آیفون 10 اس مکس

آیفون 10 اس مکس : بزرگ‌ترین نمایشگر و باتری در یک آیفون

آیفون 10 اس مکس یا همان آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) دارای بزرگ‌ترین نمایشگر و باتری در بین تمامی گوشی های ساخته شده از سوی اپل است. در ادامه شما را بیشتر با فبلت سال 2018 اپل آشنا می‌کنیم.

زمانی که اپل آیفون ایکس خود را در سال 2017 معرفی کرد، بسیاری از کاربران متعجب شدند که چرا گوشی مخصوص دهمین سالگرد عرضه آیفون های اپل تنها در یک سایز عرضه می‌شود و چرا تقریبا هم اندازه آیفون 4.7 اینچی اپل است. یک مدل پلاس می‌تواند حتی محبوب‌تر نیز باشد. اپل نیز با گوشی آیفون 10 اس مکس مجهز به یک نمایشگر عظیم الجثه 6.5 اینچی به دنبال همین است. تیتر را درست خواندید؛ آیفون ایکس اس مکس صاحب بزرگ‌ترین نمایشگر در یک آیفون است، اما با وجود افزایش مالکیت نمایشگر، این گوشی تقریبا هم اندازه با گوشی های آیفون 8 پلاس و 7 پلاس سال‌های گذشته است که می‌تواند ظرافت طراحی اپل را نشان دهد.

با در نظر گرفتن محبوبیتی که گوشی های سری پلاس آیفون به دست آورده‌اند، این یک حرکت هوشمندانه از سوی اپل بود تا آیفون ایکس خود را حالا با یک نمایشگر بزرگ‌تر در سال 2018 روانه‌ی بازار کند. جهت یاداوری لازم به ذکر است که آیفون ایکس سال 2017 از یک نمایشگر 5.8 اینچی بهره‌مند است که از نظر اندازه تنها کمی بزرگ‌تر از آیفون های 4.7 اینچی پیشین بوده، در حالی که آیفون ایکس اس مکس با یک نمایشگر 6.5 اینچی کاملا هم اندازه با آیفون های سری پلاس اپل است.

اپل آیفون 10 اس مکس

در زیر به هرآنچه که نیاز است شما از گوشی آیفون 10 اس مکس اپل بدانید، اشاره خواهیم کرد.

بزرگ‌ترین نمایشگر و باتری در یک آیفون‌

آیفون XS مکس اپل به یک نمایشگر غول پیکر 6.5 اینچی از نوع اولد با نسبت ابعاد 19.5:9 یکسان با آیفون ایکس برخوردار است. وضوح این نمایشگر نیز از 1125×2436 در مدل اصلی ایکس به 2688×1242 پیکسل رسیده است که شامل 3.3 میلیون پیکسل یا تراکم پیکسلی 458ppi می‌شود. این نمایشگر سوپر رتینا نام دارد که اپل پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتزی، پشتیبانی از HDR10 و دمای رنگ بالا را در آن به ارمغان آورده است. بیایید در زیر به مقایسه ابعاد و اندازه‌های نمایشگر آیفون 10 اس مکس با آیفون 8 پلاس بنگریم.

آیفون 10 اس مکس

از نظر باتری، از آنجایی که اپل هیچ اطلاعات مشخصی را ارائه نمی‌کند نمی‌تواند به طور دقیق اظهار نظر کرد، اما تیم کوک مدیرعامل اپل در مراسم معرفی این گوشی اعلام کرده است که گوشی XS Max دارای بزرگترین باتری به کار رفته در یک گوشی آیفون است و عمر باتری 1.5 ساعت بیشتر از آیفون ایکس را ارائه می‌کند.

A12 Bionic: قدرتمندترین تراشه بازار

آیفون 10 اس مکس از تراشه جدید A12 Bionic اپل قدرت می‌گیرد که یکی از نخستین تراشه های 7 نانومتری بازار بوده و اپل آن را «هوشمندترین و قدرتمندترین تراشه استفاده شده در یک گوشی هوشمند» می‌نامد. این تراشه شامل 6.9 میلیارد ترانزیستور است.

آیفون 10 اس مکس

A12 Bionic به یک پردازنده 6 هسته‌ای Apple Fusion CPU، یک پردازشگر گرافیکی 4 هسته‌ای که متعهد به سرعت 50 درصد بیشتر از مدل پیشین می‌شود و یک محرک عصبی بهبود پیدا کرده که اپل آن را برای مدیریت وظایف هوش مصنوعی استفاده می‌کند، تجهیز شده است. این محرک عصبی جدید از طراحی 8 هسته‌ای برخوردار بوده و می‌تواند تا 5 تریلیون عملیات را در هر ثانیه انجام دهد! این درحالیست که محرک مذکور در تراشه A11 اپل دارای 2 هسته بود و قادر به انجام 600 میلیارد عملیات در هر ثانیه بود.

یک دوربین جدید و بهبود یافته

آیفون 10 اس مکس از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد که هر دو سنسور آن به تثبیت کننده اپتیکال عکس مجهز هستند. همانطور که در آیفون ایکس دیده بودیم، این پیگربندی ترکیبی از یک لنز تله فوتو با یک لنز عریض است. لنز عریض این گوشی از دیافراگم f/1.8 و لنز تله فوتو آن نیز از دیافراگم f/2.4 برخوردار است.

ی

جدا از شباهت‌های این دوربین با دوربین آیفون ایکس، اپل طیف گسترده‌ای از بهبودهای نرم افزاری را به این دوربین جدید آورده است. «HDR هوشمند» یکی از این قابلیت‌ها است. این قابلیت که از محرک عصبی تراشه A12 استفاده می‌کند، از تکنیکی شبیه به +HDR گوگل استفاده می‌کند تا تصاویری شفاف و زیبا را به ثبت برسانید. به لطف این قابلیت، عکس‌هایی با میزان نوردهی متفاوتی تهیه می‌شوند و سپس با ادغام آن‌ها یک تصویر شفاف و خوب با دامنه دینامیک بهتر از سنسور یک گوشی هوشمند معمولی تولید می‌شود. بدیهی است که تمامی این اقدامات فوری و تنها پس از یک بار زدن ضربه شاتر انجام می‌گیرند.

آیفون 10 اس مکس

علاوه بر این، اپل از یک قابلیت پرتره جدید در آیفون ایکس اس مکس خود پرده برداری کرده است. با استفاده از دوربین دوگانه، این گوشی قادر به اندازه‌گیری عمق و شبیه سازی عمق میدان در زمان عکاسی پرتره است. به نظر می‌رسد دقت سیستم در زمان عکاسی پرتره کمی بهبود پیدا کرده از گذشته است و یک تنظیم نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد افکت عمق میدان را پس از عکاسی نیز تغییر دهید.

قیمت و زمان عرضه

آیفون 10 اس مکس اپل در نسخه‌های 64، 256 و 512 گیگابایتی و با قیمت پایه 1099 دلاری به عرضه درخواهد آمد. پیش فروش این گوشی از فردا جمعه 23 شهریور ماه آغاز می‌شود و از 30 شهریور ماه نیز فروش جهانی آن آغاز می‌شود.