تعمیر کردن مک بوک پرو

تعمیر کردن مک بوک پرو و آی مک پرو 2018 کار دشواری نیست

به گفته اپل، قابلیت Kill Switch دستگاه‌های جدید این شرکت از تعمیر شدنشان توسط تعمیرکاران متفرقه جلوگیری می‌کند. با این حال، تیم iFixit توانست با موفقیت به تعویض قطعات و تعمیر کردن مک بوک 2018 بپردازد.

مدتی پیش، بر اساس افشای برخی اسناد داخلی اپل اعلام شد به احتمال زیاد، دیگر تعمیر کردن مک بوک پرو و آی مک پروهای جدید 2018 توسط تعمیرکاران متفرقه (خارج از شرکت اپل) امکان‌پذیر نخواهد بود. دلیل این اتفاق، نرم افزار تشخیص اختصاصی است که به منظور چک کردن یک‌پارچگی چیپ امنیتی T2 به منظور اطمینان از عملکرد صحیح سیستم کامپیوتری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویژگی امنیتی با عنوان “Kill Switch” شناخته می‌شود.

تعمیر کردن مک بوک پرو خارج از شرکت اپل

اما کالبدشکافی iFixit نتیجه دیگری داشته است. بر اساس گفته‌های تیم iFixit، اگرچه Kill Switch درون محصولات جدید این شرکت قرار دارد، اما هنوز فعال‌سازی نشده است، به همین دلیل تعمیر کردن مک بوک پرو و آی مک پرو 2018 به دست تعمیرکاران متفرقه همچنان امکان‌پذیر است. آن‌ها برای تست، بورد منطقی و نمایشگر یک مک بوک پرو 2018 را عوض کردند، اما بعد از روشن شدن مجدد سیستم، دستگاه در صحت و سلامت کامل کار می‌کرد.

هنوز مشخص نیست این ویژگی Kill Switch قرار است چه زمانی توسط اپل فعال شود، اما به نظر می‌رسد شرکت با وجود فراهم ساختن پیش‌نیازهای چنین ویژگی امنیتی، هنوز آن را فعال نکرده است. البته این موضوع به معنی تشویق کاربران به بردن دستگاه‌های اپلی معیوب‌شان به تعمیرکاران متفرقه نیست، اما حداقل می‌توان گفت در صورت اجبار، برای تعمیر کردن مک بوک پرو و آی مک پرو 2018 الزامی به بردن آن به نمایندگی‌های رسمی وجود ندارد. تنها دلیلی که می‌تواند کاربران را به مراجعه به سایر تعمیرکاران خارج از نمایندگی‌های رسمی و شناخته شده تشویق کند، کاهش هزینه‌ است.

اپل پیشتر دردسرهای زیادی را به خاطر تعمیرکاران متفرقه و اعمالشان تحمل کرده است. آن‌ها معمولا به خاطر تعمیرپذیری پایین دستگاه‌های اپل مخصوصا آیفون‌ها، در موارد خاص و آسیب‌دیدگی‌های جدی قادر به تعمیر وسیله به شیوه‌ای صحیح نبوده و بروز ایرادهای جدیدتری را درون دستگاه‌ها سبب می‌شود. اپل به همین دلیل در تلاش است کاربران را به منظور تعمیر دستگاه‌ها و یا جایگزینی قطعات داخلی، به طور کامل به خود وابسته کند. این حرکت ابتدا در آی مک‌ها و مک بوک‌ها آغاز شد و انتظار داریم در آیفون‌ها و آیپدهای 2019 نیز شاهد Kill Switch باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. جالبه فک نمیکردم اصلا

  2. بابا ما بلد نیستیم میزنم داغونش میکنیم

  3. خوبه دیگه تعمیرشونم میشه کرد