حسگر اثر انگشت روی نمایشگر

گلکسی پی 30 سامسونگ فاقد حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای خواهد بود

چند صباحی است که گوشی های خانواده گلکسی پی 30 سامسونگ (Samsung Galaxy P30)، سرخط خبرها را به خود اختصاص داده‌اند. پس از اینکه ظرفیت حافظه، رنگ‌های قابل عرضه و وجود نمایشگر LCD در گلکسی پی ۳۰ آشکار شد، حالا اطلاعاتی درباره  قابلیت‌های امنیتی و مقدار رم آن نیز به دست آمده است.

وجود نمایشگر ال سی دی در گوشی های سامسونگ، ویژگی مرسومی نیست؛ چرا که کمپانی کره‌ای همواره به استفاده از پنل‌های آمولد علاقه نشان داده است. اما از قرار معلوم، سری P گلکسی در این مورد سنت‌شکنی خواهد کرد. دیگر ویژگی خاصی که به گلکسی پی 30 سامسونگ نسبت داده بودند، برخورداری آن از حسگر اثر انگشت روی نمایشگر بود؛ ولی اطلاعات تازه‌ای که در این زمینه به دست آمده، منکر چنین شایعاتی است.

همچنین پس از افشای ظرفیت 64 و 128 گیگابایتی حافظه داخلی دستگاه، اکنون مشخص شده است که حافظه رم این گوشی با شماره مدل SM-G6200 دارای ظرفیت 6 گیگابایتی خواهد بود. البته هنوز اطلاعاتی از مدل چیپست گلکسی پی 30 در دست نیست؛ اما با توجه به احتمال محدود بودن عرضه‌ی این محصول در بازارهای شرق آسیا و پرطرفدار بودن چیپست‌های کوالکام در آن منطقه، دور از ذهن نیست که یکی از مدل‌های اسنپدراگون، قلب تپنده‌ی گلکسی پی 30 سامسونگ باشد.

از حیث مشخصات نرم افزای نیز، بهره‌مندی دستگاه از سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو و آخرین نسخه رابط کاربری Samsung Experience محتمل به نظر می‌رسد.

گلکسی پی 30 سامسونگ

بر اساس گمانه‌زنی‌های موجود، گلکسی پی 30 و گلکسی پی 30 پلاس که اولین گوشی های هوشمند سری P سامسونگ هستند، در ماه آینده میلادی رونمایی خواهند شد. گفته می‌شود سامسونگ این خط تولید را برای ارائه محصولاتی با سخت افزار قدرتمند و در عین حال، پایین نگه داشتن قیمت راه‌اندازی کرده است.