اپل واچ سری 4

اپل واچ سری 4 (Apple Watch Series 4) رسما معرفی شد

اپل واچ سری 4 (Apple Watch Series 4) به صورت رسمی معرفی شد. برای آشنایی با مشخصات فنی، امکانات، ویژگی‌ها و قیمت ساعت هوشمند اپل واچ ۴ همراه گجت نیوز باشید.

بعد از مدت‌ها انتظار، نسل جدید ساعت های هوشمند اپل سرانجام معرفی شد. اپل بعد از سه سال، برای نخستین بار طراحی این گجت پوشیدنی را تغییر داده است؛ اقدامی که در نگاه اول کاملا مشهود است. به لطف استفاده از نمایشگری بزرگتر با لبه‌های خمیده‌تر، حالا صفحه نمایشی لبه به لبه پیش روی ما قرار دارد. این نمایشگر جدید که 30 درصد بزرگتر از نسل قبلی است، به watchOS 5 اجازه نمایش اطلاعات بیشتری را می‌دهد. علاوه بر این، سیستم سخت افزاری هم با اضافه شدن اسکنر EKG متحول شده است.

اهالی کوپرتینو به منظور افزایش کارایی دستگاه، از پردازنده جدید 64 بیتی و دو هسته‌ای S4 استفاده کرده‌اند. ظاهرا تیم سیلیکون اپل مسئولیت طراحی این پردازنده را بر عهده داشته است. اپل ادعا می‌کند که عملکرد دستگاه در مقایسه با مدل‌های قبلی، دو برابر بهتر خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های سخت افزاری اپل واچ سری 4 می‌توان به ژیروسکوپ و شتاب‌سنج بهتر اشاره کرد.

اپل واچ سری 4

به واسطه این سخت افزار جدید، ساعت هوشمند اپل قادر به شناسایی افتادن کاربر بر روی زمین خواهد بود و در صورتی که کاربر برای یک دقیقه بی‌حرکت باشد، به صورت خودکار تماس اضطراری برقرار خواهد شد. این ساعت همچنین ریتم قلب شما را هم که ممکن است فیبریلاسیون دهلیزی باشد، نمایش می‌دهد. بدون شک در اپل واچ سری 4 قابلیت‌های بسیار جذابی وجود دارد که به آسانی نمی‌توان از آنها عبور کرد، اما شاید هیچ‌کدام به اندازه امکان استفاده از الکتروکاردیوگرام جذاب نباشد. ساعت هوشمند جدید اپل، نخستین دستگاه EKG است که کاربران با قرار دادن انگشت خود بر روی “digital crown” یا همان دکمه چرخان می‌توانند از EKG استفاده کنند.

به گفته مدیران، سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) مجوز استفاده از اپل واچ 4 به عنوان یک وسیله پزشکی را صادر کرده است.

اپل واچ سری 4

اپل با به‌روز کردن قسمت‌های مختلف رابط کاربری watchOS تلاش کرده است تا از صفحه نمایش بزرگتر این ساعت هوشمند، بیشترین استفاده را برای نمایش اطلاعاتی مثل تصاویر، نقشه و تقویم داشته باشد. سازندگان حتی یک شکل جدید برای نمایش ساعت و هشت حالت مرتبط بسیار جذاب با آن را هم معرفی کرده‌اند. اگرچه حالا صفحه نمایش نسل جدید بزرگتر شده است، اما حجم کلی Apple Watch Series 4 در مقایسه با اپل واچ سری 3 کمتر بوده و از محصولات نسل قبلی نیز باریک‌تر است.

در نسل جدید علاوه بر اضافه شدن بازخورد لمسی به دکمه چرخان، نشانگر قرمز LTE نیز به حلقه تبدیل شده است. همچنین به لطف بازطراحی ساعت، اسپیکرهای اپل واچ 4 صدای بلندتری خواهند داشت. سازندگان برای تولید بخش پشتی از سرامیک مشکی و برای بخش جلویی نیز از کریستال یاقوت کبود بهره برده‌اند.

علی‌رغم بازطراحی این ساعت، تغییری در ظرفیت باتری و میزان شارژدهی آن دیده نمی‌شود. سازندگان ادعا می‌کنند که با یک بار شارژ، دستگاه به مدت 18 ساعت در خدمت کاربران خواهد بود که این زمان، به صورت میانگین می‌تواند برای 2 روز کافی باشد. تمام بندهای موجود با ساعت جدید اپل سازگاری دارند. به علاوه، امسال دو مدل ضد زنگ جدید هم در نظر گرفته شده است.

پیش‌فروش اپل واچ سری 4 از روز جمعه و عرضه آن از تاریخ 21 سپتامبر (30 شهریور) آغاز خواهد شد. علاقه‌مندان به خرید نسخه GPS باید 399 دلار پرداخت کنند. نسخه پیشرفته‌تر با پشتیبانی از LTE هم 499 دلار قیمت دارد. اپل همچنین به فروش نسل سوم با قیمت 279 دلار ادامه خواهد داد. در ادامه می‌توانید تصاویر و ویدیوی معرفی این گجت پوشیدنی جدید را تماشا کنید.

گالری تصاویر اپل واچ سری 4

ویدیوی معرفی اپل واچ سری 4

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. به نظر من برای کسانی که میخوان بخرن ش می تونه خیلی جذاب باشه

  2. واقعاً به قیمت ها نگاه کنید اپل واچ پارسال حدود یک چیزی حدود ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت و حالا این دیوایس نسبت به پارسال قیمت به دلار حدود دو برابر شده ولی ما الان حدود یک چیزی حدود ۷ ۸ میلیون تومان باید بابت این قضیه پول بدیم که اصلا به نظر من کار منطقی نیست و می تونیم با یک دستبند هوشمند ساده مثل همونکه هواوب معرفی کرد و حدود ۱۸ دلار قیمت داشتند کار خودمون رو راه بندازیم و قاعدتاً کاربردها و قابلیت هایی که اپل واچ جدید داره تو ایران همگی قابل استفاده نیست و با همان دستبند ساده کارامون راه میافته

  3. اوه اوه چقدر قیمتش زیاد شده یهو انگاری دوبرابر گرون تره ولی امکانات خوب و جالبی بهش اضافه شده مثل همین تماس با اورژانس و افزایش اندازه صفحه نمایشم کاربر پسند تره
    ولی تو کنفرانس اشاره ای به پنل صفحه نمایش و دقتش نشد؟

    • قطعاً امکانات خوبی رو داره و حتی بزرگ شدن صفحه نمایش باعث شده که یک ساعت بسیار جذاب باشه ولی خوب فکر نکنم و قیمت ارزش خرید داشته باشه با این پول تقریبا میشه یکی از گوشی های مطرح را خرید مثلا پرچمدار جدید و وان پلاس وان پلاس 6 مگه چقدر هم داره اونم یه چیزی حدود ۵۰۰ دلار در حالی که یک عالمه سخت افزار باتری صفحه نمایش امکانات مختلفی دارد