طوفان فلورنس

طوفان فلورنس (Florence)؛ قوی‌ترین طوفان دهه‌های اخیر در کارولینای آمریکا

طوفان فلورنس (Hurricane Florence) از اقیانوس اطلس به مناطق ساحلی ایالت کارولینای آمریکا حمله کرده است. این طوفان سهمگین، خطرناک‌ترین و قوی‌ترین طوفان چند دهه اخیر در کارولینا است.

طوفان فلورنس از سمت اقیانوس اطلس به سمت آمریکا می‌رود و پیش‌بینی شده قوی‌ترین طوفانی باشد که در سه دهه‌ی اخیر در کارولینا رخ می‌دهد. گفته می‌شود این قوی‌ترین طوفان از زمان وقوع طوفان هوگو است که در سال 1989 ایالت کارولینا را در نوردید و ده‌ها کشته و خسارات مالی زیادی را بر جای گذاشت.

طوفان فلورنس

برخی کارشناسان، Florence را از نظر شدت با طوفان هاروی مقایسه می‌کنند که در سال گذشته ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید و خسارات زیادی را به وجود آورد. هاروی، سخت‌ترین طوفان 5 دهه اخیر تگزاس بود و موجب کشته شدن نزدیک به 50 نفر و آواره شدن بیش از 1 میلیون شهروند و ویران شدن 200 هزار خانه شد. پس از هاروی، طوفان ایرما نیز با سرعت حدود 290 کیلومتر بر ساعت در تعدادی از جزایر کارائیب از جمله بارابودا، سن مارتین و ویرجین به وقوع پیوست و میلیون‌ها نفر از ساکنان ایالت فلوریدای آمریکا ناچار به ترک خانه‌های خود شدند.

طوفان فلورنس

با نزدیک شدن طوفان فلورنس به سواحل شرقی آمریکا در اواسط هفته‌ی اخیر، بیش از یک میلیون نفر مجبور شدند مناطق ساحلی را تخلیه کنند. این طوفان می‌تواند یکی از قوی‌ترین طوفان‌ها در نوع خود در دهه‌های اخیر باشد. مرکز ملی طوفان ایالات متحده آمریکا اعلام کرده طوفان Florence، طوفانی با درجه 4 بوده و با سرعت حدود 210 کیلومتر بر ساعت به سمت شرق آمریکا حرکت می‌کند. به گفته کارشناسان در اواسط هفته گذشته، قدرت این طوفان در حال افزایش بوده و به همراه باد و باران شدید به سواحل شرقی آمریکا می‌رسد و احتمالا سیل گسترده و شدیدی را در پی خواهد داشت.

طوفان فلورنس

هنری مک مستر، فرماندار کارولینای جنوبی گفت حداقل یک میلیون نفر در این ایالت مجبور شده‌اند محل زندگی خود در مناطق ساحلی را ترک کنند. وی افزود ما گرفتار طوفان و موج‌هایی می‌شویم که ارتفاع آن به سه متر خواهد رسید. روز دوشنبه و سه شنبه گذشته نیز دستور تخلیه اجباری چند صد هزار نفر از ساکنان شهرهای ساحلی صادر شد. پایگاه دریایی «نورفولک» که بزرگترین تاسیسات نیروی دریایی دنیا است نیز برای در امان ماندن از بدترین آثار طوفان، خود را آماده اعزام کشتی‌ها به دریا کرد.

طوفان فلورنس

روی کوپر، فرمانداری کارولینای شمالی هم گفته این رویدادی است که سراسر ایالت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا قرار بود در روز جمعه در می سی سی پی، یک میتینگ سیاسی برگزار کند، اما این برنامه به دلیل طوفان فلورنس لغو شد. ترامپ در یک توییت نوشت این طوفان یکی از بدترین طوفان‌های منطقه آتلانتیک میانی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود و مردم از خودشان مراقبت کنند. همچنین بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای خود به شهرهایی که در مسیر طوفان قرار دارند را در روزهای پنجشنبه و جمعه لغو کرده‌اند. در ادامه، فرماندارهای ایالات ویرجینیا و مریلند نیز به مانند ایالت‌های کارولینای جنوبی و شمالی، اعلام آماده‌باش و وضعیت هشدار اعلام کردند.

طوفان فلورنس

سرعت طوفان فلورنس کاهش پیدا کرد

مرکز ملی آمریکا می‌گوید طوفان فلورنس به یک طوفان خطرناک تبدیل شده که تمام سواحل اقیانوس اطلس را در بر می‌گیرد. امواج این طوفان خطرناک، زندگی در ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی را مختل خواهد کرد و پس از آن سیل شدیدی به وقوع می‌پیوندد. در آخرین ساعات شب پنجشنبه اعلام شد که سرعت طوفان کاهش پیدا کرده، اما همچنان قدرت تخریب فلورنس بالاست. قدرت طوفان فلورنس در شب پنجشنبه به درجه دو کاهش پیدا کرد، اما آنچه که کارشناسان را بیشتر نگران می‌کرد بزرگی شعاع طوفان است. بارش‌های سیل‌آسا و امواج دریا در مناطق ساحلی مسکونی، یکی دیگر از نگرانی‌های اصلی مسئولان و ساکنان این مناطق به شمار می‌رود.

طوفان فلورنس

در ساعات گذشته، طوفان فلورنس با سرعت کمتر که چیزی حدود 10 کیلومتر بر ساعت بود به ساحل نزدیک شد و معنای این سرعت کم این است که زمان بیشتری طول می‌کشد تا چشم طوفان به خشکی برسد. در این زمان، ریزش باران شدید ادامه خواهد داشت و باعث وقوع سیلاب‌های ویرانگر می‌شود. بنابراین کم شدن سرعت این طوفان، نه تنها اتفاق مثبتی نیست، بلکه می‌تواند باعث شود خسارات و خرابی‌ها برای مدت طولانی‌تری ادامه داشته باشد.

طوفان فلورنس

سرانجام طوفان قدرتمند فلورنس به آهستگی و با سرعت حدود 20 کیلومتر بر ساعت، شهر ویلمینگتن در کارولینای شمالی را درنوردید. در منطقه ساحلی «اوتر بنک» در جنوب شرقی کارولینای شمالی، آب اقیانوس در حال بالا آمدن بوده و جاری شدن سیل باعث شسته شدن جاده‌ها شده است.

طوفان فلورنس

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده سربازان، کارشناسان و تجهیزات لازم مانند ژنراتورها به حاشیه مناطق طوفانی آورده شده و به محض عبور طوفان، ترمیم خرابی‌ها آغاز خواهد شد. بیش از صد هزار خانه در حال حاضر برق ندارند و لحظه به لحظه به تعداد آنها افزوده می‌شود. برآورد شده که ترمیم کابل‌های برق، هفته‌ها و شاید حتی ماه‌ها طول بکشد.

مقامات آمریکایی به مردم هشدار داده‌اند که این طوفان را جدی بگیرند، چرا که می‌تواند جان عده زیادی از شهروندان را بگیرد. بروک لانگ، از مقام‌های نهاد فدرال مدیریت سوانح طبیعی می‌گوید بالا آمدن آب اقیانوس در اثر طوفان می‌تواند سیل‌های فاجعه‌باری را به بار بیاورد. به گفته وی، ده‌ها سانتی‌متر آب باران، سراسر ایالات ویرجینیا و کارولینا را می‌پوشاند. ویدیوی زیر می‌تواند شما را با شدت طوفان Florence بیشتر آشنا کند:

همچنین در ادامه، ویدیویی را از میزان خسارت طوفان قدرتمند فلورنس مشاهده می‌کنید که در آن سقف یک پمپ بنزین در عرض چند ثانیه از جا کنده شده است:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. برای مردم آمریکا آرزوی سلامتی میکنم

  2. یادم رفت که اینم بگم که چه عکسهای قشنگ اما تلخی هم گرفتند

  3. تحت تاثیر قرار گرفتم

  4. بیچاره‌ها یک میلیون انسان الان آواره شدند واقعاً خیلی شرایط سخت و دردناک امیدوارم هم خدا بهشون صبر بده هم مسئولین کشورشان بهشون برسن

  5. خدایا هیچ کی آواره نکن الان خیلیا هستن اونجا که تموم زندگی شان را از دست دادند و امیدوارم که دولت شان برخلاف دولت ما حمایت خوبی ازشون بکنه

  6. آمریکایی های بدبخت آتش سوزی های کالیفرنیا کمشون بود حالا طوفان هم بهش اضافه شد