قیمت لوازم خانگی

مجوز آزادسازی قیمت لوازم خانگی توسط وزارت صنعت صادر شد

وزارت صنعت و معدن و تجارت، مجوز آزادسازی قیمت لوازم خانگی را صادر کرد. طبق بخشنامه‌ی جدید، تعیین قیمت کالا بر عهده تولیدکنندگان و با نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود.

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور بخشنامه‌ای به انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام کرد از این پس تصمیم‌گیری بر تعیین قیمت کالا و خدمات بر عهده تولیدکنندگان و البته با نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود. در هفته‌های اخیر بارها اخبار مختلف در مورد آزادسازی قیمت لوازم خانگی در بازار ایران شنیده شد. انصاری، دبیر انجمن صنعت لوازم خانگی گفته بود در صورت آزاد شدن قیمت لوازم خانگی ، التهابات بازار کاهش پیدا کرده و دست دلالان از بازار کوتاه می‌شود.

انصاری در مورد وضعیت بازار اظهار کرده بود برخی از فروشندگان کالاها را گران‌تر از قیمت کارخانه به مردم می‌فروشند که این موضوع باعث بروز مشکلاتی شده است؛ به گونه‌ای که تولیدکنندگان افزایش قیمت را اعمال کرده و فروشنده نیز به سلیقه خود قیمتی را برای کالا تعیین کرده و فاکتورهای مختلفی را صادر می‌کند. به گفته انصاری، از دو ماه پیش، نامه‌نگاری‌هایی با وزیر صنعت و معدن و تجارت و همچنین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام شده تا موضوع قیمت‌گذاری لوازم خانگی در بازار ایران سامان‌دهی پیدا کند.

سازمان حمایت بر قیمت لوازم خانگی نظارت می‌کند

پس از نامه‌نگاری‌های مختلف و التهابات فراوان بازار لوازم خانگی، سرانجام قیمت لوازم خانگی با مجوز وزارت صنعت آزاد شد. در بخشنامه‌ی جدید تاکید شده که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنان بر قیمت‌های اعلامی از سوی واحدهای تولیدی نظارت خواهد داشت تا فضا برای اعلام قیمت‌های غیر منطقی فراهم نشود.

عباس هاشمی، مدیر کل صنایع فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به نامه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران مبنی بر درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی متناسب با تغییرات قیمت مواد اولیه، بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که در آن ذکر شده تصمیم‌گیری بر تعیین قیمت کالا و خدمات بر عهده تولیدکنندگان بوده و اعلام آن در سامانه 124 و با نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*