هاورویل

با هاورویل نسل جدید هاوربورد آشنا شوید

هاورویل به دست مخترع هاوربورد ساخته شده و وسیله‌ای خود متعادل برای جابه‌جایی تحت سرعتی قابل قبول محسوب می‌شود. نکته جذاب درباره هاورویل جدا بودن پایه‌ها است که قدرت مانور بیشتری به کاربر می‌دهد.

تاریخچه پشت اختراع هاوربورد بسیار گنگ است، به طوری که از زمان روی بورس آمدن‌ها، چندین شرکت از یکدیگر شکایت کرده و خود را نخستین سازنده هاوربورد عنوان کرده‌اند. شرکتی که بتواند به صورت رسمی نامش را به عنوان نخستین مخترع هاوربورد ثبت کند، قادر خواهد بود از دیگر شرکت‌های سازنده این گجت‌ها، درخواست غرامت کند.

افزایش تولیدکننده‌های هاوربورد در پی افزایش طرفداران آن‌ها سبب وارد شدن نسخه‌های بی‌کیفیت و تقلبی به بازار شد که خرابی‌های زیادی را از جمله آتش گرفتن حین استفاده بر روی دست کاربران گذاشتند! با وجود شرکت‌های مدعی، یک کارآفرین چینی اهل آمریکا با نام شین چین (Shane Chen)، مدارک بیشتری برای اثبات حقانیت خود در اختیار دارد. وی نخستین فردی بود که برای شرکت تحت اختیارش یعنی Inventist، یک پتنت مربوط به وسیله‌ای خود متعادل و مجهز به دو چرخ به ثبت رساند. او زیاد در پی رسیدگی به حق و حقوق خود نبوده و بیشتر کاربران را هدف قرار داده است، به همین دلیل با اختراع هاورویل یعنی جاشین هاوربورد، هدیه‌ای جدید به کاربران اهدا کرد.

هاورویل چیست و چه تفاوتی دارد؟

هاورویل

هاورویل شبیه به یک جفت اسکیت الکتریکی کار کرده و هر یک از دو پا، بر روی یک پایه دارای چرخ خود متعادل قرار می‌گیرد. در هاورویل از همان موتورهای الکتریکی شرکت Inventist در طراحی Hovertrax استفاده شده است. البته سازنده هنوز در انتظار تایید شدن پتنت محصول بوده و قرار نیست تا قبل از انتهای سال جاری، چنین محصولی را در خیابان‌ها زیر پای افراد مشاهده کنیم.

حداکثر سرعت هاورویل 12 کیلومتر بر ساعت بوده و با یک مرتبه شارژ، حدود 12 کیلومتر مسافت را طی می‌کند. این محصول را می‌توان شبیه به اسکیت الکتریکی Drift W1 شرکت Segway دانست که با قیمت 399 دلار به فروش رسیده و در نمایشگر IFA 2018 شاهد رونمایی آن بودیم. حتی یک شرکت چینی با نام InMotion نیز وسیله مشابه با نام Hovershoes X1 طراحی کرده است.

دو شرکت Inventist و Segway درگیری‌های حقوقی زیادی با یکدیگر دارند و معرفی هاورویل، مطمئنا باز هم به افزایش این درگیری‌ها دامن خواهد زد. به عنوان نمونه، Segway در سال 2015 با ادعای زیر پا گذاشته شدن چندین حق اختراع آن، از رقیبش شکایت کرد. بعید نیست این تنفر به دلیل خراب شدن بازار هاوربورد و دیگر وسایل این چنینی به دست Inventist باشد. این شرکت مدتی پیش، حق ساخت و فروش هاوربورد در ایالات متحده آمریکا را با ریزر تقسیم و در همکاری با آن، بازار دیگر شرکت‌های سازنده این وسایل همچون Swagway و IO Hawk را کساد کرد.

این شرکت‌ها در حالی هنوز در پی اثبات حقانیت خود پیرامون اختراع نخستین هاوربورد هستند که دوران این وسیله به سر آمده است. هاوربورد ما را به یاد فیجت اسپینر می‌اندازد که طی مدت زمانی کوتاه، شدیدا محبوب شد و با همین سرعت بالا از یاد رفت.