رنگی کردن تصاویر تاریخی

رنگی کردن تصاویر تاریخی، سرگذشت غم‌انگیز دختر 14 ساله لهستانی را آشکار کرد

رنگی کردن تصاویر تاریخی می‌تواند برقراری ارتباط را آسان کند. Czeslawa Kwoka، دختر 14 ساله لهستانی گرفتار در اردوگاه آشویتس نازی‌ها بوده که رنگی کردن تصاویر تاریخی آن، گویای فاجعه بزرگی‌ست که اتفاق افتاده است.

هنرمند دیجیتال، مارینا آمارال (Marina Amaral) مدت سه سال است که در حال رنگی کردن تصاویر تاریخی است. او اخیرا کارهای خود را با رنگی کردن تصاویر تاریخی از یک زندانی 14 ساله لهستانی در اردوگاه آشویتس (Auschwitz)، بروزرسانی کرده است. او به عکس‌های سیاه و سفید، زندگی می‌بخشد. مارینا آمارال سعی کرد تا به صورت بصری، بر گذشته غم انگیز Czeslawa Kwoka تاکید کند.

درک بهتر تاریخ با رنگی کردن تصاویر تاریخی

مارینا آمارال در مصاحبه با مجله پاندا گفت:

خیره شدن به چهره او برای چندین دقیقه، هنگامی که می‌دانید چه اتفاقی برای او افتاده، واقعا سخت است. من خواستم به چسواو (Czeslawa) فرصت بدهم تا بتواند سرگذشت خود را بیان کند؛ سرگذشتی که مشابه سایر قربانیان اردوگاه آشویتس است.

همچنین افزود:

هنگامی که تصاویر تاریخی، رنگی هستند، ارتباط برقرار کردن با این افراد بسیار آسان است. ما می‌توانیم کبودی، بریده شدن لب یا خون روی صورت را با رنگی کردن تصاویر تاریخی متوجه شویم. هولوکاست با کشتار جمعی آغاز نشد، بلکه با شعارهای نفرت‌انگیز آغاز شد.

در اصل، تصاویر به وسیله ویلهلم بریس (Wilhelm Brasse) گرفته شده است؛ او را به عنوان عکاس معروف اردوگاه آشویتس می‌شناسند، کسی که جنگ جهانی دوم را در آنجا زندانی بوده است.

ویلهلم بریس در مصاحبه‌ای گفته است:

من تصاویری کاملا واضح از این دختر خاص زندانی، به دلیل جوان بودن و رفتار دخترانه به خاطر دارم. هنگامی که او به اردوگاه رسید، نمی‌توانست متوجه حرف‌هایی شود که به او گفته می‌شد. کاپو (سرپرست زندانیان)، چماق برداشته و ضربه‌ای را به صورت او وارد کرد. این زن آلمانی خشم خود را بر روی دختر خالی کرد. دختر زیبا و بی‌گناه گریه می‌کرد اما نمی‌توانست کاری انجام دهد. او پیش از آنکه عکسی توسط عکاس گرفته شود، اشک‌ها و لب‌های خونی خود را پاک کرد. اگر بخواهم حقیقت را بگویم، مثل این بود که در حال زدن من بودند، اما نمی‌توانستم دخالت کنم، چون می‌توانست برای من مرگبار باشد.

چسواو یکی از 230 هزار کودک و نوجوانی بود که در میان 1 میلیون 230 هزار نفر از افراد تبعید شده به اردوگاه آشویتس، حضور داشت. او در 13 دسامبر سال 1942 میلادی از شهر زاموسک، واقع در لهستان، به آشویتس انتقال داده شد. در 12 مارس سال 1943 میلادی، چسواو در سن 14 سالگی جان باخت. از چگونگی مرگ او چیزی ثبت نشده است.

در ادامه با مشاهده برخی از تصاویر تاریخی که رنگی شده‌اند، همراه گجت نیوز باشید.

هنگامی که Czesława Kwoka به اردوگاه آشویتس فرستاده شد تنها 14 سال داشت، اردوگاه مرگبار نازی‌ها

Czesława Kwoka در اردوگاه آشویتس

هنرمند دیجیتال، مارینا آمارال تصمیم گرفت تا به این لحظه دلخراش، رنگ زندگی ببخشد.

Czesława Kwoka در اردوگاه آشویتس

عکس‌های اصلی توسط یکی دیگر از زندانیان اردوگاه گرفته می‌شد که بخشی از پروژه مستندسازی افرادی بوده که به اردوگاه مرگ، انتقال داده می‌شدند

Czesława Kwoka در اردوگاه آشویتس

چسواو تنها چند دقیقه بعد از ضرب و شتم توسط یکی از نگهبانان زن، جلوی دوربین نشست

Czesława Kwoka در اردوگاه آشویتس

«او گریه می‌کرد، اما نمی‌توانست کاری انجام دهد. او پیش از آنکه عکسی توسط عکاس گرفته شود، اشک‌هایش را خشک و لب‌های خونی خود را پاک کرد.»

Czesława Kwoka در اردوگاه آشویتس

خون تازه روی صورت Czesława Kwoka، آخرین عکس گرفته شده از او بیانگر جنایت‌هایی است که در آنجا اتفاق افتاده است.

Czesława Kwoka در اردوگاه آشویتس

تصاویر تاریخی زیادی توسط مارینا آمارال رنگی شده‌اند، همانند سوزاندن مونک

سوزاندن مونک

قربانیان بمب افکنی‌های آمریکا

قربانیان بمب افکنی‌های آمریکا

پسر بچه یتیم انگلیسی در لندن، سال 1945 میلادی

پسر بچه یتیم انگلیسی

یک کودک فرانسوی، خود را به سربازان هند معرفی می‌کند

کودک فرانسوی در کنار سربازان هند

آبراهام لینکلن

آبراهام لینکلن

خلبان هواپیما

خلبان هواپیما

Broad Street، نیویورک

خیابان Broad Street در نیویورک

الویس پریسلی (Elvis Presley)، پریسیلا پریسلی (Priscilla Presley) و لیسا مری (Lisa Marie)

الویس پریسلی، پریسیلا پریسلی و لیسا مری

سه پسر بچه فرانسوی به یک تانک پانزر نابود شده آلمانی نگاه می‌کنند

تانک پانزر نابود شده آلمان

جان و ژاکلین کندی

جان و ژاکلین کندی

زندانیان در اردوگاه ووبلین

زندانیان اردوگاه ووبلین

مادر مهاجر

مادر مهاجر

امدادگران تیپ ویژه مهندسی پنجم و ششم ایالات متحده

امدادگران تیپ ویژه مهندسی ایالات متحده

گرگوری راسپوتین (Grigori Rasputin)

گرگوری راسپوتین

پناهندگان لهستان

پناهندگان لهستان

نوشیدنی دکتر پپر (Dr. Pepper)

نوشیدنی Dr. Pepper

وینستون چرچیل (Winston Churchill)

وینستون چرچیل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. دمه هیتلر گرم روحشم شاد خوب کرد اگر اون زمان من بودم میرفتم سربازش میشدم حوبه هیتلر طرفدار ایران و اریایی بود میگفت من اریاییم همین توله سگا که دلتون به هالشون میسوزه الان به ما میکن تروریست هیون آدم کش همین اسرایلی ها و امریکایی و بقیه مارو تحریم میکنن که مریزای بد بخت سرطانی دارن میمیرن اونم 3 هزار تا 3 هزار تا بعد فرانسه و بقیه به ما دارو ضد سرتانی نمیدن واقعا برای این افکارتون متاسفم ملت یه بار برید بیمارستان کودکان سزطانی تا دیگه دلتون واسه اونا نمیسوزه چی میدونید شما ها

  2. در حاشیه یک تصویر نوشته اید
    قربانیان بمب افکنی‌های آمریکا
    توجه داشته باشید که ما در زبان فارسی کلمه بمب افکنی نداریم گویا نویسنده مطلب تصور کرده کاری که هواپیمای بمب افکن انجام میدهد بمب افکنی است اما لازم است بدانند که کار هواپیمای بمب افکن بمباران نام دارد نه بمب افکنی

  3. خیلی دردناک بود
    آخه بچه ها چ گناهی وگدارن؟؟؟؟؟

  4. آدمهای کله شق هیچوقت دروغ نمیگن!درکتاب(نبرد من)نوشته هیتلرهنگامیکه کودک یانوجوان بودمادر هیتلرمریض وبیپول بوده هیتلرازیک بیمارستان که رئیس آن یک یهودی بود تقاضای دارومیکنه که از دادن داروممانعت میشود هیتلربعدازالتماس کردن برای نجات مادرش بعد ازشکستن جعبه دارو و دزدیدن دارو کتک میخورد وبه زندان می افتدومادر هیتلرمیمیرد،هیتلردرزندان ازخودش می پرسیده که مگرتعهدپزشکان نجات جان بیماران نیست؟ ودر اینجاباعث کینه و انتقام هیتلراز یهودیان درآینده شد،که به نظرم جنایت را باجنایت جواب دادن بد و اشتباه هست ولی عمق این کینه ونفرت هم تابع برخوردهایی که هیتلر آن رادیده بود، هست

  5. ماهر چی می کشیم از دست این بچه بسیجیای اهل دل هر چه دل تنگت میخواهد بگو برادر خیلی از عمرتون نمونده باز هیتلر رو میخواست تا شما رو درست کنه به امید اون روز

  6. (WAG the DOG -1997) یا (سگ را بجنبان) محصول سال
    ۹۷ میلادی یا ۷۶ شمسی رو ببینید، کمی هم از مغزتون استفاده کنید. تشابه وقایع انکار ناپذیره.

  7. کشورماهم عکسهای قدیمی کم نداره مثل عکسهای آنتوان سوریوگین از ایران که در اثربی توجهی این عکس های سیاه وسفیدتاریخی دچارآسیب شده اندوباید دریک مرکز حرفه ای باز سازی وچند نسخه از کپی های عکسهای تاریخی هم برای ارائه درگالری ها و موزه ها رنگی شود منتها این سؤال پیش میادکه کی این کار روبکنه یاکه ارزش قائل باشه؟

  8. کشورماهم عکسهای قدیمی کم نداره مثل عکسهای آنتوان سوریوگین از ایران که در اثربی توجهی این عکس های سیاه وسفیدتاریخی دچارآسیب شده اندوباید دریک مرکز حرفه ای باز سازی ورنگی شود منتها این سؤال پیش میادکه کی این کار روبکنه یاکه ارزش قائل باشه؟

  9. چجوری دلش می اومده این بچه هارو بکشن

    • هیتلر از این جنایت ها زیاد کرده
      فقط نمیدونم چرا ایرانی ها به این قاتل روانی اینقدر علاقه دارن

      • ظاهرا دولتهای پیروز بشدت تلاش در تغییر شرایط جنگ جهانی دوم دارن متاسفانه در مورد هیتلر دروغهای زیادی گفته شده و یادمون باشه کشور انگلستان شروع کننده جنگ بود نه آلمان هیتلر فقط قصد داشت که کشور پروس(آلمان قدیم) رو دوباره احیا کنه فرض کن ما بخوایم آذربایجان دوباره به ما ملحق بشه.

  10. هیتلر یه اشغال عوضی بود که این همه ادمو کشت

  11. بازم غرب برای منحرف کردن مغز جوانان ایران انقلابی نقشه چیده . غرب خونخوار هنوز به چنین تکنولوژی نرسیده