وان پلاس 6T

نگاهی نزدیک به طراحی وان پلاس 6T

وان پلاس 6T نام پرچمدار بعدی چینی‌هاست که به زودی رونمایی می‌شود. امروز قصد داریم با بررسی چند تصویر باکیفیت از وان پلاس ۶ تی، طراحی احتمالی این گوشی را زیر ذره‌بین ببریم.

اگر طی چند سال گذشته، به دقت محصولات وان پلاس را دنبال کرده باشید، متوجه خواهید شد که در طراحی گوشی های این شرکت از ویژگی‌ها و المان‌های طراحی موبایل ها اوپو استفاده می‌شود. البته اینجا خبری از تقلید یا کپی نیست چرا که اوپو، کمپانی مادر وان پلاس محسوب می‌شود.

وان پلاس 5T و 6، جدیدترین مثال‌ها در این زمینه هستند چرا که در طراحی آنها مستقیما از اوپو R11s و R15 الهام گرفته شده است. البته این موضوع را در محصولات قدیمی‌تر هم می‌توان پیدا کرد. برای مثال، بسیاری از ویژگی‌های نسل اول وان پلاس با اوپو فایند 7 یکسان بود، در حالی که وان پلاس X تقریبا یک کپی از اوپو Mirror 5 محسوب می‌شود.

با در نظر گرفتن این موضوع و شایعاتی که وجود وان پلاس 6T را تایید می‌کنند، چندی پیش گوشی Oppo R17 معرفی شد؛ دستگاهی که به احتمال زیاد، طراحی خود را به موبایل بعدی وان پلاس «اهدا» خواهد کرد. پیش‌تر، با انتشار تصاویر مربوط به جعبه پرچمدار بعدی چینی‌ها که وجود ناچ قطره آب و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه را تایید می‌کرد، بخشی از ادعای ما در این زمینه تایید شد. به همین جهت، می‌توان گفت که ما از همین حالا با طراحی گوشی وان پلاس 6T آشنا هستیم:

وان پلاس 6T

تمام نشانه‌ها از طراحی مشابه پرچمدار بعدی وان پلاس با اوپو آر 17 حکایت دارند و به نظر می‌رسد کاربران باید خود را برای ناچ قطره آب یا بریدگی V شکل که میزبان یک سنسور دوربین است و همچنین اسکنر اثر انگشت زیر صفحه آماده کنند. اگرچه بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از ناچ ندارند، ولی به نظر می‌رسد بریدگی V شکل در مقایسه با طراحی آیفون ایکس محبوب‌تر است. ظاهرا در OnePlus 6T، ناچ فقط میزبان سنسور دوربین است و اسپیکر earpiece هم در حاشیه بالایی جای گرفته است. حاشیه پایینی صفحه به اندازه‌ای که تصور کنید ضخیم نبوده و در عوض، ممکن است از نسل قبلی هم کمی بزرگتر باشد.

آیا گوشی وان پلاس 6T به دوربین سه گانه مجهز می‌شود؟

وان پلاس 6T

یکی از سوالات موجود در مورد گوشی وان پلاس 6T ، تعداد دوربین‌های تعبیه‌شده آن در بخش پشتی است. اوپو R17 در دو نسخه استاندارد و Pro، با دوربین های دوگانه و سه گانه عرضه می‌شود؛ چیزی مشابه هواوی پی 20 پرو. اگر در طراحی نسل جدید باز هم از الگوی همیشگی این شرکت استفاده شود، می‌توان گفت «6 تی» با دوربین سه گانه عمودی به دست کاربران می‌رسد. ما حدس می‌زنیم این جریان امسال نیز تکرار شود چرا که همواره در طراحی محصولات وان پلاس، از مشخصات و ویژگی‌های موبایل های رده بالای اوپو و حتی بالاتر از آنها استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، وان پلاس 5T با اندازه و طراحی مشابه با Oppo R11s در اختیار کاربران قرار گرفت، اما حجم حافظه رم آن دو برابر (8 گیگابایت) شده بود تا از نظر پردازشی، دستگاهی قوی‌تر پیش روی کاربران باشد. در طراحی وان پلاس 6، این سناریو عینا تکرار شد چرا که باز هم دستگاهی مشابه Oppo R15 اما با حافظه رم بیشتر روانه بازار شده بود. با در نظر گرفتن این موارد، شانس زیادی وجود دارد که موبایل بعدی وان پلاس هم با دوربین سه گانه توسعه پیدا کند. دوربین سه گانه R17 Pro از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز f/1.5، یک سنسور 20 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و همین‌طور یک دوربین مکمل ToF تشکیل شده است.

تمامی این تصاویر توسط وب‌سایت “PhoneArena” و بر پایه شایعات و اطلاعات موجود طراحی شده‌اند. تصور می‌کنید محصول نهایی تا چه اندازه مشابه این عکس‌ها خواهد بود؟