آیا تکنولوژی Crystal LED سونی می تواند OLED را شکست دهد

سونی در نمایشگاه CES 2012 از نمایشگر های جدید خود با تکنولوژی Crystal LED پرده برداری کرد. این کمپانی پیش از تولید Crystal LED سهام خود را از S-LCD به شریک و رقیب خود یعنی سامسونگ فروخت تا بتواند بر تولیدات جدید خود بیشتر تمرکز کند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که آیا تکنولوژی جدید سونی می تواند از تکنولوژی OLED ها پیشی بگیرد؟
در فناوری جدید سونی به جای اینکه از LED ها برای تامین نور پس زمینه استفاده شود، LED های قرمز، سبز و آبیدر جلوی پنل جای گرفته اند. این فناوری که در آن از 6 میلیون LED در جلوی پنل نمایشگر استفاده شده، کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به LCD و Plasma ها تولید می کند.

سونی ادعا می کند این تغییر باعث ایجاد کنتراست بالاتر در تصویر، گستره رنگ بیشتر، زاویه دید بالا و تصاویر باکیفیت تر در مقایسه با پلاسما و LCD خواهد شد. علاوه بر این مصرف برق در تکنولوژی جدید سونی بسیار کم بوده و زمان پاسخ گویی تصویر 10 بار سریعتر از زمان پاسخ گویی پیشرفته ترین تلویزیون های فعلی سونی است.

OLED كه مخفف كلمه Organic Light Emitting Diode است به دسته ای از LED ها گفته می شوند كه به صورت Organic یا مجموعه ای در كنار یكدیگر قرار داده شده اند. این OLED ها نیاز به نور پس زمینه نداشته و خود صفحه نمایش را تشكیل می دهند. اما سونی قصد دارد به جای پرداختن به فناوری OLED تکنولوژی جدید خود را با نام Crystal LED توسعه دهد.

تفاوت OLED با Crystal LED ها در این است که در OLED چینش LED ها به صورت Organic یا مجموعه ای است در حالیکه در Crystal LED سونی، چینش ال ای دی ها به صورت غیر ارگانیک است. شرکت های استفاده کننده از هر تکنولوژی ادعا می کنند انتخاب آنها نسبت به دیگری برتری دارد.

مدیر اجرایی سونی به مجله Wall Street اعلام کرد که تکنولوژی نمایشگر Crystal LED سونی قوی تر از تکنولوژی OLED ها می باشد. در حالی که هنوز خبر دقیقی در مورد زمان عرضه Crystal LED به بازار وجود ندارد این مدیر اجرایی اعلام کرد که Crystal LED ها در پایان سال 2012 وارد بازار خواهند شد.

سایت انگجت پس از مشاهده Crystal LED سونی در نمایشگاه CES اعلام کرد که به نظر می رسد Refresh Rate این تلویزیون ها خیلی بالا نیست ولی Cnet به چنین موردی اشاره نکرده و کیفیت تلویزیون را خوب اعلام کرده است.

پس از ورود این مدل ها به بازار باید دید کدامیک از این پنل ها قیمت و کیفیت مناسب تری دارند.

 

گالري عکس(لطفا جهت نمايش عکس ها در سايز بزرگ کليک کنيد)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*