گلکسی اس 10

گلکسی اس 10 سامسونگ از هوش مصنوعی پیشرفته برخوردار خواهد بود

احتمال تجهیز گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) به واحد پردازش عصبی قوت گرفت. سامسونگ با استفاده از NPU اختصاصی، نقش هوش مصنوعی را در پرچمدار آینده خود پررنگ خواهد کرد.

طی یک سال گذشته، سازندگان تلفن های همراه و تولیدکنندگان تراشه‌های نیمه‌هادی، شدیدا روی توسعه فناوری هوش مصنوعی و پیاده‌سازی آن بر روی اسمارت فون ها تمرکز کرده‌اند. کایرین 980 یکی از جدیدترین تراشه‌هایی است که مدیران با استفاده از واحد پردازش عصبی دوگانه در آن، امیدوارند قابلیت‌های هوش مصنوعی این چیپ 7 نانومتری بهبود پیدا کند. تا به امروز، سامسونگ چنین رویه‌ای را در استفاده از هوش مصنوعی در پیش نگرفته است؛ موضوعی که احتمالا با عرضه گلکسی S10 تغییر خواهد کرد.

گلکسی اس 10

مطابق با اطاعات موجود در پروفایل لینکداین یکی از کارمندان سابق سامسونگ، این کمپانی کره‌ای کار توسعه نسل دوم از طراحی NPU خود را از دسامبر سال گذشته آغاز کرده است. آن‌گونه که به نظر می‌رسد، این کارمند در میانه راه توسعه تراشه از گروه جدا شده است؛ به همین جهت، اطلاعات چندانی در این مورد در دست نیست. هرچند، با توجه به اینکه کار توسعه از تقریبا یک سال پیش آغاز شده است، طراحی جدید احتمالا تا زمان معرفی گلکسی اس 10 آماده خواهد شد.

توسعه نسل دوم از واحد پردازش عصبی نشان می‌دهد سامسونگ از نتیجه عملکرد نسل اول NPU خود راضی نبوده است. در این صورت، هیچ تضمینی وجود ندارد که این سناریو برای نسل جدید تکرار نشود. هرچند، این‌بار سازندگان برای استفاده از این فناوری تحت فشار بوده و بعید است باز هم از آن استفاده نکنند. اگر واقعا گلکسی S10 با واحد پردازش عصبی اختصاصی همراه شود، آن‌گاه می‌توان گفت از آن در تراشه اگزینوس 9820 استفاده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این هوش مصنوعی اخر همه مارو ب…. میده

  2. هوش مصنوعیش و توی دوربینش قوی کنه بهتره