گوگل پیکسل 3 ایکس ال

گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال معرفی شدند

دو گوشی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس (Google Pixel 3 & Pixel 3 XL) سرانجام معرفی شدند. در ادامه با مشخصات فنی، امکانات و قیمت گوشی های سری پیکسل ۳ گوگل آشنا می‌شویم.

انتظارها به پایان رسید و سرانجام، گوشی های جدید گوگل با سخت افزاری قوی و امکانات فراوان از راه رسیدند. گوگل همانند شرکت اپل، هر سال فقط یک پرچمدار در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما هنوز به اندازه اهالی کوپرتینو مخاطب ندارد. با این حال، پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در زمره بهترین تلفن های هوشمند سال قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین تفاوت گوشی های 2018 گوگل، طراحی بخش جلویی و استفاده از ناچ در نسخه بزرگتر است. علاوه بر این، امسال گوگل تلاش کرده است تا با تغییراتی در سیستم دوربین، محصولات جدید خود را از گوشی های قبلی متمایز کرده و به پادشاه عکاسی در دنیای اسمارت فون ها تبدیل شود. برای آشنایی بیشتر، همراه گجت نیوز باشید.

طراحی و صفحه نمایش

در شرایطی که سازندگان کوچک و بزرگ در تلاش هستند تا محصولات جدید خود را با نمایشگرهای کم‌حاشیه روانه بازار کنند، هم‌چنان حاشیه‌های ضخیم را در اطراف نمایشگر گوشی های گوگل می‌توان مشاهده کرد. اگرچه حالا حاشیه‌های دو بخش کناری کمتر از قبل شده است، اما به واسطه استفاده از اسپیکرهای استریو در بخش‌های بالایی و پایینی، هم‌چنان ضخامت حاشیه در این قسمت‌ها بالاست. دوربین سلفی دوگانه و اسپیکرهای استریو را در بخش جلویی هر دو گوشی می‌توان پیدا کرد، اما در نسخه کوچکتر، خبری از ناچ نیست. البته، شاید اندازه ناچ در این گوشی کمی آزاردهنده باشد زیرا این روزها برخی از محصولات با ناچ قطره آب به دست کاربران می‌رسند تا فضای صفحه، بیش از پیش افزایش یابد.

در بخش پشتی، شباهت‌ها بیشتر از گذشته شده و باز هم می‌توان دوربین تکی و البته توانمند گوگل را پیدا کرد. همچنین بر خلاف آیفون 10 اس، دستگاه فاقد سیستم اسکن چهره سه‌بعدی بوده و اسکنر اثر انگشت، در بخش پشتی تعبیه شده است. فعلا در مورد عملکرد دوربین نمی‌توان اظهار نظر کرد، اما گوشی های سری پیکسل همواره به قوی‌ترین دوربین‌ها در میان گوشی های هوشمند مجهز می‌شوند.

گوگل پیکسل 3 ایکس ال

گوگل پیکسل 3 میزبان صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح 1080×2160 و نسبت 18:9 است، در حالی که پیکسل 3 ایکس ال با نمایشگری 6.3 اینچی با وضوح 1440×2960 به فروش خواهد رسید. نمایشگر هر دو گوشی، صد درصد فضای رنگ DCI-P3 را پوشش می‌دهند و پوشش محافظ گوریلا گلس 5 هم آنها را در برابر عناصر بیرونی محافظت می‌کند. بر خلاف سال گذشته، این‌بار از استاندارد IP68 (به جای IP67) استفاده شده تا دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد. متاسفانه، باز هم خبری از جک 3.5 میلی‌متری صدا در این گوشی نخواهد بود. در نهایت، کاربران می‌توانند دستگاه را در سه رنگ سفید (Clearly White)، مشکی (Just Black) و صورتی (Not Pink) خریداری کنند.

مشخصات فنی و امکانات

گوگل پیکسل 3 ایکس ال

بسیاری از مشخصات سخت افزاری موبایل های جدید گوگل مشابه یکدیگر بوده و هر دو از تراشه 10 نانومتری اسنپدراگون 845 قدرت می‌گیرند. به علاوه، کاربران می‌توانند این اسمارت فون ها را با 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. متاسفانه باز هم خبری از پشتیبانی از کارت حافظه در گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نیست.

همانند ابعاد دستگاه و اندازه نمایشگر، ظرفیت باری نیز متفاوت بوده و دو باتری 2915 و 3430 میلی‌آمپر ساعتی، به ترتیب نیروی مورد نیاز Pixel 3 و Pixel 3 XL را تامین خواهند کرد؛ این در حالی‌ست که سال گذشته، پیکسل 2 ایکس ال از یک باتری 3520 میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گرفت. به هر صورت، به لطف یو اس بی نوع C نیز می‌توان از فناوری شارژ سریع بهره برد. برای نخستین بار نیز فناوری شارژ بی سیم (10 وات) به گوشی های گوگل اضافه شده است.

گوگل پیکسل 3 ایکس ال

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به صورت پیش‌فرض به اندروید 9 پای مجهز شده‌اند. این یعنی ضمن بهره‌گیری از جدیدترین امکانات سیستم عامل گوگل، کاربران می‌توانند از قابلیت‌های جذابی مثل سیستم ناوبری جدید استفاده کنند. در حقیقت، در این گوشی خبری از دکمه‌های همیشگی اندروید نبوده و در عوض، از یک دکمه مجازی مبتنی بر ژست در آن استفاده شده است. پیش‌تر در این رابطه به تفصیل صحبت کرده بودیم.

در نسل جدید باز هم از سیستم اکتیو اج استفاده شده است. گوگل با اضافه کردن هوش مصنوعی به این ویژگی کاربردی، تلاش کرده است تعامل کاربران با دستگاه را افزایش دهد. دستیار دیجیتال گوگل اسیستنت نیز در این راه، شما را همراهی خواهد کرد.

گوگل پیکسل 3 ایکس ال

دوربین گوگل پیکسل 3

دوربین همیشه به عنوان یکی از نقاط قوت گوشی های گوگل محسوب می‌شود. گوگل هم‌چنان اهمیتی برای دوربین‌های پشتی دوگانه قائل نیست و باز هم از سنسوری 12.2 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 در پرچمدار خود استفاده کرده است. لرزشگیر اپتیکال، فوگوس خودکار تشخیص فاز dual pixel و فوکوس لیزری هم برای دوربین پشتی در نظر گرفته شده است تا بتوان تصاویر را با کیفیتی بسیار بالا ثبت کرد. در محصولات 2018 گوگل، هوش مصنوعی هم نقش پررنگی را در خلق بهترین محتوا ایفا می‌کند.

+HDR و Top Shot از ویژگی‌های جدید دوربین گوشی های جدید گوگل هستند. این در واقع یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی جدید است که مطمئن می‌شود چشمان تمام افراد داخل عکس، باز بوده و در حال لبخند هستند. اطمینان از فوکوس هم یکی دیگر از وظایف این سیستم است. در حقیقت، بهترین عکس از میان تمام تصاویر ثبت‌شده (که از طریق Google Photos قابل مشاهده است) به صورت خودکار انتخاب خواهد شد. گوگل یک حالت تازه به نام “Photobooth” را هم در نظر گرفته که به صورت اتوماتیک، هنگامی که لبخند می‌زنید، از شما عکس می‌گیرد.

“Super Res Zoom” یکی دیگر از قابلیت‌های هوش مصنوعی دوربین است که تلاش می‌کند با بهبود جزئیات زوم دیجیتال، فقدان لنز تله فوتو را جبران کند. دستگاه هم‌چنان قادر به ضبط ویدیوهای 4K در نرخ 60 فریم بر ثانیه نیست؛ در عوض، از یک سیستم تثبیت‌کننده جدید به اسم “Fused Video Stabilization” استفاده شده است تا کیفیت ضبط ویدیوها افزایش یابد. این قابلیت جدید برای ویدیوهای 4K/30FPS کار می‌کند، اما بهترین نتیجه را در ضبط ویدیوهای 1080p مشاهده خواهید کرد.

“Night Sight” دیگر قابلیت جذابی است که با استفاده از هوش مصنوعی، کاربران را در ثبت بهتر تصاویر در محیط‌های کم‌نور، بدون فلاش، همراهی می‌کند. این ویژگی در قالب یک آپدیت نرم افزاری، به زودی به دستگاه اضافه خواهد شد.

پیکسل 3

بیش از دوربین پشتی، دوربین سلفی دوگانه با سنسورهای 8 مگاپیکسلی می‌توانند توجه شما را به خود جلب کنند. اینجا از دو لنز متفاوت، یکی با زاویه 97 درجه و دیگری با زاویه 75 درجه، استفاده شده است. دوربین اصلی، لنزی درخشان با گشودگی دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار (مبتنی بر تشخیص فاز) دارد، در حالی که برای دوربین دوم از لنز f/2.2 استفاده شده است.

سیستم دوربین دوگانه فاقد “Fused Video Stabilization” است، ولی از تثبیت‌کننده دیجیتالی بهره می‌برد.

زمان عرضه و قیمت گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

هم‌اکنون پیش‌فروش محصولات جدید گوگل آغاز شده است و کاربران کشورهای اورپایی می‌توانند این اسمارت فون را از 2 نوامبر (11 آبان) خریداری کنند. علاقه‌مندان به خرید نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی پیکسل 3، باید به ترتیب 860 و 960 یورو بپردازند. در صورتی که مایل به خرید پیکسل 3 ایکس ال باشید نیز ناچار به پرداخت 960 و 1060 دلار برای نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی خواهید بود.

تصاویر گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. فقط میتونم بگح از سال 2015 به بعد واقعا گوشیا چندش شدن همه شبیه به هم تکراری و لج در ار حیف پول

  2. رنگای جذابی داره

  3. هیچ زیبایی نداره خیلیم مسخره س