گوشی نوکیا ایکس 7

گوشی نوکیا ایکس 7 معرفی شد؛ تراشه اسنپدراگون 710 و دوربین دوگانه Zeiss

گوشی نوکیا ایکس 7 (Nokia X7) همراه با تراشه اسنپدراگون 710 و دوربین دوگانه Zeiss معرفی شد. در ادامه با سایر مشخصات فنی ، قابلیت ها و قیمت گوشی موبایل نوکیا ایکس ۷ بیشتر آشنا شوید.

گوشی نوکیا ایکس 7 (که در چین با نام نوکیا 7.1 پلاس شناخته می‌شود) رسما معرفی شد و پیش‌فروش آن نیز از امروز آغاز شده است. خبر خوب این که گوشی اندرویدی جدید نوکیا مقرون‌به‌صرفه‌تر از آن چیزی است که انتظارش را داشتیم.

مشخصات فنی گوشی نوکیا ایکس 7

اما بیایید در ابتدا با مشخصات این گوشی آشنا شویم. نوکیا ایکس 7 به یک نمایشگر 6.18 با وضوح فول اچ دی پلاس و پارامتر‌های خوب تجهیز شده است. این پارامترها شامل حداکثر روشنایی 500 نیت، نسبت کنتراست 1.500:1،‌ پوشش 96 درصدی فضای رنگ NTSC و پشتیبانی از DCI-P3 می‌شوند. این یک نمایشگر به نام PureDisplay است که ما آن را بر روی گوشی نوکیا 7.1 نیز دیده بودیم. این نمایشگر قادر به تبدیل SDR‌ به HDR در لحظه است.

در قلب تپنده‌ی گوشی نوکیا ایکس ۷ تراشه‌ی جدید اسنپدراگون 710 همراه با 4 یا 6 گیگابایت رم جای گرفته است. حافظه داخلی این گوشی 64 گیگابایت است، اما اگر نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن را انتخاب کنید، حافظه آن دو برابر یعنی 128 گیگابایت خواهد بود. در راس بخش نرم افزاری گوشی اندرویدی جدید نوکیا نیز اندروید 8.1 اوریو قرار دارد، اما در آینده‌ای نزدیک قادر به دریافت به‌روزرسانی اندروید 9 پای است.

دوربین دوگانه Zeiss

یک ماژول دوربین دوگانه بر روی قاب گوشی نوکیا ایکس 7 جای خوش کرده است. سنسور اصلی آن یک سنسور 12 مگاپیکسلی به نام Sony IMX363 با اندازه پیکسل‌های 1.4 میکرون پیکسل، دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال تصاویر و لرزشگیر الکترونیکی تصاویر است. این سنسور به فوکوس خودکار Dual Pixel نیز مجهز است و بدیهی است که لنز آن ساخت شرکت Zeiss خواهد بود. دومین سنسور، یک سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 ثابت است که به عنوان یک سنسور عمق میدان از آن استفاده می‌شود و تفاوت چشمگیری با مدل استفاده شده بر روی نوکیا 7.1 ندارد.

گوشی نوکیا ایکس 7

در اینجا یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در قسمت ناچ بالای نمایشگر گنجانده شده است. این دوربین به لطف پیکسل‌های 0.9 میکرون پیکسلی خود می‌تواند حتی در شرایط نوری کم نیز عکس‌های خوبی بگیرد. تراشه اسنپدراگون 710 از سخت افزار پیشرفته‌تری برای مدیریت هوش مصنوعی برخوردار است و گوشی نوکیا ایکس 7 نیز با بهره‌گیری از آن در اپلیکیشن دوربین خود، ارائه کننده افکت بوکه هوش مصنوعی، تشخیص 18 صحنه مختلف با هوش مصنوعی و غیره است.

گوشی نوکیا ایکس 7

اچ ام دی گلوبال، صاحب برند اندروید ادعا می‌کند که این گوشی ارائه کننده نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی 86.5 درصدی است. بدنه‌ی این گوشی با آلومینیوم سری 6000 تولید شده و آنودایز شده است. هرچند یک لایه شیشه نیز بر روی آن کشیده شده، اما گوشی فاقد پشتیبانی از شارژ بیسیم است.

شارژ 50 درصدی در 30 دقیقه

شما یک شارژر سریع 18 وات را برای شارژ باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی در اختیار خواهید داشت که تنها در 30 دقیقه نیمی از آن شارژ می‌شود. این شارژر از طریق درگاه USB-C به دستگاه شما متصل می‌شود. صحبت از درگاه شد، گفتنیست که در اینجا یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز وجود دارد. این گوشی، در اصل یک گوشی دو سیم کارته است؛ یک اسلات هیبریدی در اختیار شما قرار دارد تا در صورت دلخواه از سیم کارت دوم استفاده کرده یا یک کارت حافظه میکرو اس دی را در داخل آن قرار دهید. پشتیبانی از VoLTE نیز در لیست فناوری‌های این گوشی وجود دارد.

قیمت گوشی نوکیا ایکس 7

قیمت مدل مجهز به رم 4 + حافظه 64 گیگابایتی گوشی نوکیا ایکس 7 245 دلار، نسخه مجهز به رم 6 + حافظه 64 گیگابایتی آن 290 دلار و رم 6 + حافظه 128 گیگابایتی آن نیز 360 دلار اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. چ رندر های خوشگلی داره