رویداد 21 شهریور اپل

هرآنچه باید از رویداد 21 شهریور اپل بدانید

زمان زیادی تا رویداد 21 شهریور اپل باقی نمانده است و اهالی کوپرتینو در این مراسم از جدیدترین محصولات خود شامل آیفون 9، ایکس اس و ایکس اس مکس و همچنین آیپد و اپل واچ جدید رونمایی خواهند کرد.

اطلاعات اولیه مربوط به گجت‌های جدید و همچنین امکانات آنها در رویداد سپتامبر شرکت اپل منتشر می‌شوند و شاهد خروجی نهایی تلاش مهندسان این شرکت در ماه‌های اخیر خواهیم بود. اما در رویداد بزرگ روز چهارشنبه 21 شهریور (12 سپتامبر) انتظار چه محصولات و خبرهایی را داشته باشیم؟

به لطف شایعات منتشر شده در فضای مجازی اطلاعات زیادی مربوط به اتفاقاتی که قرار است در این رویداد بیوفتد در اختیار داریم، اما کمپانی اپل همیشه نشان داده است که علاقه زیادی به غافلگیر کردن مخاطبان خود دارد.

آیفون 9، ایکس اس و ایکس اس مکس

رویداد 21 شهریور اپل

گل سرسبد رویداد پیش رو بدون شک نسل جدید از گوشی های آیفون خواهند بود. همچون پارسال، شاهد رونمایی از 3 مدل آیفون جدید از سوی شرکت اپل هستیم؛ آیفون 9، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس. البته نام محصول سوم در گذشته آیفون ایکس اس پلاس پیش‌بینی شده بود.

هر سه آیفون سال 2018 شرکت اپل از زبان طراحی مشابه با آیفون ایکس (Apple iPhone X) بهره می‌برند؛ طراحی با کمترین حاشیه در اطراف صفحه نمایش به همراه بریدگی بالای صفحه. ضریب صفحه به بدنه در این آیفون ها بسیار بالا خواهد بود و با بدنه شیشه‌ای در پشت و فریم فلزی طراحی شده‌اند. بنابراین امسال شاهد بازنشسته شدن طراحی جذابی که اولین بار در سال 2014 با آیفون 6 و 6 اس پلاس معرفی شده بود، هستیم. در ادامه مقاله پیرامون مشخصات هر کدام از آیفون های امسال که قرار است در رویداد 21 شهریور اپل معرفی شوند، صحبت خواهیم کرد.

آیفون 9

به نظر می‌رسد گوشی iPhone 9 ارزان‌ترین گوشی اپل در سال 2018 باشد. در طراحی این گوشی از پنل 6.1 اینچی ال سی دی بهره گرفته شده است و مشخصات داخلی آن، مشابه با دو مدل گران‌تر از آیفون های امسال خواهد بود. از جمله این موارد می‌توان به تراشه A12 اپل و 4 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. همچنین احتمال می‌رود قابلیت لمس سه‌بعدی (3D Touch) که موفقیت بزرگی به دست نیاورد از این مدل حذف شود. در نهایت فیس آی دی نیز به گوشی آیفون 9 اپل خواهد رسید. قیمت این مدل به احتمال زیاد حدود 600 الی 700 دلار خواهد بود.

آیفون ایکس اس (iPhone Xs)

آیفون Xs یک نسخه بهبود یافته از آیفون ایکس سال گذشته خواهد بود و همچون مدل قبلی با 4 گیگابایت حافظه رم و تراشه A12 همراه می‌شود. در طراحی این محصول از پنل 5.8 اینچی OLED و دوربین دوگانه بهبود یافته و جدیدی بهره گرفته شده است. در نهایت گفته می‌شود فیس آی دی همچنان یکی از قابلیت‌های ویژه این گوشی باقی خواهد ماند و یک مدل با رنگ گلد به بازار عرضه می‌شود. قیمت این مدل بین 800 الی 900 دلار تخمین زده شده است.

آیفون ایکس اس مکس (Xs Max)

این محصول انتظار می‌رود بزرگترین آیفون سال 2018 اپل باشد و ابعاد صفحه نمایش آن به نسبت تمامی آیفون‌ های قدیمی شرکت آمریکایی بزرگتر باشد. آیفون Xs Max به احتمال زیاد با پنل 6.5 اینچی OLED همراه خواهد بود. تراشه قدرتمند A12 اپل، 4 گیگابایت حافظه رم، دوربین دوگانه یا حتی سه‌گانه در پشت از جمله مشخصات اصلی این محصول خواهند بود. احتمالا از این آیفون نیز نسخه گلد تولید و عرضه می‌شود. فیس آی دی در این محصول نیز کماکان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. قیمت این مدل از آیفون حدود 900 الی 1000 دلار خواهد بود.

آیپد پرو جدید

رویداد 21 شهریور اپل

احتمال می‌رود در رویداد 21 شهریور اپل شاهد رونمایی از تبلت‌های جدید این شرکت با طراحی انقلابی باشیم. آیپد های اپل که هم اکنون نیز از جمله قوی‌ ترین تبلت‌های بازار به شمار می‌روند در نسل جدید خود بیشتر بر روی طراحی مانور داده‌اند. دو طرف خمیده در این تبلت‌ ها به احتمال زیاد طراحی لبه‌دار پیدا خواهند کرد و حاشیه صفحه نمایش در چهار طرف تا حد زیادی کاهش می‌یابد. صفحه نمایش آیپدهای جدید همچون آیفون ایکس با گوشه‌های خمیده همراه می‌شود اما خبری از طراحی ناچ دیزاین در این محصولات نخواهد بود.

اپل واچ (سری چهارم)

طراحی ساعت های هوشمند اپل به مدت سه سال است که دستخوش تغییرات بزرگ نشده است و حالا زمان آن رسیده تا اپل واچ سری چهار با طراحی متفاوت عرضه شود. انتظار می‌رود اپل واچ در نسل جدید خود با صفحه نمایش بزرگتر، حاشیه کمتر و رزولوشن بالا همراه باشد. طبق جدیدترین گزارش منتشر شده در فضای مجازی، رزولوشن صفحه در مدل 42 میلی‌متری از اپل واچ جدید 284 در 480 پیکسل خواهد بود؛ این اطلاعات پس از بررسی نسخه بتا واچ او اس 5 منتشر شد. برای آنهایی که نمی‌دانند باید بگوییم که این میزان رزولوشن به نسبت اپل واچ 42 میلی‌متری قبلی که رزولوشن 312 در 390 پیکسلی داشت، پیشرفت بسیار زیادی محسوب می‌شود.

طراحی دکمه چرخان (Digital Crown) و دکمه کناری اپل واچ نیز به نسبت نسل فعلی دستخوش تعییرات زیادی خواهد شد. دکمه چرخان در طراحی جدید بیشتر از قبل در بدنه ساعت گنجانده شده است و شکل بیرونی آن نیز تغییر خواهد کرد. طراحی Solid-state این دکمه بدان معناست که پس از لمس آن توسط کاربر، دکمه واقعا به داخل فرو نمی‌رود، بلکه به لطف موتور Taptic اپل این حس به کاربر منتقل می‌شود؛ درست مثل دکمه هوم در آیفون 7 و آیفون 8.

هوم پاد مینی اپل

رویداد 21 شهریور اپل

این احتمال وجود دارد که نسخه‌ای کوچک‌تر از اسپیکرهای هوشمند هوم‌ پاد جهت رقابت بیشتر با شرکت‌هایی همچون آمازون و گوگل در رویداد 21 شهریور اپل رونمایی شود. قیمت این اسپیکر نیز به نسبت نسخه‌های کنونی که 349 دلار هستند، کمتر بوده و مستقیما به جنگ اسپیکر Echo آمازون و گوگل هوم مینی خواهد رفت.

با این حال شایعات و گزارش‌های مربوط به این محصول جدید آنقدر زیاد نبوده‌اند که از رونمایی هوم پاد مینی در رویداد پیش رو مطمئن باشیم.

ایرپاد 2 اپل

رویداد 21 شهریور اپل

در هفته‌های اخیر شاهد انتشار گزارش‌های متعددی پیرامون رونمایی اپل از نسل دوم ایرپادهای خود بوده‌ایم. بنابراین این احتمال وجود دارد شاهد پرده‌برداری از ایرپاد 2 در رویداد 21 شهریور اپل باشیم. تعامل سیری – دستیار هوشمند اپل – با AirPod 2 بیشتر خواهد بود و هر لحظه می‌توان با فرمان‌های صوتی سیری را صدا زد.

مهمترین به‌روزرسانی اپل، تغییر تراشه W1 که در ایرپادهای کنونی مورد استفاده قرار گرفته شده به تراشه W2 بلوتوث خواهد بود. از این فناوری در سری سوم اپل واچ نیز استفاده شده است. این قطعه میزان انرژی مصرفی بلوتوث و وای فای در ایرپادها را نصف خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. فک کنم رویداد بزرگ و کنفرانس خوبی باشه دهن اپل گرم که انقده خوب از اطلاعاتش مراقبت میکنه تا لحظه کنعرانس

  2. مهمترینش سه تا گوشی و ایپدشه

  3. من فکر میکردم 19 مهر هست رویداد اپل ولی خوب شد این مقاله رو دیدم خیلی منتظر اپل جدیدم ببینم میتونه هواوی رو شکست بده تو دوربین یا نه