوی به سختی در تلاش بوده و به شکل قابل توجهی پیشرفت کرده است. هواوی حالا به عنوان دوم شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا شناخته می‌شود؛ بدون آن‌که خبری از قرارداد با اپراتورهای آمریکایی باشد. پیش از این، ریچارد یو (Richard Yu)، رییس بخش محصولات مصرفی هواوی، سال 2021 را زمان غلبه این شرکت بر Samsung برای تصاحب جایگاه بزرگترین تولیدکننده دنیا تعیین کرد. در شرایطی که گوشی های رده بالای هواوی هم با قیمت بالا به فروش می‌رسند، سایر شرکت‌های چینی همچون اوپو، ویوو و شیائومی در حال معرفی فناوری های جدید و عرضه محصولات قدرتمند با قیمتی مقرون به صرفه‌تر هستند.

در گذشته، من تکنولوژی جدید و تمایز را به مدل‌های پرچمدار می‌آوردم و سپس آن را به محصولات میان رده منتقل می‌کردم. ولی از امسال استراتژی خود را برای آوردن نقاط شروع تکنولوژی و تمایز از محصولات میان رده، تغییر داده‌ام. – دی جی کوه، مدیر عامل بخش موبایل سامسونگ

ظاهرا Koh با این کار می‌خواهد فناوری های جدید را ابتدا در گوشی های میان رده معرفی کند تا افرادی که توانایی خرید پرچمداران را ندارند، باز هم از چنین قابلیت‌هایی برخوردار شوند. پیش‌تر، این مدیر ارشد با اعمال تغییراتی داخلی در سامسونگ، در پیشبرد این هدف گام برداشته است. هم‌اکنون نسخه 128 گیگابایتی گلکسی نوت 9 با قیمت 999 دلار و نسخه 512 گیگابایتی آن با قیمت 1299 دلار به فروش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. سامسونگ بزرگترین تولید کننده موبایل بوده و هست و تا سال 9999 هوای که هیچ،هیچ برندی نمیتونه جای اونو بگیره

  2. خوب کاری مکینه یه کار خوبیه که مردم و به میان رده هاش بیشتر جذب میکنه

  3. این سهامش مال یه یهویدیه درسته/؟؟؟

  4. تازه به این نتیجه رسید این کارو کنه

  5. میخوا مثل هواوی عمل کنه که

  6. چقدر خوب بود این خبر

  7. واقعا ایده خوبیه مثلا اگه قابلیت های جدید رو به صورت دست و پا شکسته روی میان رده ها پیاده کنن هم ارزش میان رده ها میره بالا هم همچنان وجه تمایز میان رده و پرچمدار باقیه

  8. هم چین چیزی امکان نداره باور نکنید اینا همش قصه های غرب هست برای جذب کردن جوانان ایران اسلامی به سمت خودشون . خوشبختانه جوانان اسلامی ما بازیچه این غرب نخواهند شد