ممنوعیت واردات خودروهای خارجی

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی تا پایان سال لغو می‌شود

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی تا پایان امسال تداوم دارد و بعد از آن برداشته خواهد شد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر تاکید کرد پس از بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو به لغو این ممنوعیت می‌پردازیم.

سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد در حال حاضر به بررسی طرح ساماندهی بازار خودروها مشغولیم و در نظر داریم ممنوعیت واردات خودروهای خارجی را لغو کنیم، چرا که سهم خودروسازان خارجی در ایران در حدود 7 درصد بوده که بیانگر سهم 93 درصدی خودروسازان داخلی از بازار کشور است.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد که برخی‌ها ادعا دارند خودروسازان داخلی نمی‌توانند آن 7 درصد را تامین کنند که این ادعا را تکذیب می‌کنم. همچنین از ابتدا دیدگاه کمیسیون صنایع و معادن بر این بود که ممنوعیت واردات خودرو اقدام مناسبی نبوده و باید لغو شود.

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی موقتی است

سعید باستانی در ادامه عنوان کرد که ممنوعیت واردات جهت کنترل شرایط بحرانی صورت گرفته است و امیدوارم تا پایان سال این ممنوعیت لغو شود. همچنین جهت ساماندهی بازار خودرو درصددیم محدودیت مناسبی برای واردات خودرو بر اساس مواردی نظیر حجم موتور، سقف قیمت و ارز تخصیصی اعمال کنیم.

این مقام مسئول در پایان تاکید داشت با برنامه‌ریزی‌های خاص و روش‌های مدیریتی مناسب به ساماندهی بازار خودرو می‌پردازیم تا بتوانیم موانع ممنوعیت واردات خودرو را برداریم.

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی