اسکوتر الکتریکی Inboard

اسکوتر الکتریکی گلایدر شرکت Inboard نخستین نمونه دارای باتری قابل تعویض است

جدیدترین اسکوتر الکتریکی Inboard با قابلیت تا شدن و حمل و نقل ساده معرفی شد. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های اسکوتر الکتریکی گلایدر (Glider) اینبورد، داشتن پک باتری قابل تعویض است. در ادامه بیشتر با قابلیت‌ها و قیمت این اسکوتر برقی آشنا می‌شویم.

شرکت Inboard طی مدت زمانی اخیر بسیار موفق عمل کرد و توانست نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. این شرکت با کسب 8 میلیون دلار سرمایه موفق به کنار زدن Shark Tank شد و لقب تسلای سازنده‌های اسکوترهای برقی را از آن خود کرد. اسکوتر الکتریکی Inboard با نام گلایدر شناخته شده و از آن به عنوان نخستین اسکوتر برقی دارای باتری قابل تعویض یاد می‌کنند.

قیمت اسکوتر الکتریکی گلایدر

شرکت Inboard به وسیله ساخت اسکوتر الکتریکی گلایدر قصد دارد در بازار اسکوترهای برقی، شرکت‌های بزرگی همچون اوبر، برد و لایم را کنار بزند و نخستین محصول آن، نویدبخش دستیابی به این چشم‌انداز در آینده‌ای نزدیک است. پیش فروش اسکوتر الکتریکی گلایدر با قیمت 1299 دلار از یک الی دو ماه دیگر آغاز شده و محصول در دومین ماه سال آینده میلادی (بهمن – اسفند) به دست مشتریان خواهد رسید.

اسکوتر الکتریکی گلایدر

شرکت سازنده امیدوار است علاوه بر مشتریان عادی به منظور استفاده از اسکوتر الکتریکی گلایدر با کاربردهای عمومی، شرکت‌های تجاری و دانشگاه‌ها نیز تبدیل به مشتریان آن شوند.

اسکوتر الکتریکی گلایدر

همانند اسکیت بورد برقی همین شرکت، هر پک باتری اسکوتر الکتریکی گلایدر را نیز می‌توان بعد از تمام شارژ تعویض کرد. پیشتر چنین قابلیتی را در اسکوتر – موتور الکتریکی شرکت تایوانی Gogoro دیده بودیم، اما گلایدر، یک اسکوتر خالص است.

با یک باتری پر از شارژ، می‌توان با اسکوتر برقی Inboard برای حدود 20 کیلومتر حرکت کرد. بعد از طی 20 کیلومتر و اجبار برای متوقف کردن وسیله، می‌توان بسته به تعداد پک‌های باتری همراه، باز هم به مسیر ادامه داد! متاسفانه هنوز قیمت خرید باتری‌های جداگانه اعلام نشده است. توان موتور آن 750 وات بوده و برای یک اسکوتر عالی محسوب می‌شود.

نکته مهم اینجاست که طبق تصویر، باتری‌های اسکوتر الکتریکی گلایدر بسیار کوچک هستند، به همین دلیل فرد می‌تواند تعداد زیادی از آن‌ها را درون کوله‌اش همیشه همراه داشته باشد. به این ترتیب، دیگر این اسکوتر برقی همانند دیگر وسایل مشابه، به خاطر داشتن ظرفیت باتری کم، صرفا وسیله‌ای برای تفریح نبوده و حکم وسیله‌ای برای حمل و نقل درون شهری را خواهد داشت.