قابلیت های آی او اس 12

قابلیت های آی او اس 12 ؛ بررسی تغییرات و مهم‌ترین ویژگی‌ها

آپدیت آی او اس ۱۲ (iOS 12) سرانجام به صورت رسمی ارائه شد. به همین بهانه، در ادامه نگاهی به مهم‌ترین تغییرات و بهترین قابلیت های آی او اس 12 خواهیم داشت.

نسخه جدید سیستم عامل Apple شب گذشته در اختیار طیف گسترده‌ای از کاربران قرار گرفت. آی او اس 12 بیش از تغییر در شکل ظاهری، روی عملکرد دستگاه تمرکز داشته و مهندسان تلاش کرده‌اند با ارائه این نسخه، قدرت پردازشی گوشی ها و تبلت های قدیمی خود را افزایش دهند.

آیفون 5s و تمام مدل‌هایی که بعد از این گوشی در سال 2013 عرضه شده‌اند، می‌توانند نسخه جدید آی او اس را دریافت کنند.

بعد از بررسی نحوه دانلود و نصب iOS 12، حال می‌خواهیم برخی از بهترین قابلیت های آی او اس 12 را که باید بعد از به‌روزرسانی تجربه کنید، زیر ذره‌بین ببریم. فراموش نکنید که بکاپ گرفتن از اطلاعات هم امری حیاتی محسوب می‌شود.

مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 12

Bedtime

لیست قابلیت های آی او اس 12 را با ویژگی جدیدی به نام Bedtime آغاز می‌کنیم. پیش از این، زمان‌بندی حالت Do Not Disturb برای اعمال خودکار در یک بازه زمانی مشخص امکان‌پذیر بود. اما حالا یک ویژگی جدید با نام Bedtime به آی او اس 12 اضافه شده است که با جلوگیری از نمایش صفحه روشن، بیش از پیش به تجربه خوابی راحت کمک می‌کند.

زمانی که Scheduled را فعال می‌کنید، گزینه دیگری با عنوان Bedtime Mode ظاهر می‌شود. این حالت نه‌تنها متضمن ساکت شدن تماس‌های دریافتی است، بلکه با عبور از لاک اسکرین، اعلان‌ها را به Notifications Center منتقل خواهد کرد. به علاوه، اینجا از یک تم تاریک برای سیستم عامل استفاده می‌شود که خود نشانگر فعال شدن Bedtime Mode است.

قابلیت های آی او اس 12

هدف اصلی در حذف اعلان‌ها از لاک اسکرین، ارائه محیطی تاریک‌تر است. این کار باعث می‌شود تا در ساعات پایانی شب و زمانی که مشغول استراحت هستید، نور بالای نمایشگر ناگهان فضای اتاق را روشن نکند؛ اتفاقی که معمولا به بدخواب شدن افراد منتهی می‌شود.

این ویژگی همان‌گونه که اپل تبلیغ کرده بود، کار می‌کند و این خبر که دیگر نیازی نیست خودتان قفل دستگاه را باز کنید تا کنجکاو شوید که چه کسی ساعت 1 شب پیام داده است، می‌تواند خوشحال‌کننده باشد.

Screen Time

Screen Time یکی از مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 12 است که اپل توجه ویژه‌ای به آن داشته است. این گزینه که در بخش تنظیمات جای گرفته، شامل دو بخش کلی می‌شود:

  1. نمایش آماری کلی از میزان استفاده شما از گوشی در دسته‌بندی‌های مختلفی مثل سرگرمی، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌ها
  2. امکان قفل موقتی برخی اپلیکیشن هایی که وقت شما را می‌گیرند

مورد جالب، امکان اضافه کردن برخی اپلیکیشن ها به لیست سفید است تا در صورت نیاز به نرم افزاری خاص که قفل شده است، به آن دسترسی داشته باشید. به علاوه، تمام زیربخش تنظیمات Screen Time را هم به کمک کلمه عبور اختصاصی خود می‌توان قفل کرد. این حالت بیشتر زمانی کارآمد است که بخواهید دستگاه را برای فرزند خود مدیریت کنید.

قابلیت های آی او اس 12

بخش جدید “devices” همچنین به شما اجازه می‌دهد بر میزان استفاده از سایر دستگاه‌های آی او اسی مرتبط با Apple ID خود نظارت داشته باشید. برای چندین دستگاه یا چندین کاربر نیز اپل، Screen Time را به Family Sharing پیوند داده است.

هنگامی که بیشتر از زمان در نظر گرفته شده برای یک اپلیکیشن با آن کار می‌کنید، یک صفحه اختصاصی برای هشدار این حالت نمایش داده خواهد شد که البته امکان نادیده گرفتن و رد شدن از آن وجود دارد. تمهیدات اپل برای مانع شدن از ادامه کار با نرم افزار مورد نظر، آن‌گونه که تصور می‌کردیم سخت نیست؛ ولی تا حدی می‌تواند مانع بازدید صد و یکم شما از اینستاگرام شود.

Siri Shortcuts

یکی دیگر از بهترین قابلیت های آی او اس 12 به هوشمندتر شدن دستیار دیجیتالی اپل مربوط می‌شود. کاربران از این پس می‌توانند با اضافه کردن اقدامات سریع و کوتاه، به واسطه دستور صوتی از سیری بخواهند کاری مشخص را انجام دهد. بدین منظور می‌توان از دکمه Add to Siri در اپلیکیشن های پشتیبانی‌شده یا Siri and Search در بخش تنظیمات استفاده کرد.

قابلیت های آی او اس 12

خود آی او اس مطابق با استفاده شما از اپلیکیشن ها، برخی میان‌برها را برای ایجاد کردن پیشنهاد می‌کند. با این حال، تعداد دستورهای پیش‌فرض محدود هستند.

Notification control

این بخش اهمیت بسیاری دارد چرا که مواجهه با اعلان‌های iOS هیچ‌گاه لذت‌بخش نبوده است. پیش‌تر اعلان‌ها با یکدیگر ترکیب شده و محیطی سردرگم‌کننده را پیش روی کاربران قرار می‌دادند. اما حالا نوتیفیکیشن‌های هر نرم افزار، به صورت گروهی نمایش داده شده و بسیار راحت‌تر از قبل می‌توان اطلاعات مورد نظر را مشاهده کرد. علاوه بر این، حالا می‌توان تمام اعلان‌ها را به گونه‌ای حذف کرد که به‌نظر فقط یک اعلان وجود داشته است. این مدیریت بهتر قطعا کاربران را راضی خواهد کرد.

قابلیت های آی او اس 12

یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت های آی او اس 12 ، امکان ساکت کردن مستقیم برخی اپلیکیشن ها از طریق لاک اسکرین است. در واقع، شما هربار نیازی به مراجعه به تنظیمات و اعمال این تغییرات نخواهید داشت.

زمانی که یک اعلان در لاک اسکرین نمایش داده می‌شود، با نگه داشتن انگشت روی آن و لمس آیکون جدید سه‌نقطه، پنجره‌ای جدید پیش روی کاربران قرار می‌گیرد که در آن می‌توان یکی از گزینه‌های Deliver Quietly یا Turn Off را انتخاب کرد.

Measure

در شرایطی که قصد دارید ابعاد وسیله‌ای خاص را مشخص کنید، اما ابزار مورد نیاز آن در دست نیست، Measure می‌تواند در خدمت شما باشد. Measure در واقع نام نرم افزار اختصاصی اپل برای اندازه‌گیری است که از فناوری واقعیت افزوده قدرت می‌گیرد.

این نرم افزار برای مشخص کردن ابعاد اجسام مورد نظر، از منظره‌یاب گوشی استفاده می‌کند. بعد از اجرای اپلیکیشن کافی‌ست برای چند ثانیه، گوشی خود را حرکت دهید تا به صورت خودکار، اشیای موجود در فضای سه‌بعدی شناسایی شوند.

قابلیت های آی او اس 12

مطابق با تصویر ضمیمه‌شده، برای اندازه‌گیری باید از دکمه سفید و بزرگ + استفاده کرد تا اندازه‌گیری فاصله دو نقطه امکان‌پذیر باشد. خوشبختانه امکان اضافه کردن چند نقطه به صورت هم‌زمان نیز وجود دارد.

Measure یکی از اپلیکیشن های کاربردی و دوست‌داشتنی است که توانایی‌های فناوری واقعیت افزوده را به تصویر می‌کشد، ولی هنوز در مرحله‌ای نیست که بتوان آن را جایگزین خط‌کش یا سایر ابزار فیزیکی کرد. کار کردن با این نرم افزار در مقایسه با اپلیکیشن مبتنی بر واقعیت افزوده گوگل برای اندازه‌گیری اجسام (که آن هم با نام Measure شناخته می‌شود)، کمی سخت‌تر است، اما سرعت بالاتری در شناسایی المان‌ها دارد.

قابلیت های آی او اس 12

در کنار بررسی قابلیت های آی او اس 12 ، در ادامه هم لیستی از مهم‌ترین تغییرات نسخه جدید را آماده کرده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید:

  • 70 درصد اجرای سریع‌تر اپلیکیشن دوربین
  • نمایش 50 درصد سریع‌تر کیبورد
  • جستجوی آسان‌تر در میان عکس‌ها به لطف پیشنهادهای هوشمند و پشتیبانی از کلیدواژه‌ها
  • جستجوی عکس‌ها بر اساس مکان، نام تجاری یا رویدادی که هنگام عکاسی در آنجا بوده‌اید
  • پشتیبانی از فرمت RAW برای ویرایش تصاویر
  • بهبود حالت پرتره با اضافه شدن افکت‌هایی مثل Stage Light و Stage Light Mono
  • برجسته شدن کدهای QR در فریم دوربین به منظور اسکن آسان‌تر
  • اضافه شدن چند کاراکتر جدید به انیموجی
  • امکان ضبط انیموجی تا حداکثر 30 ثانیه
  • کنترل مستقیم نوتیفیکشن‌ها در لاک اسکرین به واسطه قابلیت جدید Instant Tuning
  • پشتیبانی سیری از زبان‌های بیشتر برای ترجمه متون
  • کنترل چراغ قوه با دستیار سیری
  • نمایش کمتر تبلیغات در مرورگر سافاری
  • پیشنهاد نام کاربری و کلمات عبور منحصر به فرد و قوی هنگام ایجاد حساب کاربری یا تغییر یک رمز خاص در مرورگر سافاری
  • طراحی کاملا جدید Apple Books به منظور انتقال تجربه بهتر از مطالعه کتاب‌ها و استفاده از کتاب‌های صوتی
  • کارآمدتر شدن Reading Now برای ادامه مطالعه و پیشنهاد کتاب بعدی متناسب با چیزی که مشغول مطالعه آن هستید
  • چارت‌های جدید در Apple Musics که 100 آهنگ برتر هر کشور را به صورت روزانه نشان می‌دهد
  • بازطراحی Apple News به منظور پیدا کردن آسان‌تر اخبار و موضوعات مختلف
  • بازطراحی کامل Stocks برای مشاهده آسان‌تر آخرین خبرها
  • باطراحی Voice Memos با امکان استفاده راحت‌تر
  • پشتیبانی CarPlay از اپلیکیشن های ناوبری شخص ثالث
  • اضافه شدن شاخص کیفیت هوا به Weather در مناطق پشتیبانی‌شده
  • لمس سریع بخش پایینی صفحه و کشیدن انگشت به سمت بالا برای منتقل شدن به صفحه هوم در آیپد
  • لمس گوشه سمت راست و کشیدن انگشت به سمت پایین برای دسترسی به کنترل سنتر در آیپد
  • نمایش اطلاعات مربوط به میزان استفاده اپلیکیشن ها از باتری در بازه‌های 24 ساعته و 10 روزه
  • روی دستگاه‌هایی که فاقد 3D Touch است، keyboard Space bar را لمس کرده و نگه دارید تا کیبورد شما به ترک پد تبدیل شوند
  • به‌روزرسانی‌های نرم افزاری خودکار به آپدیت‌های iOS اجازه می‌دهد که در طول شب، به صورت خودکار نصب شوند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. بعضی ها همچین به آیفون تعصب دارن که به باباشون ندارن. نکنی پسر استیو جابزی سجاد؟!

  2. این چ مسخره س دکمه بک نداره

  3. این قابلیت اسکرین تایم واقعاً چه جالب ای کاش اندروید هم می داشت

  4. تغییرات نسبتا خوبیه چون خود آی او اس یازده یک سیستم عامل بسیار کامل بود حالا ۱۲ مقداری از اون بهتره به نظر من اپل تلاش کرده