فیسبوک صاحب واتس اپ

آیا می‌دانستید فیسبوک صاحب واتس اپ است؟

آیا می‌دانستید فیسبوک صاحب واتس اپ است؟ کمپانی Facebook که به تازگی برای افشای عظیم اطلاعات کاربرانش مواخذه می‌شود، صاحب یک پیام رسان محبوب نیز هست که می‌تواند برای بسیاری از کاربران اهمیت داشته باشد.

اگر افتضاح  عظیم اطلاعات کشف شده‌ توسط Cambridge Analytica  یا برخی از چندین مورد هک بسیاری از حساب‌های کاربری فیسبوک در هفته‌های گذشته، موجب شده که شما از این شبکه اجتماعی فاصله گرفته و از اینستاگرام و واتس اپ استفاده کنید، توجه شما را به یک مسئله‌ی مهم جلب می‌کنیم.

در واقع این 3 برند متعلق به یک کمپانی هستند که بیشتر مخاطبان اهل تکنولوژی از آن مطلع هستند. اما با این که فیسبوک خبر مالکیت واتس اپ را 4 سال پیش رسانه‌ای کرد، تعداد زیادی از کاربران واتس اپ از رابطه نزدیک این دو شبکه اجتماعی بی‌اطلاع‌ هستند.

DuckDuckGo، کمپانی سازنده جستجوگر متمرکز بر حریم شخصی کاربران، اخیرا یک نظرسنجی را بین 1297 کاربر انتخاب شده‌ی تصادفی برگزار کرده‌ است که نشان می‌دهد بیش از نیمی از کاربران واتس اپ در 6 ماه گذشته از ارتباط بین این اپلیکیشن با فیسبوک اطلاعی نداشته‌اند. شما چطور؟ آیا می‌دانستید فیسبوک صاحب واتس اپ است؟

فیسبوک صاحب واتس اپ

به طور مشابه، حدود 56.38 درصد از پاسخ دهنده‌گان به این نظرسنجی که از اپلیکیشن Waze استفاده می‌کردند، نمی‌دانستند که این سرویس ناوبری از سال 2013 به مالکیت گوگل درآمده است. این آمار با آمار به دست آمده از یک نظرسنجی در ماه آوریل در مورد ارتباط اینستاگرام و یوتیوب با فیسبوک و گوگل بسیار نزدیک است.

فیسبوک صاحب واتس اپ

چه چیزی باعث شده که مردم از این اخبار مالکیت‌ها مطلع نباشند؟ به یک دلیل، زیرا شاید این کمپانی‌ها تبلیغات درستی را مرتبط با تجارتشان انجام نداده باشند.

به طور واضح، ما نباید انتظار داشته باشیم که واتس اپ به فیس اپ یا ویز تغییر اسم دهد و یا حتی به چیزی مثل گوگل مپ شبیه شود، اما برخی از کاربران با دیدن برخی از کلمات در مورد افشای اطلاعات خود نگران می‌شوند. به خصوص این که اطلاعات شخصی آنها اغلب مستقیما از حساب های کاربری واتس اپ و ویز توسط کمپانی‌های مادر برداشته می‌شود.

به خاطر همین دلایل واضح، غول‌های تکنولوژی مثل فیسبوک و گوگل ترجیح می‌دهند شرکت‌های تابعه‌ی خود، با نامی ناشناس نسبت به نام شرکت‌های خود فعالیت کنند. از در سمت روشن قضیه، شما می‌توانید خیلی راحت به این اطلاعات دست پیدا کنید؛ البته اگر شما در مورد امنیت و حریم شخصی آنلاین خود نگران باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. صد بار خود گجت نیوز گفته اینو

  2. اره بابا اینو هر کسی میدونه

  3. وا دو روز دیگه میگن تلگرامم مال فیس بوکه

  4. همه میدونن
    هم اینستا هم واتس اپ مال فیس بوکه