ترابرد بدون اجازه سیم کارت

ترابرد بدون اجازه سیم کارت همراه اول به ایرانسل در مشهد صدای کاربران را درآورد

ترابرد بدون اجازه سیم کارت همراه اول به ایرانسل، به خصوص در مشهد، برخی از کاربران همراه اول را متضرر کرده است که این ماجرا اعتراض تعدادی از کاربران مشهدی را به دنبال داشت.

امروزه سیم کارت های پیشرفته‌ای وارد بازار شده‌اند که علاوه بر یک وسیله ارتباطی می‌توانند نقش یک کیف پول مجازی را ایفا کنند. در واقع سیم کارت‌هایی که به تکنولوژی NFC مجهز هستند علاوه بر داشتن قابلیت‌های یک سیم کارت 4G، گوشی های موبایل را به یک کیف پول آنلاین و آفلاین تبدیل می‌کنند. همچنین این سیم کارت به زودی جای سیم کارت‌های پلاستیکی را خواهد گرفت.

در حقیقت به واسطه سیم کارت NFC می‌توانید اطلاعات کارت‌های بانکی خود را به صورت امن بر روی آن ذخیره کنید و پرداخت‌های آنلاین خود را از طریق شبکه شتاب انجام دهید. همچنین قادر خواهید بود تا کیف پول‌های متنوعی را بر روی فضای امن سیم کارت ذخیره کنید. به طور کلی شما می‌توانید همه‌ی تراکنش‌ها و پرداخت‌ها را بدون وارد کردن رمز و تنها با نزدیک کردن موبایل به پذیرنده، سریعا انجام دهید.

شرکت ایرانسل در تلکام 2016 با کمک شرکت فناپ پرداخت و بانک پاسارگاد از قابلیت‌های سیم کارت NFC و انجام پرداخت به کمک آن رونمایی کرد. همچنین ایرانسل مراحل اولیه ثبت نام سیم کارت‌های جدید را با بستن قراردادی با شهرداری مشهد و سازمان اتوبوسرانی شروع کرد. شکل‌گیری مشکلات زمانی بود که در تبلیغات انجام شده به جایگزینی سیم کارت‌های قدیمی ایرانسل پرداخته شد و نیز اعلام گردید سیم کارت های همراه اول با سیم کارت های NFC جایگزین خواهند شد.

در واقع مشترک‌های همراه اول به دلیل آگاه نبودن از جزئیات این طرح به ثبت نام پرداخته بودند و انتظار دریافت سیم کارت همراه اول با قابلیت NFC را داشتند، اما با ترابرد بدون اجازه سیم کارت های خود مواجه شدند و سیم کارت همراه اول آنها با سیم کارت ایرانسل تعویض شد.

تبدیل بدون اجازه سیم کارت های همراه اول به ایرانسل

ماجرای ترابرد بدون اجازه سیم کارت ها چه بود؟

یکی از مشترکان همراه اول اظهار کرد که علاوه بر از دست دادن سیم کارت همراه اول خود، میزان اعتبار آن نیز از بین رفت. وی شروع این اتفاقات را این‌گونه شرح داد:

مدتی پیش برای فعال سازی خط ایرانسل مسدود شده‌ام به نمایندگی این شرکت رفتم که گفتند اگر خط همراه اول دارید آن را به ایرانسل ترابرد کنید و 14 گیگ اینترنت رایگان جایزه بگیرید. همچنین وعده دادند اگر پس از چند روز از این سرویس راضی نبودید، می‌توانید به همان همراه اول برگردید.

وی با بیان اینکه پس از ثبت نام، خط همراه اول من از دسترس خارج و غیر‌فعال شد، عنوان کرد خط اعتباری من شماره 0915 همراه اول بود که پس از ترابرد به ایرانسل، از طرف همراه اول هیچ تماس‌ یا پیامی دریافت نمی‌شد و فقط ایرانسلی‌ها می‌توانستند با من تماس بگیرند. از سویی دیگر حدودا 7 هزار تومان اعتبار خط همراه اولم از بین رفت و در این مورد نمایندگی ایرانسل هیچ هشداری نداد و حتی 14 گیگ اینترنتی را که وعده کرده بودند و به آن دلیل من مشتاق به ترابرد شدم، فعال نشد.

این مشترک همراه اول برای رفع مشکل خود به نمایندگی همراه اول مراجعه و این پاسخ را دریافت می‌کند که خط اعتباری شما از طرف ایرانسل غیر‌ فعال و مسدود شده است و جهت رفع آن می‌بایست به نمایندگی ایرانسل مراجعه و مشکل خود را حل کنید تا ما مجددا بتوانیم خط همراه اول شما را فعال کنیم.

او مجددا به نمایندگی ایرانسل مراجعه می‌کند و نمایندگی آنجا هم چنین پاسخ می‌دهد که شما باید حداقل 3 تا 6 ماه در اپراتور ایرانسل فعال باشید و پس از این مدت می‌توانید دوباره به همراه اول برگردید.

پیامد تبدیل بدون اجازه سیم کارت همراه اول به ایرانسل

با توجه با اتفاقات پیش آمده می‌توان نتیجه گرفت که شرکت‌ها با هدف جذب مشترک جدید و ترابرد بدون اجازه سیم کارت ها موجب آسیب رساندن به مشترکان می‌شوند و این عاملی برای سلب اعتماد عمومی نسبت به این شرکت‌ها تلقی می‌شود.

البته عرضه سیم کارت های NFC برای شرکت همراه اول در حال حاضر یک طرح آزمایشی است و تنها در سال‌های قبل با تگ‌های جیرینگ (NFC TAG) تجربه اندکی در این بازار به دست آورد. در واقع تگ‌های جیرینگ با متصل شدن به پشت گوشی موبایل توانایی انجام پرداخت‌های ساده‌ای نظیر بلیت مترو و اتوبوس را به صورت الکترونیکی و تکنولوژی NFC مقدور می‌سازد.

تبدیل بدون اجازه سیم کارت های همراه اول به ایرانسل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. متاسفانه ما ملتی هستیم بسیار طمعکار و به همین دلیل زود گول میخوریم من بیشتر اشکال را قبل از شرکتها متوجه خودمون میدوتم کافیه یه وعده ی چیز مفتی بهمون بدن و سوارمون بشن

  2. دزی میکنن میلیونی

  3. والا حق دارن باید یه اعلامی کنن یا ن